De Bugatti pijpen worden in Duitsland nog steeds verkocht. De kop is gemaakt van aluminium en keramiek.
Ze zijn er in zwart, rood en blauw.

Zoals al vermeld door Huub en Mikali is er inderdaad de Bugatti pijp. Geweldig rokend (heb zelf de blauwe versie), want de combinatie van een keramieken inzet in de ketel en het 9 mm filter systeem zorgt voor heerlijk droog roken.rivulus schreef:Mooie pijp! Zijn er behalve bentley en porche nog meer automerken?
Delta-pijp? Foto? Als oud-Lancia rijder ben ik wel benieuwd!! Zelf 2 Lancia's gereden, waaronder Delta HPE. Ook ooit gewerkt bij Lancia.Winslow Collector schreef:Zoals al vermeld door Huub en Mikali is er inderdaad de Bugatti pijp. Geweldig rokend (heb zelf de blauwe versie), want de combinatie van een keramieken inzet in de ketel en het 9 mm filter systeem zorgt voor heerlijk droog roken.rivulus schreef:Mooie pijp! Zijn er behalve bentley en porche nog meer automerken?
Bugatti werd (wordt?) net als de Porsche pijpen door Gubbels gemaakt, jawel, die van BigBen.
En er is op de wereld 1 enkele "Delta"-pijp, die Poul Winsløw voor me heeft gemaakt, geïnspireerd op basis van foto's van mijn vorige auto: de Lancia Delta. Hij durfde er geen "Lancia" op te zetten, omdat dit natuurlijk een beschermd merk is en niet elk (auto)merk verbonden wil worden met roken. (de zeikerds)
Wanneer je uit dat hout gesneden bent dan is het beterTimmy schreef:Fraaie aanwinsten. Helaas raak ik aanstekers te snel kwijt, net als balpennen en leesbrilletjes. Vandaar veroordeeld tot weggooispul van kruidvat en consorten. Ook zeer benieuwd naar een afbeelding van de Winslow Delta....
Zal proberen deze week wat foto's te schieten van de Winsløw Delta en de Bugatti pijpen en dan plaats ik ze wel. Niet hier onder dit topic (want dit zijn geen nieuwe aanwinsten), misschien stuur ik ze je per PB.Berend72 schreef:Delta-pijp? Foto? Als oud-Lancia rijder ben ik wel benieuwd!! Zelf 2 Lancia's gereden, waaronder Delta HPE. Ook ooit gewerkt bij Lancia.Winslow Collector schreef:Zoals al vermeld door Huub en Mikali is er inderdaad de Bugatti pijp. Geweldig rokend (heb zelf de blauwe versie), want de combinatie van een keramieken inzet in de ketel en het 9 mm filter systeem zorgt voor heerlijk droog roken.rivulus schreef:Mooie pijp! Zijn er behalve bentley en porche nog meer automerken?
Bugatti werd (wordt?) net als de Porsche pijpen door Gubbels gemaakt, jawel, die van BigBen.
En er is op de wereld 1 enkele "Delta"-pijp, die Poul Winsløw voor me heeft gemaakt, geïnspireerd op basis van foto's van mijn vorige auto: de Lancia Delta. Hij durfde er geen "Lancia" op te zetten, omdat dit natuurlijk een beschermd merk is en niet elk (auto)merk verbonden wil worden met roken. (de zeikerds)
En die Bugatti-pijp ga ik s opzoeken
Dan moet ik mijn huis verkopen vrees ikJanno schreef:Sowee @Mikali, wat een fraaie aanwinsten! Veel genot ermee.
PS Mischien kun je de oude lade van WC overnemen.