David Mc Grane methode
- Sidekickelvis
Re: David Mc Grane methode
Misschien is het beter alles onder te brengen in een topic "Stopmethodes"?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- maboc
Ja...dan denk ik meteen aan nicotinel (ofzo)Sidekickelvis schreef:Misschien is het beter alles onder te brengen in een topic "Stopmethodes"?
--
Cheers maboc
Cheers maboc
- capricorn
Hier de verklaring waarom het werkt vanaf min 4
- Lonny
Heb net een pijp gerookt welke ik heb gestopt volgens deze methode.
Bedankt voor de tip want het beviel erg goed.
Niet te vast en ook niet te ligt gestopt. Gaat eigenlijk automatisch gelijk goed.
Bedankt voor de tip want het beviel erg goed.
Niet te vast en ook niet te ligt gestopt. Gaat eigenlijk automatisch gelijk goed.
- Immler
@#$#!!!
Ook geprobeerd. Mijn handpalm tot bloedens toe open gehaald, 3 pijpen waarvan het mondstuk is afgebroken en die 3P's Petersonplug verrekt het nog steeds den pijp in te gaan!!! Ik zou willen.......Godfrey.........jeuk.........pietje!
Ook geprobeerd. Mijn handpalm tot bloedens toe open gehaald, 3 pijpen waarvan het mondstuk is afgebroken en die 3P's Petersonplug verrekt het nog steeds den pijp in te gaan!!! Ik zou willen.......Godfrey.........jeuk.........pietje!
Kees . Ik moet toch eens die kant op komen geloof ik !!kiske schreef:@#$#!!!

Godfrey
De tabak rol je als het ware in een twist in de pijp . Ik heb het nu een paar maal op deze manier gestopt en verbazend het werkt prima meteen in een keer goed van vastheid en brand mooi gelijkmatig. Nu heb ik wel gemerkt dat met langdradige tabak het nog beter gaat als met erg kort gesneden tabak.capricorn schreef:Hier de verklaring waarom het werkt vanaf min 4
Godfrey
@Kiske. Voor de peterson 3P heb je echt een pijp nodig met een vierkante bowl.
- dewitte
Ik zag dit filmpje al een heel tijdje terug. Werkt voortreffelijk. Ik doe het echter niet vaak omdat ik het te veel gedoe vind om de tabak eerst in de handpalm te leggen. Zegt wel meer over mijn luiheid dan over deze stopmethode. 

