KvdP

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
KvdP

KvdP

Bericht door KvdP »

Hallo,

Na ruim 12 jaar zwaar sigaretten te hebben gerookt ben ik in 2008 gestopt met roken. De nicotineverslaving was na 1 maand zo goed als verdwenen. Zo zie je maar weer dat het echt kan, stoppen met roken. Naast nadelen heeft roken ook voordelen. Het is gezellig, ontspannend en kan erg lekker zijn, als je tenminste met mate rookt.
Na lang wikken en wegen ben ik ruim 3 weken geleden weer begonnen met roken. Dat was geen impulsieve beslissing, maar een bewuste keuze. Ik heb geen spijt van mijn beslissing, integendeel. :wink:
Maar ik wil het wel gezellig houden. Ik wil niet net zoals vroeger 7 pakken Caballero filter per week roken. Naar aanleiding van een tip rook ik nu Braniff rood. Dit zijn filter sigaartjes. Het is even wennen, ze roken vrij zwaar, maar eenmaal gewend zijn ze best lekker om te roken. Ik rook ongeveer 10 stuks per dag. Niet al te veel dus.
Nu vraagt u zich af wat een niet-pijp roker op dit forum doet. Ik overweeg om het pijproken te proberen.
Wellicht heeft iemand een tip. Wat voor pijp, welke tabak om mee te beginnen? Het liefst iets wat naar een filtersigaar smaakt. Dus: neutraal, vol, en geschikt om over de longen te roken.

Groeten,

KvdP

Sidekickelvis

Re: Beginner vraagt advies

Bericht door Sidekickelvis »

Zo kom je wel aan de meeste posts....

Je vraag/verhaal staat nu minstens 5 keer in meerdere topics. Dat is niet nodig, na de eerste keer zal de vraag ook wel beantwoord worden. Kan natuurlijk zijn dat het per ongeluk is gebeurt maar let daar aub op bij een volgende vraag.

Om hem te beantwoorden het volgende: Pijptabakken zijn per definitie niet bedoelt om te inhaleren. In je longen zitten geen smaakpapillen en de nicotine komt via je slijmvliezen ook wel binnen. Inhaleren is dus geen must. Er zijn wel wat tabakken die naar sigaar smaken maar de meeste zijn anders van smaak en zelfs veelvuldig voorzien van een toegevoegde smaak. IKzelf rook geen sigaarachtige tabakken maar bij mijn weten is de Pure Cuban van Robert Mc Connel een tabak die naar sigaar smaakt. Dit is wel de smaak van een fikse sigaar, niet van een sprietje meen ik. Er bestaan vele modellen gefilterde pijpen (ik rook zelf niet anders) die ongeveer dezelfde functie hebben als een filter op sigaar en sigaret en ook nog eens al het aanwezige vocht absorberen.

De andere (dubbele) posts die je hebt geplaatst zullen waarschijnlijk verwijderd worden en deze zal in het juiste topic worden bijgezet door een Moderator.

Edit: En een hartelijk welkom natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Sidekickelvis op 08 jul 2015 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Eliminator
Moderator

Re: KvdP

Bericht door Eliminator »

Allereerst welkom hier KvdP, je vragen stellen op 10 verschillende plekken en overal een topic voor te openen is een beetje too mutch.
Dus heb deze laten staan en de anderen verwijderd.
De antwoorden staan elders al te lezen, maar zal de links van deze topics hier later vermelden, begrijp dat je door de bomen het bos niet ziet.
Wordt vervolgd.

p.s. hier enkele topics met tips:
Tabakspijp voor beginners
http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic ... 04#p295004

Beginnerstabak
http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=65

Lees ook het pijpenboek van ons Janneman, te vinden op de portaalpagina, het zal de eerste stappen van het pijproken zeker makkelijker maken.

Heb de link van deze topic per PB aan je gemeld, zodat je weet welke is blijven staan en welke zijn verwijderd.
Afbeelding

Geoff

Bericht door Geoff »

Welkom op het forum en veel leesplezier!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Welkom .

