Dat was inderdaad nipt geworden om het weekend door te komen.cipke schreef:Ja ik was al bang ik niet meer ging toekomen had nog maar 5kiloGeoff schreef:cipke schreef:Geïncasseerd na een rooftocht op het netKakaching!!! lekker genieten!

Dat was inderdaad nipt geworden om het weekend door te komen.cipke schreef:Ja ik was al bang ik niet meer ging toekomen had nog maar 5kiloGeoff schreef:cipke schreef:Geïncasseerd na een rooftocht op het netKakaching!!! lekker genieten!
Mijn gedeelde No1 geworden de onderste driecipke schreef:Geïncasseerd na een rooftocht op het net
begrijp het jongencipke schreef:Op deze moment kan ik je daarop nog niet antwoorden,met 5 blikken open mag deze nog even rijpensmidje schreef:hoi cipke , hoe smaakt die Peterson summertime ?cipke schreef:Geïncasseerd na een rooftocht op het net
euh , heb er nog eentje staan één pijpje uit gerookt , (dus wel open )Godfrey59 schreef:Mijn gedeelde No1 geworden de onderste driecipke schreef:Geïncasseerd na een rooftocht op het netsamen met de Eg Nog niet te versmaden tabakjes .
Zo links en rechts ben ik van de Sint Patricks Day het een en ander aan het opkopen zolang het er nog is , mooi op het schapje in de kelder koesterenWil je van deze af ? kun je me ongeopende blikken altijd sturen voor wat anders lekkers
![]()
Godfrey
en anders cipke misschien interesse ?smidje schreef:euh , heb er nog eentje staan één pijpje uit gerookt , (dus wel open )Godfrey59 schreef:Mijn gedeelde No1 geworden de onderste driecipke schreef:Geïncasseerd na een rooftocht op het netsamen met de Eg Nog niet te versmaden tabakjes .
Zo links en rechts ben ik van de Sint Patricks Day het een en ander aan het opkopen zolang het er nog is , mooi op het schapje in de kelder koesterenWil je van deze af ? kun je me ongeopende blikken altijd sturen voor wat anders lekkers
![]()
Godfrey
als je wil ...... ?
Mmmmm, vrees ik voor de laatste drie blikken van het pijpenhuis stan netjes in men kastje.Godfrey59 schreef:
Mijn gedeelde No1 geworden de onderste driesamen met de Eg Nog niet te versmaden tabakjes .
![]()
Godfrey
De voorraad groeit gestaag maar eens is het op natuurlijkcipke schreef:Smidje
De Peterson blijftik krijg nu al spijt, als ik nog maar denk dat hij ooit op zal wezen
Deal, er zijn 1600 blikjes uitgegeven.. We hebben werk voor de boegGodfrey59 schreef:De voorraad groeit gestaag maar eens is het op natuurlijkcipke schreef:Smidje
De Peterson blijftik krijg nu al spijt, als ik nog maar denk dat hij ooit op zal wezen
Dit is het beste wat Peterson de laatste jaren op de markt heeft gebracht , misschien wel het beste uit hun hele lijn ( al ga ik dan wel wat ver denk ik
) Maar Cipke we kunnen dit beter voor ons houden voordat iedereen deze gaat kopen . Blijft er meer voor ons over
![]()
Godfrey
met het gele mondstuk is een : bruyère garantiesmidje schreef:Ooh ja vandaag op de kop kunnen tikken voor de beide pijpen aan 25 € verzending in
Proficiat met je eerste meerschuimpijp!smidje schreef:vraagje vraagje
graag had ik jullie hulp omtrent een pijpje ?
vandaag gevonden op de rommelmarkt voor een prijsje
het is een pijpje wat in een lederen beschermdoos zit . (zie foto's )
ik denk dat het oud is maar nooit gebruikt !
