Misselijkheid
-
Re: Misselijkheid
Hmm, ik word duizelig als ik een paar uur niet gerookt heb. 

- furioza
- Contacteer:
Misschien een vreemde reactie van mij.
Maar als je misselijk word van een tabak, waarom dan doorgaan met die tabak. Het lijkt mij een duidelijk geval van niet mee doorgaan. En kiezen voor iets anders. Het lijkt mij (zo is dat dan ook voor mij) net als het eten. Als je iets echt niet lust word je er misselijk van. Dat betekend dat je dit niet moet eten. Je lichaam geeft als het ware aan, dit is niet goed voor mij..
Maar als je misselijk word van een tabak, waarom dan doorgaan met die tabak. Het lijkt mij een duidelijk geval van niet mee doorgaan. En kiezen voor iets anders. Het lijkt mij (zo is dat dan ook voor mij) net als het eten. Als je iets echt niet lust word je er misselijk van. Dat betekend dat je dit niet moet eten. Je lichaam geeft als het ware aan, dit is niet goed voor mij..
- Ribbon
Een nicotinerush is volgens mij vrij simpel te voorkomen: rustig roken 

Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
@WC die kombinatie van medicatie en nicotine kan ik moeilijk leggen. Ik rookte al pijp toen ik hooguit aspirine nam. Een mogelijkheid zou volgens mij kunnen zijn: inhaleren. Maar omdat dat ternauwernood gebeurt schuif ik dat idee weer terzijde.
- Charlie
Dat is niet helemaal juist, want de ene keer had ik er wel last van bij Navy Flake en de andere keer niet...furioza schreef:Misschien een vreemde reactie van mij.
- furioza
- Contacteer:
Dat is vreemd,
Maar ik zou dan ook zeggen, probeer eens een andere tabak. Het is niet fijn om misselijk te worden van iets wat juist een plezier moet zijn toch?
Maar ik zou dan ook zeggen, probeer eens een andere tabak. Het is niet fijn om misselijk te worden van iets wat juist een plezier moet zijn toch?
- Wallace
Maar toch adviseren om melk te drinken, hmmmmBommel schreef:Het klopt inderdaad dat melk na het 7e levensjaar voor de mens niet goed is.
Sommigen praten zelfs over gif voor de mens.
De drie glazen melk van Joris Driepinter is dus uit den boze, volgens onderzoekers.
Echter zit in, volle melk zo van de boer, ook weer veel goeds.
Dus ook hier geldt overdaad schaad.

De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.
Tsja, het zijn dan ook de belangengroepen met een zee van melk in bezit, die het veelvuldig adviseren.Wallace schreef:Maar toch adviseren om melk te drinken, hmmmmBommel schreef:Het klopt inderdaad dat melk na het 7e levensjaar voor de mens niet goed is.
Sommigen praten zelfs over gif voor de mens.
De drie glazen melk van Joris Driepinter is dus uit den boze, volgens onderzoekers.
Echter zit in, volle melk zo van de boer, ook weer veel goeds.
Dus ook hier geldt overdaad schaad.
"Wij van WC-Eend adviseren...: WC-Eend".
- pijpliefhebberrobin
Een nicotine rush die ik nog wel eens heb blijft bij het voelen van al mijn spieren als ik loop. Een keer echt last van gehad (niet van een pijp maar wel van een uitgedropgde zware van nelle) licht in mij hoofd en misselijk. Wat gedronken(sinas) en gegeten (chocolade reep) en twee minuten later lag mijn maag inhoud over de vloer. Was op een lege maag, eet s'ochtends nooit.
The eagle flies alone!
- The_Undertaker
- Administrator
Dan ben ik benieuwd, overgeven door de nicotine, of door een glas sinas en een chocoladereep op de nuchtere maag...pijpliefhebberrobin schreef:Een nicotine rush die ik nog wel eens heb blijft bij het voelen van al mijn spieren als ik loop. Een keer echt last van gehad (niet van een pijp maar wel van een uitgedropgde zware van nelle) licht in mij hoofd en misselijk. Wat gedronken(sinas) en gegeten (chocolade reep) en twee minuten later lag mijn maag inhoud over de vloer. Was op een lege maag, eet s'ochtends nooit.

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- pijpliefhebberrobin
Roken op een nuchtere maag, daarna mijn paarden middel tegen misselijkheid toepassen, eten, en dan overgeven. In die volgorde.The_Undertaker schreef:Dan ben ik benieuwd, overgeven door de nicotine, of door een glas sinas en een chocoladereep op de nuchtere maag...pijpliefhebberrobin schreef:Een nicotine rush die ik nog wel eens heb blijft bij het voelen van al mijn spieren als ik loop. Een keer echt last van gehad (niet van een pijp maar wel van een uitgedropgde zware van nelle) licht in mij hoofd en misselijk. Wat gedronken(sinas) en gegeten (chocolade reep) en twee minuten later lag mijn maag inhoud over de vloer. Was op een lege maag, eet s'ochtends nooit.
The eagle flies alone!
- The_Undertaker
- Administrator
Sinas en een chocoladereep tegen misselijkheid? 

