Caramel tabak
Caramel tabak
Na jaren shag gerookt te hebben en drie jaar niets, nu de pijp. Bevalt uitstekend. Na het inroken met Coopvaert, nu de groene Clan. Hij is best lekker met een vleugje caramel, maar vroeger kwam ik wel eens pijprokers tegen die caramel tabak gebruijten die je van 10 meter afstand al rook. Welke tabak heeft dit sterke caramel aroma ?
- PPMP
- teunis
Re: Caramel tabak
Die sterke caramellucht en -smaak van vroeger WAS de Clan.
Nu Clan door STG is overgenomen, is de receptuur veranderd en is het een zoete baai-achtige tabak met een herkenbare caramelaroma, maar niet overheersend, geworden. De "Clanhaters" (
) op dit forum hebben iets tegen de oude Clan. De nieuwe is een andere tabak.
Zoete tabakken met een vanillearoma komen in de buurt van de oude Clan, maar de echte Clansmaak is voorgoed verloren.
Nu Clan door STG is overgenomen, is de receptuur veranderd en is het een zoete baai-achtige tabak met een herkenbare caramelaroma, maar niet overheersend, geworden. De "Clanhaters" (

Zoete tabakken met een vanillearoma komen in de buurt van de oude Clan, maar de echte Clansmaak is voorgoed verloren.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.
- Paasei
In mijn beleving kwam de recente Peterson Nutty cut aardig in de buurt, ik ben even de naam kwijt hoe die nu onder Rattray's heet (London Eye?)
Ook de Savinelli back cavendish vond ik aardig caramellerig, als je echter ziet welke smaken men er hier allemaal aan toeschrijft :
http://www.tobaccoreviews.com/blend/123 ... -cavendish
En als het er om gaat om van mijlen ver te ruiken... BIBO ! geen caramel, maar appelsien-in-your-face ...
Ook de Savinelli back cavendish vond ik aardig caramellerig, als je echter ziet welke smaken men er hier allemaal aan toeschrijft :
http://www.tobaccoreviews.com/blend/123 ... -cavendish
En als het er om gaat om van mijlen ver te ruiken... BIBO ! geen caramel, maar appelsien-in-your-face ...
Koninklijke Eikel Des Forums.
-
Wanneer zoete tabak wordt gerookt, dan wordt dit door de omgeving meestal als
aangenaam ervaren, nog steeds komt de naam Clan voorbij.
Wat dat betreft heeft de firma Niemeijer indertijd een gouden greep gedaan iets in de
markt te zetten dat decennia lang tot veler verbeelding sprak.
Het roken ervan is, gek genoeg, weer iets anders. Wanneer je het rookt ervaar je de
geur die anderen waarnemen niet en dat kan nogal teleurstellen, daarnaast hebben
zoete tabakken de neiging al rokende in smaak af te nemen, waardoor het leegroken
van je pijp niet altijd tot de prettigste bezigheden behoort.
Wat dat betreft heeft de firma Niemeijer indertijd een gouden greep gedaan iets in de
Het roken ervan is, gek genoeg, weer iets anders. Wanneer je het rookt ervaar je de
geur die anderen waarnemen niet en dat kan nogal teleurstellen, daarnaast hebben
zoete tabakken de neiging al rokende in smaak af te nemen, waardoor het leegroken
Idem met Amsterdamer, Rob. Amsterdamer met 1 "m", dus geen tikfout.robvoorburg schreef:Wanneer zoete tabak wordt gerookt, dan wordt dit door de omgeving meestal als
Was, dacht ik, een Oostenrijkse of Zwitserse tabak, maar dat weet ik niet meer precies/zeker.
Een geweldige karamel roomnote, voor velen net zo erg om zelf te roken als Clan. Structuur van de tabak was ook die van een baai-tabak, vergelijkbaar met Clan.
Vroeger een paar pakjes van gerookt.
http://www.domino.be/cigars/main.php?ac ... _pijptabak (tweede rij, vierde tabak)
-
Uit nieuwsgierigheid wel eens in Frankrijk gekocht, er was een blauwe
en een rode variant wanneer ik mij dat goed herinner en het was
steeds een teleurstelling om te roken.
en een rode variant wanneer ik mij dat goed herinner en het was
steeds een teleurstelling om te roken.
- Ruud
Danske: caramel