NoneNicer schreef:Als ik nog een keer het originele gequote tekstje van SG aanhaal: het lijkt er op dat er enkel wordt gesproken over de verpakking, niet de inhoud.
Dat wil zeggen, 50g plug past niet in een 50g tin. De standaard verpakking is dan een 250g tin. Wellicht dat daarom ook de kosten omhoog gaan.
Als je 50g plugs wil in een 'dikke Flake' zoals voorgesteld eerder, blijft er veel restmateriaal dat net geen 50g is over. Dat is ook weer niet gevraagd, misschien dat niet iedereen per sé een plug uit een stuk hoeft (in mijn geval prima, plug vorm is bonus).
Uitgaande van de verpakking, is het wellicht verstandig om daar rustig even op te wachten wat er verder uit de dialoog komt.
Ik denk dat er wel 100 gram plug past in een (rechthoekig) blik
van 50 gram.
Reden genoeg om inderdaad nog een keer ontspannen te overleggen. 50g in 250g blik? Zolang het etiket dat netjes vermeldt, geen enkel probleem.
Wel leuk, zo'n logistieke uitdaging. Arno, je geeft wel even aan als het teveel kopzorgen worden hè?
PRF forumtabak 2016 gemaakt door Samuel Gawith
- 

robvoorburg
Re: PRF forumtabak 2016 gemaakt door Samuel Gawith
- 

robvoorburg
NoneNicer schreef:Als ik nog een keer het originele gequote tekstje van SG aanhaal: het lijkt er op dat er enkel wordt gesproken over de verpakking, niet de inhoud.
Dat wil zeggen, 50g plug past niet in een 50g tin. De standaard verpakking is dan een 250g tin. Wellicht dat daarom ook de kosten omhoog gaan.
Als je 50g plugs wil in een 'dikke Flake' zoals voorgesteld eerder, blijft er veel restmateriaal dat net geen 50g is over. Dat is ook weer niet gevraagd, misschien dat niet iedereen per sé een plug uit een stuk hoeft (in mijn geval prima, plug vorm is bonus).
Uitgaande van de verpakking, is het wellicht verstandig om daar rustig even op te wachten wat er verder uit de dialoog komt.
Ik denk dat zelfs 100 gram plug prima past in een blikje dat normaliter
gebruikt wordt voor 50 gram losse tabak, een rechthoekig model is dan
wel zo handig.
Ik denk dat er degelijk 100 gram plug past in een blik dat normaliter
50 gram losse tabak bevat, een rechthoekig model is dan meer voor
de hand liggend.
Ik denk dat er wel 100 gram plug past in een (rechthoekig)
blik van 50 gram.
Reden genoeg om inderdaad nog een keer ontspannen te overleggen. 50g in 250g blik? Zolang het etiket dat netjes vermeldt, geen enkel probleem.
Wel leuk, zo'n logistieke uitdaging. Arno, je geeft wel even aan als het teveel kopzorgen worden hè?
- 

robvoorburg
Ik trachtte iets toe te voegen aan het bericht van NoneNicer, maar het
lukte me niet dit in het bovenstaande te plaatsen.
Ik denk dat zelfs 100 gram plug prima in een rechthoekig blik past dat
normaliter gebruikt wordt voor 50 gram losse tabak.

lukte me niet dit in het bovenstaande te plaatsen.
Ik denk dat zelfs 100 gram plug prima in een rechthoekig blik past dat
normaliter gebruikt wordt voor 50 gram losse tabak.
- 

Robbie-san
Wat mij betreft ook, samen uit samen thuis. Ik maak de tabak toch passend, zodat het in de kop van een van mijn pijpen past,............. 

Non sum qualis eram
						- Deadl0ck
De vraag van SG, zoals ik hem zie staan: 
is het niet mogelijk is om de blokken in standaard 250 gram formaat te kopen (waarschijnlijk een standaard gewicht door de pers die ze gebruiken en dan alleen de buitenranden van een blok netjes hoeven te maken) , of ze bulk te kopen en zelf te snijden. (In beide gevallen nee, want zoals Arno zelf al aangaf, bulkverpakking in tabak is in nederland niet legaal.)
Mijn sterke vermoeden:
Als ze bij SG een geperst blok tabak in stukken snijden van 50 gram, en ze zitten er net naast (48 gram) kan dat blok niet als 50 gram verkocht kan worden aan ons. Iets wat zeer mogelijk is, gezien het organisch, hand gestapeld, handmatig samengeperst materiaal betreft, wat niet overal gelijke dichtheid zal hebben, dus een blok van 250 gram in 5 dezelfde stukken snijden werkt niet. Wat ze dus zullen moeten doen is grotere blokken maken (zeg een blok van 250 gram in 4 stukken van rond de 62 gram) en die afschaven naar 50 gram. Dit zorgt echter wel voor een flinke verspilling op een plug van 50 gram, en die verspilling moet door de consument betaald worden. Met andere woorden, voor een 50 gram plug zouden we zomaar voor 65 gram tabak moeten betalen, plus de arbeid om het blok naar goed gewicht te schaven.
Gezien het een gelimiteerde editie van een tabak is, zijn deze schaafsels voor SG ook niet te verkopen als "cutoffs" of verwerken tot snuif zoals ze met de overblijfselen van normale plugs / tabakken zullen doen, en door de exclusiviteit ook nog eens extra kostbaar.
Bij flakes heb je dit probleem een stuk minder, daar snij je immers een heel blok op in plakken, en is het een kwestie van plakjes zoeken tot je aan de 50 gram zit, net zoals het kopen van kibbeling op de markt bijvoorbeeld. "Oh, met dit stuk zit je over het gewicht dat we verkopen voor die prijs, dus halen we die eruit en doen we er een kleinere bij in." Dat idee. Veel minder arbeidsintensief dus, en minder verspilling, want je zoekt gewoon wat past bij mekaar.
Bovenstaande is overigens allemaal speculatie mijnerzijds, gebaseerd op de foto's van hoe SG er van binnen uitziet, het bericht van SG zoals gequote door Arno, en een lading deductie door mijn brein. Mij lijkt het echter logisch dat dit het probleem voor SG is.
Qua verpakking zijn de 250 gram SG plugs zoals ik ze zie op internet verpakt in een zak, dat in een kartonnen doosje zit.
Voor mij persoonlijk was de plug vorm juist een grote plus, na een stuk plug te hebben gekregen in Heukelum van Eli beviel die tabak, maar ook de vorm me bijzonder. Een stuk bewerkelijker dan flakes, maar ook veel flexibeler in mijn mening, omdat je zelf naar eigen inzicht kan snijden in je plug. (Wil je cubes? snij je cubes. Wil je flake? Snij een flake. Wil je een grote cut? snij flinke plak in stukjes en wrijf hem uit, wil je fijne cut? etc etc...)
Zal ik mijn bestelling aanpassen mochten het flakes worden? Neuh. Maar zou het wel erg jammer vinden. Echter zijn we ook een dief van onze eigen portomonee als 50g flake 17 euro zou kosten en een plug van 50g 22 euro.