het is 9,5 cm lang in het totaal
het huis ( weet de naam niet ) waar de tabak in moet is 3,4 cm hoog
1,9 cm binnen diameter , en ongeveer 2,3 cm diep
buiten diameter is 3,1 cm en het mondstuk is in het totaal 4,4 cm lang .
alles in super staat .
de pijp is aan de buitenzijden met takjes en blaadjes versiert ( ingesneden ) , maar geen enkel merkteken of initialen .
dus wie weet hier meer over ?
dank bij voorbaat
hoi cipkecipke schreef:Proficiat met je eerste meerschuimpijp!smidje schreef:vraagje vraagje
graag had ik jullie hulp omtrent een pijpje ?
vandaag gevonden op de rommelmarkt voor een prijsje
het is een pijpje wat in een lederen beschermdoos zit . (zie foto's )
ik denk dat het oud is maar nooit gebruikt !
het is 9,5 cm lang in het totaal
het huis ( weet de naam niet ) waar de tabak in moet is 3,4 cm hoog
1,9 cm binnen diameter , en ongeveer 2,3 cm diep
buiten diameter is 3,1 cm en het mondstuk is in het totaal 4,4 cm lang .
alles in super staat .
de pijp is aan de buitenzijden met takjes en blaadjes versiert ( ingesneden ) , maar geen enkel merkteken of initialen .
dus wie weet hier meer over ?
dank bij voorbaat
dank u dank uHuub schreef:Hallo Smidje,
Gefeliciteerd met de aankoop van dit mooie meerschuim pijpje.
Ik hoop dat ze veel rookplezier gaat brengen.
hoi juist geprobeerd en men tong plakte tegen de binnen zijdePaasei schreef:Heb je de aanzuigtest gedaan?
Voor je ze de eerste keer gaat roken, even het puntje van je tong (niet te nat) tegen de binnenkant van de pot duwen.
Als je een lichte 'aanzuiging' voelt, is het meerschuim.
hoi waar vind ik deze topic ? vind hem zo dadelijk nietrobvoorburg schreef:Deze pijp komt uit Turkije en heeft zoals veel meerschuimers uit die
regio geen merkteken. Het roken van een meerschuimen pijp kan
een hoop plezier geven, maar houd enige zaken in de gaten.
Er is een apart topic hierover op het PRF.
Veel plezier ermee!
dank aan jullie beide voor de topicPaasei schreef:http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic ... meerschuim
Als je een lichte aanzuiging voelt, is het BLOKmeerschuim.Paasei schreef:Heb je de aanzuigtest gedaan?
Voor je ze de eerste keer gaat roken, even het puntje van je tong (niet te nat) tegen de binnenkant van de pot duwen.
En in de winter niet met hete pijp de kou inlopen....... Barsten gebeurt niet vaak maar zal bij jou net wel gebeuren........Winslow Collector schreef:Als je een lichte aanzuiging voelt, is het BLOKmeerschuim.Paasei schreef:Heb je de aanzuigtest gedaan?
Als je geen aanzuiging voelt, kan het nog steeds meerschuim zijn, maar dan geperst meerschuim.
Smidje, ter info, blokmeerschuim wordt uit een blok gemaakt. Men snijdt en boort dan alles uit het blok weg dat NIET op deze pijp lijkt.![]()
Alle afval verzamelt men, maalt men fijn en wordt met o.a. een soort hars samengeperst tot weer een pijp.
Met een blokmeerschuimen pijp, zoals jij hebt gescoord, rook je heel erg droog. Meerschuim kan 135% van zijn eigen gewicht aan vocht opnemen.
Denk inderdaad, zoals Paasei al schreef, aan vette vingers. Die kunnen door de warmte tijdens het roken vingerafdrukken en vegen op de pijp geven. Is niet erg, maar minder mooi dan wanneer de pijp gelijkmatig donkerder gaat kleuren. En pas op, dat hij niet uit je handen/mond valt. Erg breekbaar.