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
Wat was er ook al weer mis met 's morgens een boterham, wat thee of koffie of sap? Ik ben het even kwijt, maar wat was ook alweer de reden dat chips, priklimonade en chocolade de betere vervangers waren?The_Undertaker schreef:Sinas en een chocoladereep tegen misselijkheid?

- The_Undertaker
- Administrator
Winslow Collector schreef:Wat was er ook al weer mis met 's morgens een boterham, wat thee of koffie of sap? Ik ben het even kwijt, maar wat was ook alweer de reden dat chips, priklimonade en chocolade de betere vervangers waren?The_Undertaker schreef:Sinas en een chocoladereep tegen misselijkheid?Weet jij het nog, Undertaker?
Geen idee. Ik denk dan ook niet dat het de betere vervangers zijn

Maar aan de andere kant, toegegeven, in de ochtenden drink ik meestal enkel een paar glazen water. Ik heb dan ook geen honger, en tegen een uur of 10 op mijn kantoorbaan gaat de eerste boterham naar binnen (of later, als het hongergevoel later komt) Alleen in het weekend als ik tijd over heb, ga ik eens rustig ontbijten, maar meestal is dat dan ook pas tegen brunchtijd

- Charlie
Bij mijn familie in Engeland doen ze (net als Hobbits! Haha!) aan breakfast, second breakfast, elevenses, luncheon, afternoon tea, dinner en dan uiteindelijk supper.
Meer is meer beter!
Meer is meer beter!
- The_Undertaker
- Administrator
Wie doet daar de afwas danCharlie schreef:Bij mijn familie in Engeland doen ze (net als Hobbits! Haha!) aan breakfast, second breakfast, elevenses, luncheon, afternoon tea, dinner en dan uiteindelijk supper.
Meer is meer beter!

- Silvio
Bah bah gisteren had ik ook prijs. Eerst samen met mijn broer een Cubaanse sigaar gerookt en toen ik thuis kwam meteen mijn pijp vol gestopt met Semois om deze tabak eens te proberen.. Dat had ik beter niet gedaan, ik had een quasi lege maag en heb mij echt een half uur rotslecht gevoeld!
Hier toch in de toekomst mee opletten.. Vanaf nu rook ik nog alleen met een gevulde maag en de hoeveelheid nicotine hou ik beperkt!
Groeten
Silvio
Hier toch in de toekomst mee opletten.. Vanaf nu rook ik nog alleen met een gevulde maag en de hoeveelheid nicotine hou ik beperkt!
Groeten
Silvio
- The_Undertaker
- Administrator
Oef, ja, zo'n nicotinerush is mij ook al tweemaal overkomen... Na verloop van tijd weet je de waarschuwingssignalen te herkennen en stop je op tijd 

- Arno
- Contacteer:
Een zoet drankje (bv. aanmaaklimonade) tijdens het roken voorkomt een nicotinerush. Let wel, geen light-zoetigheid..The_Undertaker schreef:Oef, ja, zo'n nicotinerush is mij ook al tweemaal overkomen... Na verloop van tijd weet je de waarschuwingssignalen te herkennen en stop je op tijd
- The_Undertaker
- Administrator
Nou nee bedanktArno schreef: Een zoet drankje (bv. aanmaaklimonade) tijdens het roken voorkomt een nicotinerush. Let wel, geen light-zoetigheid..

- Silvio
Bedankt voor de tips;-) Ik ben nu een pijp aan het roken (Kentucky Bird) met een glaasje limonade. Ook heb ik net gegeten, dus dat scheelt!
Groeten!
Groeten!
- Claude
Kop kamillethee met een beetje suiker.
- Silvio
Dat zal ik 's avonds een proberen Claude.
Bedankt!
Bedankt!
- Arno
- Contacteer:
Ook een goede! Zolang er maar suiker in zit.Claude schreef:Kop kamillethee met een beetje suiker.
- Bommel
Telt zoete tabak ook?Arno schreef:Ook een goede! Zolang er maar suiker in zit.Claude schreef:Kop kamillethee met een beetje suiker.
- Claude
Kamillethee is vrij neutraal en zal de smaak van de pijp ook nauwelijks beïnvloeden, maar is net iets minder hard dan water. Ik ken wel mensen die graag cola drinken naast hun pijpen, zelfs mensen die ik zeer bewonder, maar dat vind ik toch net een crime.
- Sidekickelvis
In de Kamillethee?Bommel schreef:Telt zoete tabak ook?Arno schreef:Ook een goede! Zolang er maar suiker in zit.Claude schreef:Kop kamillethee met een beetje suiker.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!