is het niet mogelijk is om de blokken in standaard 250 gram formaat te kopen (waarschijnlijk een standaard gewicht door de pers die ze gebruiken en dan alleen de buitenranden van een blok netjes hoeven te maken) , of ze bulk te kopen en zelf te snijden. (In beide gevallen nee, want zoals Arno zelf al aangaf, bulkverpakking in tabak is in nederland niet legaal.)
Mijn sterke vermoeden:
Als ze bij SG een geperst blok tabak in stukken snijden van 50 gram, en ze zitten er net naast (48 gram) kan dat blok niet als 50 gram verkocht kan worden aan ons. Iets wat zeer mogelijk is, gezien het organisch, hand gestapeld, handmatig samengeperst materiaal betreft, wat niet overal gelijke dichtheid zal hebben, dus een blok van 250 gram in 5 dezelfde stukken snijden werkt niet. Wat ze dus zullen moeten doen is grotere blokken maken (zeg een blok van 250 gram in 4 stukken van rond de 62 gram) en die afschaven naar 50 gram. Dit zorgt echter wel voor een flinke verspilling op een plug van 50 gram, en die verspilling moet door de consument betaald worden. Met andere woorden, voor een 50 gram plug zouden we zomaar voor 65 gram tabak moeten betalen, plus de arbeid om het blok naar goed gewicht te schaven.
Gezien het een gelimiteerde editie van een tabak is, zijn deze schaafsels voor SG ook niet te verkopen als "cutoffs" of verwerken tot snuif zoals ze met de overblijfselen van normale plugs / tabakken zullen doen, en door de exclusiviteit ook nog eens extra kostbaar.
Bij flakes heb je dit probleem een stuk minder, daar snij je immers een heel blok op in plakken, en is het een kwestie van plakjes zoeken tot je aan de 50 gram zit, net zoals het kopen van kibbeling op de markt bijvoorbeeld. "Oh, met dit stuk zit je over het gewicht dat we verkopen voor die prijs, dus halen we die eruit en doen we er een kleinere bij in." Dat idee. Veel minder arbeidsintensief dus, en minder verspilling, want je zoekt gewoon wat past bij mekaar.
Bovenstaande is overigens allemaal speculatie mijnerzijds, gebaseerd op de foto's van hoe SG er van binnen uitziet, het bericht van SG zoals gequote door Arno, en een lading deductie door mijn brein. Mij lijkt het echter logisch dat dit het probleem voor SG is.
Qua verpakking zijn de 250 gram SG plugs zoals ik ze zie op internet verpakt in een zak, dat in een kartonnen doosje zit.
Voor mij persoonlijk was de plug vorm juist een grote plus, na een stuk plug te hebben gekregen in Heukelum van Eli beviel die tabak, maar ook de vorm me bijzonder. Een stuk bewerkelijker dan flakes, maar ook veel flexibeler in mijn mening, omdat je zelf naar eigen inzicht kan snijden in je plug. (Wil je cubes? snij je cubes. Wil je flake? Snij een flake. Wil je een grote cut? snij flinke plak in stukjes en wrijf hem uit, wil je fijne cut? etc etc...)
Zal ik mijn bestelling aanpassen mochten het flakes worden? Neuh. Maar zou het wel erg jammer vinden. Echter zijn we ook een dief van onze eigen portomonee als 50g flake 17 euro zou kosten en een plug van 50g 22 euro.
Groet, Mark
						- Arno
- Contacteer:
- Deadl0ck
Had niet anders verwacht dan dat je er bovenop zou zitten... maar denk ook aan jezelf kerel. Heb je verdiend, en nodig, die rust. Je doet goed werk.Arno schreef:Ik heb Bob gemaild, we wachten het af..
Verder dus ook niks tegen jouw inspanningen, of tegen de vraag van SG. uiteindelijk proberen jullie beide op de eigen manier aan de eindprijs te denken. Ik zat er alleen eens over na te denken, en besloot de problemen zoals ik ze zag vanuit SG eens neer te pennen. (zal niet zeggen dat ik 100% goed zit, maar ik durf er wel een blikkie (kwaliteit) tabak op te zetten dat ik er erg dicht bij zal zitten.)
En of het nou een plug of een flake is... zolang het maar een echte SG van Arno is. Dat het misschien geen plug is overleven we (de meeste van ons althans) wel. Als dat je breekpunt voor zoiets gaat zijn wat gewoon door een forum lid die een risico neemt georganiseerd word... Heb ik belangrijkere dingen in het leven om me druk over te maken hoor, zeker de laatste tijd.
Succes met het mailen Arno. Al met al kun jij er ook weinig aan doen als ze bij SG tot een, in mijn optiek, redelijke conclusie komen dat er wel erg veel geld in verspilling gaat zitten met 50 gram cubes.
Groet, Mark
						- Tripple T
Kan er nog worden ingeschreven?