Gezellig! Roken we samen een pijpke!Godfrey59 schreef:Kees . Ik moet toch eens die kant op komen geloof ik !!kiske schreef:@#$#!!!
Ook geprobeerd. Mijn handpalm tot bloedens toe open gehaald, 3 pijpen waarvan het mondstuk is afgebroken en die 3P's Petersonplug verrekt het nog steeds den pijp in te gaan!!! Ik zou willen.......Godfrey.........jeuk.........pietje!![]()
Godfrey
-
Dit eens tot volle tevredenheid getest met baaitabak. Grappig om te doen en werkt gewoon goed.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.
- rivulus
Ah, gaan we eens testen.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service
Robert W. Service
-
Deze methode zal ik straks eens proberen, de vlam die ik gebruik
zal evenwel beduidend bescheidener zijn dan de vlam van Mc Grane.
zal evenwel beduidend bescheidener zijn dan de vlam van Mc Grane.
-
Ik ga dat ook eens proberen, altijd leuk om te doen natuurlijk.
Hij doet het nu wel voor met een recht model, of het met een gebogen pijp ook nog zo handig is vraag ik me wel af...
Hij doet het nu wel voor met een recht model, of het met een gebogen pijp ook nog zo handig is vraag ik me wel af...
-
Red Rapparee heb ik gebruikt om de pijp te stoppen volgens
Mc Grane.
Met enige verbazing ging het stoppen opmerkelijk eenvoudig
en hoefde ik nauwelijks aan te drukken alvorens aan te steken.
Nu brandt Red Rapparee van zichzelf al vrij makkelijk, tel daar
deze methode bij op en je rookt een goede pijp.
Toch gaat een pijproker niet over 1 nacht ijs, er moet een paar
maal een vervolg op komen en het liefst met verschillende
tabakken om een definitief oordeel te kunnen vellen.
Mc Grane.
Met enige verbazing ging het stoppen opmerkelijk eenvoudig
en hoefde ik nauwelijks aan te drukken alvorens aan te steken.
Nu brandt Red Rapparee van zichzelf al vrij makkelijk, tel daar
deze methode bij op en je rookt een goede pijp.
Toch gaat een pijproker niet over 1 nacht ijs, er moet een paar
maal een vervolg op komen en het liefst met verschillende
tabakken om een definitief oordeel te kunnen vellen.
-
Deze stop methode geprobeerd, en ik sta ervan te kijken hoe gemakkelijk dit werkt. Prima manier om de pijp heel regelmatig te stoppen, zonder dat hij per ongeluk "te vast" wordt. En tot mijn verbazing gaat het ook met een (niet te) gebogen model prima. Echt een leuke tip.
-
Blijft bevallen.
-
Na het roken van 5 volgens deze methode gestopte pijpen ben ik er zeer enthousiast over.
- rivulus
Ik heb wat moeite met deze methode bij pijpen met dikke wanden. Maar ik heb gemerkt dat het essentiele deel het "schroeven" is. Wanneer ik meerdere plukjes tabak de ketel inschroef tot de ketel vol is gaat het ook prima.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service
Robert W. Service
- culann
Deze methode ben ik eerder al eens tegen gekomen. Zo nu en dan gebruik ik deze manier van stoppen, en elke keer werkt 't uitstekend.
-
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het soms
gewoon vergeet te doen en daar pas bij het
aansteken achter kom.
gewoon vergeet te doen en daar pas bij het
aansteken achter kom.
-
Nou, ik ben helemaal over. Enkel bij pijpen met een wat diepere ketel heb ik de indruk dat de tabak niet helemaal tot onderen komt, dus daarbij duw ik even handmatig een plukje tot helemaal onderin.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.
Gebruik het nu een aantal weken en de tabak komt steeds mooier gedraait en precies op goede vastheid in de kop te zitten . Je handpalm een beetje tot een kuiltje vormen . Je moet er even mee spelen om het door te hebben . Je kunt het niet te vast of te los stoppen . Onderin mooi los en bovenin wat vaster met de nodige twist en geeft een mooi egale brand . Zelfs mijn dochter die vroeg wat ik nu weer aan het doen was kreeg na zelf proberen mijn pijp perfect gestopt
Godfrey

Godfrey
- danielb
Deze methode werkt ook heel goed met grof gesneden Semois tabak in een ruime kop.
Je hoeft er zelfs jou handpalm er niet voor te gebruiken, gewoon wat tabak tussen de vingers houden en in ketel draaien.
Je hoeft er zelfs jou handpalm er niet voor te gebruiken, gewoon wat tabak tussen de vingers houden en in ketel draaien.
Het ergste van alles is besluiteloosheid.
Nog steeds ben ik onder de indruk van hoe fijn je pijp gestopt wordt met deze methode
Niet te vast en niet te los precies goed eigenlijk.
Steeds vaker gebruik ik deze methode voor losse tabak , flakes en cubes werkt natuurlijk niet . Met een paar keer oefenen een fluitje van een cent .
Hieronder nog een ander filmpje waar dezelfde methode gebruikt wordt . Even door scrollen want hij verteld wat langdradig pffff
Godfrey

Steeds vaker gebruik ik deze methode voor losse tabak , flakes en cubes werkt natuurlijk niet . Met een paar keer oefenen een fluitje van een cent .
Hieronder nog een ander filmpje waar dezelfde methode gebruikt wordt . Even door scrollen want hij verteld wat langdradig pffff

Godfrey
- Lonny
Hier nog een manier.
The dannys frank method
The dannys frank method