Godfrey

meindert

Bericht door meindert »

Welkom
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

welgekomen :)
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

Welkom.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

Welkom

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno »

Welkom en veel plezier hier.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

cipke

Bericht door cipke »

Welkom
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

bertus

Bericht door bertus »

Welkom :D
Afbeelding

Calinero

Bericht door Calinero »

Welkom
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Hartelijk welkom.

magicmarcello

Bericht door magicmarcello »

...en nog een welkom! :wink:
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Bommel

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

JoskeB

Bericht door JoskeB »

Welkom en veel leesplezier op dit forum. :D
in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed

KvdP

Begonnen met roken

Bericht door KvdP »

Hallo,

Inmiddels bijna 4 weken geleden ben ik na lang wikken en wegen gelukkig weer begonnen met roken.
Ik rook (filter)sigaren en heb gisteren voor het eerst een pijp geprobeerd.
Vraag me niet welke tabak erin zat, de pijp is van een kennis.
Ik rook omdat ik inhaleren lekker vind, daarom is het wel even wennen, zo'n pijp.
Ik ga eens uitzoeken welke tabaksoort voor mij geschikt is.
Ik sta open voor tips, en morgen ga ik naar een speciaalzaak.

Godfrey59

Re: Begonnen met roken

Bericht door Godfrey59 »

Welke tabak :shock: na 30 jaar pijproken ontdek ik iedere keer weer wat anders lekkers , dus je hebt nog even te gaan en een keuze uit duizenden soorten en smaken maakt het er al niet makkelijker op :) Inhaleren , niet doen komt de smaak en de beleving niet ten goede . Rustig door de neus laten ontsnappen wel . Pijproken is een Art of life en heeft niets te maken met de zenuwachtige nicotine junk .

Wel is het zo dat in Nederland veel lekkere pijptabakken verdwenen zijn of niet verkrijgbaar . Je zult hier op het forum dan ook zeer veel leden aantreffen die de tabak in Duitsland , Engeland en Amerika halen . Een goede pijp hoeft ook niet duur te zijn , kijk maar eens bij de te koop sectie , bij Annie of mijn eigen webshop :wink: wel of geen filter is je eigen keuze .

Succes ermee .

Godfrey

Arclaud

Bericht door Arclaud »

Welkom!
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

dirkbulldog

Bericht door dirkbulldog »

Ook vanuit Thailand hartelijk welkom.

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Hartelijk welkom.

Zoals anderen al schreven, pijptabak is niet echt bedoeld voor inhaleren, bij pijproken moet de lol iets meer van de smaak en de omgang met pijp en toebehoren komen dan van nicotine.

Ik weet niet of je in Nederland of België zit, voor de tabak die je in winkels tegen komt kan dat nogal verschil maken (niet elke tabak is overal verkrijgbaar). Als je in Nederland zit kun je eens kijken naar Neptune, dat is een wat zoetere tabak, of naar Coopvaert of Voortrekker, dat zijn de wat 'drogere' tabakken die misschien iets meer aan sigaar doen denken. In België kun je Semois krijgen, die voor mijn gevoel nog meer aan sigaar doet denken.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Robbie-san

Bericht door Robbie-san »

@KvDP,

Welkom op dit mooie forum. Sigaar en pijproken en Inhaleren,...............
Drie antwoorden: Semois, Semois en niet doen.
Semois tabak smaakt naar sigaar. Ik ben zelf jarenlang sigarenroker geweest (Olifant, Oud Kampen en Arturo Fuente), maar ben zonder spijt en gelukkig overgestapt naar het roken van pijptabak. Echter sinds ik de tabakken uit de regio van de Semois (Belgische Ardennen) heb ontdekt, rook ik af en toe een pijpken met deze tabak.

In het kort, het nuttige met het aangename verenigd, zeg maar.

Groet,

Robbie-san
Non sum qualis eram

Plaats reactie