- 

Roderick
- Contacteer:
ook ik hou me aanbevolen als het nog mogelijk is om te bestellen.Arno schreef:Ik heb Bob gemaild, we wachten het af..
Voor mij als onbekende roker lijkt me dit gewoon erg leuk. Flake of plug maakt voor mij niet uit. Gewoon iets leuks voor een leuke prijs.
Ik heb wel twee zorgen die ik met jullie wil delen:
1) De naam. Pas op met de link leggen tussen dit forum en het product. Waarom? NVWA ziet dat als reclame maken voor tabak en schrijft daar behoorlijk hoge boetes voor uit.
2) Importeren. Ik geloof niet of Gubbels ook tabak importeert. Om tabak te importeren heb je accijns zegels nodig die alleen maar besteld kunnen worden door bedrijven die daar voor goedgekeurd zijn door de belasting dienst en douane. Een Tabaks importeur wordt je dus niet zo maar. Nu telt Nederland wel een aantal importeurs maar de vraag is dan weer, in hoeverre willen zij hier aan mee werken aangezien het hier om toch wel een “niche” markt gaat. Maar goed, wie niet waagt, wie niet weet. Volgende probleem is dat de Importeur geen directe contacten mag leggen met de consument, dus je zal dit via een winkelier moeten spelen.
mocht je dit in wat meer detail willen bespreken, stuur mij een PB. Zou namelijk leuk zijn als jullie dit toch waar kunnen maken.
"If I cannot smoke in heaven, then I shall not go." - Mark Twain
						- Bommel
Het is niet de eerste keer dat er een forumtabak ontworpen is Roderic.
Dat is ook volgens het boekje gegaan dus geen zorgen over enige verplichtingen aan de overheid.

Dat is ook volgens het boekje gegaan dus geen zorgen over enige verplichtingen aan de overheid.

- Sidekickelvis
Als ik morgen met mijn prive auto naar Duitsland rij en dezelfde dag met een kilo! pijptabak terug rij mag dat gewoon in de EU hoor. Ook als ik dat de dag erna nog eens doe.... Er mag stiekum best veel binnen Europa op dat gebied. Ik ben vorig jaar vanuit Barcelona naar Nederland gevlogen met meer dan 500 gram tabak in blikjes in een open tas. Kraait geen haan naar.... Mag , no problem. Verzenden is een groter probleem maar daar vinden we wel wat op gok ik. Tripje naar de UK voor wat forumleden ofzo.....Roderick schreef:
1) De naam. Pas op met de link leggen tussen dit forum en het product. Waarom? NVWA ziet dat als reclame maken voor tabak en schrijft daar behoorlijk hoge boetes voor uit.
2) Importeren. Ik geloof niet of Gubbels ook tabak importeert. Om tabak te importeren heb je accijns zegels nodig die alleen maar besteld kunnen worden door bedrijven die daar voor goedgekeurd zijn door de belasting dienst en douane. Een Tabaks importeur wordt je dus niet zo maar. Nu telt Nederland wel een aantal importeurs maar de vraag is dan weer, in hoeverre willen zij hier aan mee werken aangezien het hier om toch wel een “niche” markt gaat. Maar goed, wie niet waagt, wie niet weet. Volgende probleem is dat de Importeur geen directe contacten mag leggen met de consument, dus je zal dit via een winkelier moeten spelen.
mocht je dit in wat meer detail willen bespreken, stuur mij een PB. Zou namelijk leuk zijn als jullie dit toch waar kunnen maken.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
						- dinck
Tripple T schreef:Kan er nog worden ingeschreven?
Ik neem aan dat Arno een seintje geeft als de lijst wordt gesloten en de bestelling wordt geplaatst. Tot die tijd kun je inschrijven door de meest recente lijst te kopiëren en je eigen naam toe te voegen, bij dezen voor jullie gedaan. Het aantal blikjes mag je zelf aanvullen.Roderick schreef: ook ik hou me aanbevolen als het nog mogelijk is om te bestellen.
Voor mij als onbekende roker lijkt me dit gewoon erg leuk. Flake of plug maakt voor mij niet uit. Gewoon iets leuks voor een leuke prijs.
Tripple T, ik heb jou maar op nr 19 gezet om de nummering door te laten lopen.
1. Arno 6 blikken
2. SKE 4 blikken
3. Arclaud 1 blik (indien het een Va/Per wordt neem ik er meer af)
4. Ribbon 2 blikken
5. PhilipV 10 blikken
6. Godfrey 2 blikken
7. Smokomang 2 blikken
8. Massis 2 blikken
9. Wowbagger 3 blikken
10. Tobias Tobit 3 blikken
11. Kees Flake 3 blikken
12. Asmodeus 3 blikken
13. Geloof 2 blikken
14. Smoking-Rob 2 blikken
15. Rob 1 blik
16. Kiske 1 blik
17. Eliminator 2 blikken
18. Freark 4 blikken
19. Triple T
20. Sim 2 blikken
21. MaartenS 6 blikken
22. Readburd 2 blikken
23. dink 12 blikken
24. Nekker 4 blikken
25. Lestat 1 blik
26. Bertus 2 blikken
27. Gewoon ik 2 blikken
28. Jos 5 blikken
29. Mikali 4 blikken
30. Rivulus 4 blikken
31. Timmy 4 blikken
32. St Patrick 4 blikken
33. Robbie-San 4 blikken
34. Martin Romijn 2 blikken
35. MilleLuci 1 blik
36. Geoff 4 blikken
37. Henry 2 blikken
38. Meester W 6 blikken
39. Iordh 1 blik
40. Claude 4 blikken
41. D'Artagnan 3 blikken
42. Dirk De Maeyer 1 blik
43. Ronnie r 5 blikken
44. PJ 5 blikken
45. Smoorder 1 blik
46. Enrique 2 blikken
47. Janneman 4 blikken
48. L.deJong 1 blikkie
49. PPMP 2 blikken
50. Holmes 1 blik
51. Rook 2 blikken
52. Ronald2 1 blik
53. Janno 2 blikken
54. Nunsman 2 blikken
55. Huub 2 blikken
56. Rodrigo 4 blikken
57. M.R. 2 blikken
58. Cipke 4 blikken
59. Ruud 3 blikken
60. MfOx 2 blikken
61. Wim Claessen 2 blikken
62. Ignoro 1 blik
63. Arnaud 1 blik
64. Cousteau 2 blikken
65. Dukdalf 1 blik
66. Winslow Collector 2 blikken
67. Luys 2 blikken
68. Rous 2 blikken
69. JoskeB 2 blikken
70. Culann 2 blikken
71. Heerenpijp 1 blik
72. paasei 4 blikken
73. danielb 4 blikken
74. Toon 1 blik
75. DeadlOck 3 blikken
76. Serge 1 blik
77. Rainer 2 blikken
78. Dewitte 3 blikken
79. J.P.A 2 blikken
80. Mus 3 blikken
81. IvoL 2 blikken
82. Tjeerd 4 blikken
83. Pieter 1 blik
84. Polleke 1 blik
85. Keesvg 2 blikken
86. TonyVN 2 blikken
87. Lonny 2 blikken
88. Maboc 1 blik
89. Gupper 1 blik.
90. Thomas 2 blikken
91. Tesch80 1 blik
92. NoneNicer 1 blik
93. Jan.B 2 blikken
94. Roderick
Ook als je dat dezelfde dag nog eens doet, of nog tien keer.Sidekickelvis schreef:Als ik morgen met mijn prive auto naar Duitsland rij en dezelfde dag met een kilo! pijptabak terug rij mag dat gewoon in de EU hoor. Ook als ik dat de dag erna nog eens doe....

