Onderstaand mijn nieuwe kast.

Deze nieuwe kast vraagt natuurlijk enige aanpassing. Deze nieuwe kast krijgt ongeveer dezelfde afmetingen als de huidige echter met een andere indeling waardoor ik er geen 30 maar 41 pijpen in kwijt kan.
In de afgelopen 3 jaar heb ik voldoende duidelijk waar mijn voorkeuren op tabakgebied liggen en welke pijpen daarbij horen. Veel van mijn pijpen die niet meer bij mijn voorkeuren pasten heb ik verkocht en vervangen. Ik verwacht dan ook langer met de nieuwe kast te doen dan de 3 jaren dat deze kast zijn plicht heeft gedaan. Het voordeel van de 2e keer zo'n kast maken is dat je hem nog beter naar je eigen wens kunt maken. De buitenafmetingen zullen dus wel hetzelfde zijn, de indeling zal enigszins verschillen van de eerste. Ook denk ik eraan in de nieuwe kast echte laden te maken.
Gisteren ben ik bezig geweest mijn wensen om te zetten in een bouwtekening. Daarvan heb ik een overzicht van benodigde materialen gemaakt en die heb ik vandaag gehaald. Ik ben erg geschrokken van de prijs van de materialen! Ik kwam pvd net boven de € 100,= uit! En dan zit de beits, lak, schuurpapier en kwast en roller er nog niet bij! Als ik dan ook nog kijk naar de kwaliteit van het timmerhout, schieten de tranen me echt in de ogen!
Maar ja, vanaf nu niet meer druk over maken en fijn beginnen aan m'n nieuwe kast! Ook nu weer enkel met niet elektrisch handgereedschap! (Met uitzondering van een schuurmachine)
De boven en onderkant van het ladengedeelte, het hout voor de ladefronten en de bovenkant van de kast zijn al netjes op lengte. Morgen weer verder!