- Ontleent van tabaccoshop.nl
Mijn eerste ervaring met Indigo flake heb ik te danken aan Vandaahl, die de tabak als sample meestuurde met een pijpje dat ik heb overgenomen, waarvoor nog steeds mijn dank!
In mijn zoektocht naar een zoete tabak, kwam deze flake als een donderslag bij heldere hemel de kamer binnenstormen en gooide alles omver. Zoals gezegd kreeg ik de kans de tabak eerst te testen en dat smaakte naar meer! Eenmaal in het bezit van het 50 gram blikje, kon de ware ontdekking van de hemel beginnen....
Bij het openmaken kwam de klassieke verpakmethode mij tegemoet: tabak met een papier eromheen. Fijn!
De tabak geurt sterk naar snoepwinkel en dan vooral de zuurtjes afdeling!
Vele uren heb ik met deze tabak doorgebracht en deze bevielen mij uitermate goed. De tabak is zeer zoet en geeft een ware smaakschok achterin de mond. De smaak komt op mij over als een zuurtje, met een "bite", een scherp randje dat de smaak extra aanzet in de mond.
Ook de omgeving kan meegenieten bij deze tabak, maar het is voor sommige mensen té zoet. De meningen verschillen van "superlekker" tot "Ik word een beetje misselijk!".
Deze tabak rook ik bij voorkeur uit een churchwarden om het scherpe er een beetje af te halen en in een gezellig gezelschap.
Indigo flake is echt een tabak voor die momenten dat de zin naar zoete tabak opspeelt.

- pipeshop.de