♦ Mijn pijpen ♦ Mijn tabak ♦
						- Tripple T
1. Arno 6 blikken
2. SKE 4 blikken
4. Ribbon 2 blikken
5. PhilipV 10 blikken
6. Godfrey 2 blikken
7. Smokomang 2 blikken
8. Massis 2 blikken
9. Wowbagger 3 blikken
11. Kees Flake 3 blikken
12. Asmodeus 3 blikken
13. Geloof 2 blikken
15. Rob 1 blik
16. Kiske 1 blik
17. Eliminator 2 blikken
18. Freark 4 blikken
19. Triple T 2 blikken
20. Sim 2 blikken
21. MaartenS 6 blikken
22. Readburd 2 blikken
23. dink 12 blikken
24. Nekker 4 blikken
25. Lestat 1 blik
26. Bertus 2 blikken
27. Gewoon ik 2 blikken
28. Jos 5 blikken
29. Mikali 4 blikken
30. Rivulus 4 blikken
31. Timmy 4 blikken
32. St Patrick 4 blikken
33. Robbie-San 4 blikken
35. MilleLuci 1 blik
36. Geoff 4 blikken
37. Henry 2 blikken
38. Meester W 6 blikken
39. Iordh 1 blik
40. Claude 4 blikken
41. D'Artagnan 3 blikken
43. Ronnie r 5 blikken
44. PJ 5 blikken
45. Smoorder 1 blik
46. Enrique 2 blikken
47. Janneman 4 blikken
48. L.deJong 1 blikkie
49. PPMP 2 blikken
50. Holmes 1 blik
51. Rook 2 blikken
52. Ronald2 1 blik
53. Janno 2 blikken
54. Nunsman 2 blikken
55. Huub 2 blikken
56. Rodrigo 4 blikken
57. M.R. 2 blikken
58. Cipke 4 blikken
59. Ruud 3 blikken
60. MfOx 2 blikken
62. Ignoro 1 blik
63. Arnaud 1 blik
64. Cousteau 2 blikken
65. Dukdalf 1 blik
67. Luys 2 blikken
68. Rous 2 blikken
69. JoskeB 2 blikken
70. Culann 2 blikken
71. Heerenpijp 1 blik
72. paasei 4 blikken
73. danielb 4 blikken
74. Toon 1 blik
75. DeadlOck 3 blikken
76. Serge 1 blik
77. Rainer 2 blikken
78. Dewitte 3 blikken
79. J.P.A 2 blikken
80. Mus 3 blikken
81. IvoL 2 blikken
82. Tjeerd 4 blikken
83. Pieter 1 blik
84. Polleke 1 blik
85. Keesvg 2 blikken
86. TonyVN 2 blikken
87. Lonny 2 blikken
88. Maboc 1 blik
89. Gupper 1 blik.
90. Thomas 2 blikken
91. Tesch80 1 blik
92. NoneNicer 1 blik
93. Jan.B 2 blikken
94. Roderick

