Door de combinatie van een paar tabakssoorten een heerlijke, zeer smaakvolle mixture, waarbij de Virginia de boventoon voert. Virginia heeft de prettige eigenschap in smaak en zoetigheid toe te nemen naarmate de pijp vordert, hetgeen je genot alleen maar ten goede komt. Het rookt beslist niet scherp, dit wordt waarschijnlijk bereikt door de aanwezigheid van de andere tabakken in deze mixture.
Het is een Ready Rubbed tabak. Het aansteken vergt een paar lucifers, maar eenmaal op gang heb je er geen omkijken meer naar. Op Tobacco Revieuws kwam ik tegen dat dit pure tabak is zonder toevoegingen.
Dit is tot op heden de beste/lekkerste virginia ooit gerookt.
Het wordt verkocht in 50 en 100 grams blikjes. Er zit een vrolijk geel etiket op met in zwarte sierlijke letters om welke tabak het gaat. Wanneer je het blik open maakt kijk je tegen tabak aan die donkerder van kleur is dan ik aanvankelijk vermoedde. Het is een flake die als het ware in slierten van zo'n 3 tot 5 millimeter in het blik zitten, klaar om in je pijp te stoppen.
Ik vind de reuk erg lekker. Ruikt het naar hooi en/of gedroogde vruchten, zoals ik las op TR? Zou zomaar kunnen. Een uitnodigende lucht dat in ieder geval.
Kohlhase & Kopp zorgt ervoor dat je deze Air Cured tabak kan kopen. Er zit dus Virginia in, een snuf Perique en Kentucky tabak.
Om een idee te geven Orlik Golden Sliced Flake komt qua smaak het dichtst in de buurt, echter deze is spannender en complexer.
-------------------------
Old Gowrie
--------------------------------------------------------------------------------
Brand: Rattray
Blender: Kohlhase, Kopp und Co. KG
Tin Description: This blend is a Virginia(with a hint of Perique) tobacco, rubbed-out for a finer cut.In my opinion it does not get much better than this!!
Country of Origin: DE
Curing Group: Air Cured
Contents: Kentucky
Virginia
Perique
Cut: Ready Rubbed
Packaging: 50g Tin, 4oz Tin, Bulk
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =O&TID=959