Zo! Na lange tijd heb ik eindelijk mijn nieuwe aanwinsten op de foto kunnen zetten...
Als eerste wil ik beginnen met de pijp van mijn eerder dit jaar overleden opa(hij is 91 geworden en heeft tot het eind - op de laatste paar weken na - nog alles kunnen doen). Ik wist trouwens niet eens dat hij ooit pijp rookte! Mijn vader en oom waren zijn spullen aan het uitzoeken en kwamen deze pijp tegen:

Bruyer - Racine GARANTIE (staat er op de pijp)
En dan heb ik nog wat nieuwe aanwinsten mogen ontvangen!
Ik had al een pakketje verwacht met een "uitbreiding voor mijn collectie" van een gul mede-forumlid, maar had nooit de inhoud van te voren kunnen raden! Om eerlijk te zijn verwachtte ik een opgeknapte BIG-BEN of misschien zelfs een Peterson (wat ik zeker zou waarderen, want voor mij is het gebaar het mooie van dit verhaal!), maar toen ik het pakje na een paar dagen binnenkreeg, merkte ik dat het veel te zwaar was voor één enkele pijp!
"Misschien zit er wel een asbak in? Of een standaard?".
Voorzichtig maak ik het doosje open en dan schrik ik me rot van de eerste pijp:

Een Poul Winslow - Handcut! Wat een prachtding! En nu verder zoeken naar de asbak.
"Wat?! Nog een pijp?".

Nog een Poul Winslow - Handcut en naar mijn mening een prachtige Bulldog!
En vervolgens trok ook dit nog uit het doosje:

Een Stanwell - 2000 X mas

Een handgemaakte Maestro de Paja.

Een Vauen - Golf
Stuk voor stuk prachtpijpen en ook nog eens modellen die op mijn verlanglijstje stonden! Met dank aan Robvoorburg! Ze roken geweldig! Ik moet alleen die MAestro de Paja nog uitproberen, maar dat gaat één dezer dagen zeker gebeuren.
Dit is één van de dingen die ik zo prachtig vind aan dit forum. Deze gemoedelijke en gulle manier van het met elkaar omgaan is zeer zeldzaam en ik ben blij dat ik deel uit maak van dit forum.
Ik ga nog een topic openen met mijn hele collectie, maar moet eerst het één en ander organiseren hier.
Gegroet,
Stan