2. SKE 4 blikken
4. Ribbon 2 blikken
5. PhilipV 10 blikken
6. Godfrey 2 blikken
7. Smokomang 2 blikken
8. Massis 2 blikken
9. Wowbagger 3 blikken
11. Kees Flake 3 blikken
12. Asmodeus 3 blikken
13. Geloof 2 blikken
15. Rob 1 blik
16. Kiske 1 blik
17. Eliminator 2 blikken
18. Freark 4 blikken
19. Triple T 2 blikken
20. Sim 2 blikken
21. MaartenS 6 blikken
22. Readburd 2 blikken
23. dink 12 blikken
24. Nekker 4 blikken
25. Lestat 1 blik
26. Bertus 2 blikken
27. Gewoon ik 2 blikken
28. Jos 5 blikken
29. Mikali 4 blikken
30. Rivulus 4 blikken
31. Timmy 4 blikken
32. St Patrick 4 blikken
33. Robbie-San 4 blikken
35. MilleLuci 1 blik
36. Geoff 4 blikken
37. Henry 2 blikken
38. Meester W 6 blikken
39. Iordh 1 blik
40. Claude 4 blikken
41. D'Artagnan 3 blikken
43. Ronnie r 5 blikken
44. PJ 5 blikken
45. Smoorder 1 blik
46. Enrique 2 blikken
47. Janneman 4 blikken
48. L.deJong 1 blikkie
49. PPMP 2 blikken
50. Holmes 1 blik
51. Rook 2 blikken
52. Ronald2 1 blik
53. Janno 2 blikken
54. Nunsman 2 blikken
55. Huub 2 blikken
56. Rodrigo 4 blikken
57. M.R. 2 blikken
58. Cipke 4 blikken
59. Ruud 3 blikken
60. MfOx 2 blikken
62. Ignoro 1 blik
63. Arnaud 1 blik
64. Cousteau 2 blikken
65. Dukdalf 1 blik
67. Luys 2 blikken
68. Rous 2 blikken
69. JoskeB 2 blikken
70. Culann 2 blikken
71. Heerenpijp 1 blik
72. paasei 4 blikken
73. danielb 4 blikken
74. Toon 1 blik
75. DeadlOck 3 blikken
76. Serge 1 blik
77. Rainer 2 blikken
78. Dewitte 3 blikken
79. J.P.A 2 blikken
80. Mus 3 blikken
81. IvoL 2 blikken
82. Tjeerd 4 blikken
83. Pieter 1 blik
84. Polleke 1 blik
85. Keesvg 2 blikken
86. TonyVN 2 blikken
87. Lonny 2 blikken
88. Maboc 1 blik
89. Gupper 1 blik.
90. Thomas 2 blikken
91. Tesch80 1 blik
92. NoneNicer 1 blik
93. Jan.B 2 blikken
94. Roderick
- Arno
- Contacteer:
1) Tsja, met de eerste forumtabakken is het goed gegaan. Ik hoop dat wij zo'n kleine niche zijn dat dat nu ook goed gaat.Roderick schreef:ook ik hou me aanbevolen als het nog mogelijk is om te bestellen.Arno schreef:Ik heb Bob gemaild, we wachten het af..
Ik heb wel twee zorgen die ik met jullie wil delen:
2) Volgens mij kan Gubbels nu tabak importeren. Tenzij jij meer weet natuurlijk.. In zoverre ik weet zijn ze zijn bezig met Samuel Gawith hierheen te halen dus ik neem aan dat dat allemaal wel goed komt. Zo niet, dan hebben we een probleem.. Echte pijptabakimporteurs die aan iets als een kleine oplage forumtabak willen meewerken zijn er verder niet. Als het allemaal lukt verder dan hebben we idd een winkelier nodig en dat zal geen probleem zijn. Ik weet er al enkele die ik kan benaderen.
- 

Roderick
- Contacteer:
1. Arno 6 blikken
2. SKE 4 blikken
4. Ribbon 2 blikken
5. PhilipV 10 blikken
6. Godfrey 2 blikken
7. Smokomang 2 blikken
8. Massis 2 blikken
9. Wowbagger 3 blikken
11. Kees Flake 3 blikken
12. Asmodeus 3 blikken
13. Geloof 2 blikken
15. Rob 1 blik
16. Kiske 1 blik
17. Eliminator 2 blikken
18. Freark 4 blikken
19. Triple T 2 blikken
20. Sim 2 blikken
21. MaartenS 6 blikken
22. Readburd 2 blikken
23. dink 12 blikken
24. Nekker 4 blikken
25. Lestat 1 blik
26. Bertus 2 blikken
27. Gewoon ik 2 blikken
28. Jos 5 blikken
29. Mikali 4 blikken
30. Rivulus 4 blikken
31. Timmy 4 blikken
32. St Patrick 4 blikken
33. Robbie-San 4 blikken
35. MilleLuci 1 blik
36. Geoff 4 blikken
37. Henry 2 blikken
38. Meester W 6 blikken
39. Iordh 1 blik
40. Claude 4 blikken
41. D'Artagnan 3 blikken
43. Ronnie r 5 blikken
44. PJ 5 blikken
45. Smoorder 1 blik
46. Enrique 2 blikken
47. Janneman 4 blikken
48. L.deJong 1 blikkie
49. PPMP 2 blikken
50. Holmes 1 blik
51. Rook 2 blikken
52. Ronald2 1 blik
53. Janno 2 blikken
54. Nunsman 2 blikken
55. Huub 2 blikken
56. Rodrigo 4 blikken
57. M.R. 2 blikken
58. Cipke 4 blikken
59. Ruud 3 blikken
60. MfOx 2 blikken
62. Ignoro 1 blik
63. Arnaud 1 blik
64. Cousteau 2 blikken
65. Dukdalf 1 blik
67. Luys 2 blikken
68. Rous 2 blikken
69. JoskeB 2 blikken
70. Culann 2 blikken
71. Heerenpijp 1 blik
72. paasei 4 blikken
73. danielb 4 blikken
74. Toon 1 blik
75. DeadlOck 3 blikken
76. Serge 1 blik
77. Rainer 2 blikken
78. Dewitte 3 blikken
79. J.P.A 2 blikken
80. Mus 3 blikken
81. IvoL 2 blikken
82. Tjeerd 4 blikken
83. Pieter 1 blik
84. Polleke 1 blik
85. Keesvg 2 blikken
86. TonyVN 2 blikken
87. Lonny 2 blikken
88. Maboc 1 blik
89. Gupper 1 blik.
90. Thomas 2 blikken
91. Tesch80 1 blik
92. NoneNicer 1 blik
93. Jan.B 2 blikken
94. Roderick 1 blik

