Godfrey

Het zit in een iets konisch papiertje wat in de meeste koppen gepropt kan worden. Eigenlijk stop je dus nog steeds zelf......rivulus schreef:Dat werkt toch alleen als je de bijpassende vorm kop hebt?
Klopt helemaalkiske schreef:Ik heb het ook gezien bij mijn tabaksboer. Eigenlijk is het de bedoeling dat je als beginner een bijpassende pijp die speciaal voor deze lijn zijn vervaardigd en als het goed is bij de tabak worden gepresenteerd, erbij koopt en zo vrij gemakkelijk zonder enige ervaring een pijp kunt stoppen en roken. Ik geloof dat je dan nog onder de 20 euro eens kennis kunt maken met het pijproken. Persoonlijk vind ik het wel slim bedacht omdat de meeste beginners waarschijnlijk eigenlijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. (Vgl mijzelf in den beginne)
Yep beukenhout!Wowbagger schreef:Lees ik dat nou goed, pijpen zijn van Beukenhout?
Sidekickelvis schreef:Het lijkt mij langer duren dan het stoppen van een pijp. Ook als je daar net aan begint. Dat gekloot met zo'n papiertje. Mijn Tobacconist heeft mij een keer laten zien wat volgens hem de bedoeling was. Na het nodige gekloot (hij is sigarenroker) kwamen we gezamelijk tot de conclusie dat het niks makkelijker is dan gewoon een pijp kopen en een buil Voortrekker (ofzo) en oefenen.