Na ruim 12 jaar zwaar sigaretten te hebben gerookt ben ik in 2008 gestopt met roken. De nicotineverslaving was na 1 maand zo goed als verdwenen. Zo zie je maar weer dat het echt kan, stoppen met roken. Naast nadelen heeft roken ook voordelen. Het is gezellig, ontspannend en kan erg lekker zijn, als je tenminste met mate rookt.
Na lang wikken en wegen ben ik ruim 3 weken geleden weer begonnen met roken. Dat was geen impulsieve beslissing, maar een bewuste keuze. Ik heb geen spijt van mijn beslissing, integendeel.

Maar ik wil het wel gezellig houden. Ik wil niet net zoals vroeger 7 pakken Caballero filter per week roken. Naar aanleiding van een tip rook ik nu Braniff rood. Dit zijn filter sigaartjes. Het is even wennen, ze roken vrij zwaar, maar eenmaal gewend zijn ze best lekker om te roken. Ik rook ongeveer 10 stuks per dag. Niet al te veel dus.
Nu vraagt u zich af wat een niet-pijp roker op dit forum doet. Ik overweeg om het pijproken te proberen.
Wellicht heeft iemand een tip. Wat voor pijp, welke tabak om mee te beginnen? Het liefst iets wat naar een filtersigaar smaakt. Dus: neutraal, vol, en geschikt om over de longen te roken.
Groeten,
KvdP