2. SKE 4 blikken
4. Ribbon 2 blikken
5. PhilipV 10 blikken
6. Godfrey 2 blikken
7. Smokomang 2 blikken
8. Massis 2 blikken
9. Wowbagger 3 blikken
11. Kees Flake 3 blikken
12. Asmodeus 3 blikken
13. Geloof 2 blikken
15. Rob 1 blik
16. Kiske 1 blik
17. Eliminator 2 blikken
18. Freark 4 blikken
19. Triple T 2 blikken
20. Sim 2 blikken
21. MaartenS 6 blikken
22. Readburd 2 blikken
23. dink 12 blikken
24. Nekker 4 blikken
25. Lestat 1 blik
26. Bertus 2 blikken
27. Gewoon ik 2 blikken
28. Jos 5 blikken
29. Mikali 4 blikken
30. Rivulus 4 blikken
31. Timmy 4 blikken
32. St Patrick 4 blikken
33. Robbie-San 4 blikken
35. MilleLuci 1 blik
36. Geoff 4 blikken
37. Henry 2 blikken
38. Meester W 6 blikken
39. Iordh 1 blik
40. Claude 4 blikken
41. D'Artagnan 3 blikken
43. Ronnie r 5 blikken
44. PJ 5 blikken
45. Smoorder 1 blik
46. Enrique 2 blikken
47. Janneman 4 blikken
48. L.deJong 1 blikkie
49. PPMP 2 blikken
50. Holmes 1 blik
51. Rook 2 blikken
52. Ronald2 1 blik
53. Janno 2 blikken
54. Nunsman 2 blikken
55. Huub 2 blikken
56. Rodrigo 4 blikken
57. M.R. 2 blikken
58. Cipke 4 blikken
59. Ruud 3 blikken
60. MfOx 2 blikken
62. Ignoro 1 blik
63. Arnaud 1 blik
64. Cousteau 2 blikken
65. Dukdalf 1 blik
67. Luys 2 blikken
68. Rous 2 blikken
69. JoskeB 2 blikken
70. Culann 2 blikken
71. Heerenpijp 1 blik
72. paasei 4 blikken
73. danielb 4 blikken
74. Toon 1 blik
75. DeadlOck 3 blikken
76. Serge 1 blik
77. Rainer 2 blikken
78. Dewitte 3 blikken
79. J.P.A 2 blikken
80. Mus 3 blikken
81. IvoL 2 blikken
82. Tjeerd 4 blikken
83. Pieter 1 blik
84. Polleke 1 blik
85. Keesvg 2 blikken
86. TonyVN 2 blikken
87. Lonny 2 blikken
88. Maboc 1 blik
89. Gupper 1 blik.
90. Thomas 2 blikken
91. Tesch80 1 blik
92. NoneNicer 1 blik
93. Jan.B 2 blikken
94. Roderick 1 blik
"If I cannot smoke in heaven, then I shall not go." - Mark Twain
						- polleke
En ik krijg steeds meer zin in die tabak !![emoji12][emoji56] strax ook spijt dat ik maar een blik besteld heb[emoji12][emoji41]

- Sidekickelvis
Zet je er een 0 achter, heb je er 10......polleke schreef:En ik krijg steeds meer zin in die tabak !![emoji12][emoji56] strax ook spijt dat ik maar een blik besteld heb[emoji12][emoji41]
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
						- polleke
Strak plan , maar as ik hem dan niet( lust) moet ik hem weer aan jullie (slijten) [emoji56][emoji41]

- Tripple T
Gezien het enthousiasme van de vorige forum tabbaken zal dat geen probleem zijnpolleke schreef:Strak plan , maar as ik hem dan niet( lust) moet ik hem weer aan jullie (slijten) [emoji56][emoji41]

- Arno
- Contacteer:
Even een update, heb een mail gehad van Bob Gregory. Helaas gaat de nieuwe forumtabak geen plug worden maar een flake (Dukdalf, ik schrap je van de lijst..). Dus als er iemand nog suggesties heeft voor een leuke naam, laat het weten!  Verder wordt onze forumtabak meegenomen in de onderhandelingen van Samuel Gawith met Elbert Gubbels. Ik hoop dat daar gauw meer duidelijkheid uit komt zodat ik ook eindelijk een keer een prijs weet.. Verder gaat in mei de wetgeving veranderen, komen er afgrijselijke foto's op tabaksverpakkingen en dat willen we (Elbert, Bob en mijzelf) graag voor zijn.
 Verder wordt onze forumtabak meegenomen in de onderhandelingen van Samuel Gawith met Elbert Gubbels. Ik hoop dat daar gauw meer duidelijkheid uit komt zodat ik ook eindelijk een keer een prijs weet.. Verder gaat in mei de wetgeving veranderen, komen er afgrijselijke foto's op tabaksverpakkingen en dat willen we (Elbert, Bob en mijzelf) graag voor zijn.

Verder wordt onze forumtabak meegenomen in de onderhandelingen van Samuel Gawith met Elbert Gubbels. Ik hoop dat daar gauw meer duidelijkheid uit komt zodat ik ook eindelijk een keer een prijs weet.. Verder gaat in mei de wetgeving veranderen, komen er afgrijselijke foto's op tabaksverpakkingen en dat willen we (Elbert, Bob en mijzelf) graag voor zijn.
 Verder wordt onze forumtabak meegenomen in de onderhandelingen van Samuel Gawith met Elbert Gubbels. Ik hoop dat daar gauw meer duidelijkheid uit komt zodat ik ook eindelijk een keer een prijs weet.. Verder gaat in mei de wetgeving veranderen, komen er afgrijselijke foto's op tabaksverpakkingen en dat willen we (Elbert, Bob en mijzelf) graag voor zijn.- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
PRFlake?

An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- Asmodeus
Lowland Flake, Arnoldean Slices of Blackened Lung Flakes als jullie de deadline niet halen

- NoneNicer
Flatlander Flake
/edit
Beetje toelichting:
In het boek Flatland
A romance of many dimensions van Edwin A. Abott gaat het om de dimensies. Een plug, een 3D kubus is in een andere dimensie, 2D, net een flake...
Voor de liefhebbers:
http://www.geom.uiuc.edu/~banchoff/Flatland/

/edit
Beetje toelichting:
In het boek Flatland
A romance of many dimensions van Edwin A. Abott gaat het om de dimensies. Een plug, een 3D kubus is in een andere dimensie, 2D, net een flake...
Voor de liefhebbers:
http://www.geom.uiuc.edu/~banchoff/Flatland/
					Laatst gewijzigd door NoneNicer op 08 mar 2016 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Dutch Mountain Flake

An item at rest cannot be stopped.
"Ninja des forums"
"Ninja des forums"
- Dukdalf
Oké.Arno schreef:(Dukdalf, ik schrap je van de lijst..).
- Marielle32
Ik doe ook graag mee als dat nog lukt ?
1. Arno 6 blikken
2. SKE 4 blikken
4. Ribbon 2 blikken
5. PhilipV 10 blikken
6. Godfrey 2 blikken
7. Smokomang 2 blikken
8. Massis 2 blikken
9. Wowbagger 3 blikken
11. Kees Flake 3 blikken
12. Asmodeus 3 blikken
13. Geloof 2 blikken
15. Rob 1 blik
16. Kiske 1 blik
17. Eliminator 2 blikken
18. Freark 4 blikken
19. Triple T 2 blikken
20. Sim 2 blikken
21. MaartenS 6 blikken
22. Readburd 2 blikken
23. dink 12 blikken
24. Nekker 4 blikken
25. Lestat 1 blik
26. Bertus 2 blikken
27. Gewoon ik 2 blikken
28. Jos 5 blikken
29. Mikali 4 blikken
30. Rivulus 4 blikken
31. Timmy 4 blikken
32. St Patrick 4 blikken
33. Robbie-San 4 blikken
35. MilleLuci 1 blik
36. Geoff 4 blikken
37. Henry 2 blikken
38. Meester W 6 blikken
39. Iordh 1 blik
40. Claude 4 blikken
41. D'Artagnan 3 blikken
43. Ronnie r 5 blikken
44. PJ 5 blikken
45. Smoorder 1 blik
46. Enrique 2 blikken
47. Janneman 4 blikken
48. L.deJong 1 blikkie
49. PPMP 2 blikken
50. Holmes 1 blik
51. Rook 2 blikken
52. Ronald2 1 blik
53. Janno 2 blikken
54. Nunsman 2 blikken
55. Huub 2 blikken
56. Rodrigo 4 blikken
57. M.R. 2 blikken
58. Cipke 4 blikken
59. Ruud 3 blikken
60. MfOx 2 blikken
62. Ignoro 1 blik
63. Arnaud 1 blik
64. Cousteau 2 blikken
65. Dukdalf 1 blik
67. Luys 2 blikken
68. Rous 2 blikken
69. JoskeB 2 blikken
70. Culann 2 blikken
71. Heerenpijp 1 blik
72. paasei 4 blikken
73. danielb 4 blikken
74. Toon 1 blik
75. DeadlOck 3 blikken
76. Serge 1 blik
77. Rainer 2 blikken
78. Dewitte 3 blikken
79. J.P.A 2 blikken
80. Mus 3 blikken
81. IvoL 2 blikken
82. Tjeerd 4 blikken
83. Pieter 1 blik
84. Polleke 1 blik
85. Keesvg 2 blikken
86. TonyVN 2 blikken
87. Lonny 2 blikken
88. Maboc 1 blik
89. Gupper 1 blik.
90. Thomas 2 blikken
91. Tesch80 1 blik
92. NoneNicer 1 blik
93. Jan.B 2 blikken
94. Roderick 1 blik
95. Mariëlle32 1 blik

1. Arno 6 blikken
2. SKE 4 blikken
4. Ribbon 2 blikken
5. PhilipV 10 blikken
6. Godfrey 2 blikken
7. Smokomang 2 blikken
8. Massis 2 blikken
9. Wowbagger 3 blikken
11. Kees Flake 3 blikken
12. Asmodeus 3 blikken
13. Geloof 2 blikken
15. Rob 1 blik
16. Kiske 1 blik
17. Eliminator 2 blikken
18. Freark 4 blikken
19. Triple T 2 blikken
20. Sim 2 blikken
21. MaartenS 6 blikken
22. Readburd 2 blikken
23. dink 12 blikken
24. Nekker 4 blikken
25. Lestat 1 blik
26. Bertus 2 blikken
27. Gewoon ik 2 blikken
28. Jos 5 blikken
29. Mikali 4 blikken
30. Rivulus 4 blikken
31. Timmy 4 blikken
32. St Patrick 4 blikken
33. Robbie-San 4 blikken
35. MilleLuci 1 blik
36. Geoff 4 blikken
37. Henry 2 blikken
38. Meester W 6 blikken
39. Iordh 1 blik
40. Claude 4 blikken
41. D'Artagnan 3 blikken
43. Ronnie r 5 blikken
44. PJ 5 blikken
45. Smoorder 1 blik
46. Enrique 2 blikken
47. Janneman 4 blikken
48. L.deJong 1 blikkie
49. PPMP 2 blikken
50. Holmes 1 blik
51. Rook 2 blikken
52. Ronald2 1 blik
53. Janno 2 blikken
54. Nunsman 2 blikken
55. Huub 2 blikken
56. Rodrigo 4 blikken
57. M.R. 2 blikken
58. Cipke 4 blikken
59. Ruud 3 blikken
60. MfOx 2 blikken
62. Ignoro 1 blik
63. Arnaud 1 blik
64. Cousteau 2 blikken
65. Dukdalf 1 blik
67. Luys 2 blikken
68. Rous 2 blikken
69. JoskeB 2 blikken
70. Culann 2 blikken
71. Heerenpijp 1 blik
72. paasei 4 blikken
73. danielb 4 blikken
74. Toon 1 blik
75. DeadlOck 3 blikken
76. Serge 1 blik
77. Rainer 2 blikken
78. Dewitte 3 blikken
79. J.P.A 2 blikken
80. Mus 3 blikken
81. IvoL 2 blikken
82. Tjeerd 4 blikken
83. Pieter 1 blik
84. Polleke 1 blik
85. Keesvg 2 blikken
86. TonyVN 2 blikken
87. Lonny 2 blikken
88. Maboc 1 blik
89. Gupper 1 blik.
90. Thomas 2 blikken
91. Tesch80 1 blik
92. NoneNicer 1 blik
93. Jan.B 2 blikken
94. Roderick 1 blik
95. Mariëlle32 1 blik
- Massis
- Administrator
Subtiel, ik vind'm wel leukBananabox-Ninja schreef:Dutch Mountain Flake
 , wel wat Hollands! Misschien "Lowlands Mountain Flake"
, wel wat Hollands! Misschien "Lowlands Mountain Flake"  
- Arno
- Contacteer:
Mooi maar we zijn ook een Belgisch, sorry, Vlaams forumBananabox-Ninja schreef:Dutch Mountain Flake

@Marielle: Tuurlijk kan het nog

- Arno
- Contacteer:
Marielle, ik heb je op de plaats van Dukdalf gezet.
1. Arno 6 blikken
2. SKE 4 blikken
4. Ribbon 2 blikken
5. PhilipV 10 blikken
6. Godfrey 2 blikken
7. Smokomang 2 blikken
8. Massis 2 blikken
9. Wowbagger 3 blikken
11. Kees Flake 3 blikken
12. Asmodeus 3 blikken
13. Geloof 2 blikken
15. Rob 1 blik
16. Kiske 1 blik
17. Eliminator 2 blikken
18. Freark 4 blikken
19. Triple T 2 blikken
20. Sim 2 blikken
21. MaartenS 6 blikken
22. Readburd 2 blikken
23. dink 12 blikken
24. Nekker 4 blikken
25. Lestat 1 blik
26. Bertus 2 blikken
27. Gewoon ik 2 blikken
28. Jos 5 blikken
29. Mikali 4 blikken
30. Rivulus 4 blikken
31. Timmy 4 blikken
32. St Patrick 4 blikken
33. Robbie-San 4 blikken
35. MilleLuci 1 blik
36. Geoff 4 blikken
37. Henry 2 blikken
38. Meester W 6 blikken
39. Iordh 1 blik
40. Claude 4 blikken
41. D'Artagnan 3 blikken
43. Ronnie r 5 blikken
44. PJ 5 blikken
45. Smoorder 1 blik
46. Enrique 2 blikken
47. Janneman 4 blikken
48. L.deJong 1 blikkie
49. PPMP 2 blikken
50. Holmes 1 blik
51. Rook 2 blikken
52. Ronald2 1 blik
53. Janno 2 blikken
54. Nunsman 2 blikken
55. Huub 2 blikken
56. Rodrigo 4 blikken
57. M.R. 2 blikken
58. Cipke 4 blikken
59. Ruud 3 blikken
60. MfOx 2 blikken
62. Ignoro 1 blik
63. Arnaud 1 blik
64. Cousteau 2 blikken
65. Marielle32 1 blik
67. Luys 2 blikken
68. Rous 2 blikken
69. JoskeB 2 blikken
70. Culann 2 blikken
71. Heerenpijp 1 blik
72. paasei 4 blikken
73. danielb 4 blikken
74. Toon 1 blik
75. DeadlOck 3 blikken
76. Serge 1 blik
77. Rainer 2 blikken
78. Dewitte 3 blikken
79. J.P.A 2 blikken
80. Mus 3 blikken
81. IvoL 2 blikken
82. Tjeerd 4 blikken
83. Pieter 1 blik
84. Polleke 1 blik
85. Keesvg 2 blikken
86. TonyVN 2 blikken
87. Lonny 2 blikken
88. Maboc 1 blik
89. Gupper 1 blik.
90. Thomas 2 blikken
91. Tesch80 1 blik
92. NoneNicer 1 blik
93. Jan.B 2 blikken
94. Roderick 1 blik
95.

1. Arno 6 blikken
2. SKE 4 blikken
4. Ribbon 2 blikken
5. PhilipV 10 blikken
6. Godfrey 2 blikken
7. Smokomang 2 blikken
8. Massis 2 blikken
9. Wowbagger 3 blikken
11. Kees Flake 3 blikken
12. Asmodeus 3 blikken
13. Geloof 2 blikken
15. Rob 1 blik