Duizeligheid
- kuchuk
Duizeligheid
Hi allen,
Laatst heb ik een blik Peterson Irish Whiskey en een blik Old Dublin gekocht en sindsdien heb ik last van duizeligheid. Ongeveer op de helft van de pijp begint het ineens te draaien. Welnu, ik inhaleer de rook niet (dat heb ik met sigaretten, noch sigaren, noch pijproken ooit gekund; bij een ongelukkig inademen breek ik spontaan in proesten uit) en ook rustig roken helpt weinig tot niets. Bij baaitabak en amphora heb ik eigenlijk nergens last van. Mijn vraag: ligt dit nu aan de tabak? Of toch aan het roken? Heeft iemand advies? Het is bepaald geen fijne ervaring en ik moet echt op de helft van de pijp stoppen. Alvast bedankt.
Kuchuk
Laatst heb ik een blik Peterson Irish Whiskey en een blik Old Dublin gekocht en sindsdien heb ik last van duizeligheid. Ongeveer op de helft van de pijp begint het ineens te draaien. Welnu, ik inhaleer de rook niet (dat heb ik met sigaretten, noch sigaren, noch pijproken ooit gekund; bij een ongelukkig inademen breek ik spontaan in proesten uit) en ook rustig roken helpt weinig tot niets. Bij baaitabak en amphora heb ik eigenlijk nergens last van. Mijn vraag: ligt dit nu aan de tabak? Of toch aan het roken? Heeft iemand advies? Het is bepaald geen fijne ervaring en ik moet echt op de helft van de pijp stoppen. Alvast bedankt.
Kuchuk
- cipke
Re: Duizeligheid
Als ik me me niet vergis, zou dit toch aan het nicotine gehalte van de tabak kunnen liggen.
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin
- Arno
- Contacteer:
Nicotine.. Via je mondslijmvliezen werk je toch nog aardig wat naar binnen. Ik heb Peterson Old Dublin al even niet meer gerookt maar kan me nog herinneren dat er best wat vitamine N in zat...
- kuchuk
Hmm en ik word daar misselijk van, omdat ik het niet gewend ben? Of verschilt dit per persoon en is er niet aan te wennen?Arno schreef:Nicotine.. Via je mondslijmvliezen werk je toch nog aardig wat naar binnen. Ik heb Peterson Old Dublin al even niet meer gerookt maar kan me nog herinneren dat er best wat vitamine N in zat...
Laatst gewijzigd door kuchuk op 03 jun 2015 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fluffy Feet
Dat verschilt van persoon tot persoon, maar wennen kan wel. Denk maar aan alcohol.
If discord has broken out between two beings, let them smoke together. United by this bond, they will live in peace and friendship thereafter.
- The Great Manitu
- The Great Manitu
- The_Undertaker
- Administrator
Na verloop van tijd raak je eraan gewend, maar ik zou gewoon even wat andere tabakken proberen waar soms wat minder nicotine in zitkuchuk schreef:Hmm en ik wordt daar misselijk van, omdat ik het niet gewend ben? Of verschilt dit per persoon en is er niet aan te wennen?Arno schreef:Nicotine.. Via je mondslijmvliezen werk je toch nog aardig wat naar binnen. Ik heb Peterson Old Dublin al even niet meer gerookt maar kan me nog herinneren dat er best wat vitamine N in zat...

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- Ribbon
Een glas vruchtensap kan helpen.
En, rustiger roken, uit een kleinere pijp...
Succes.
En, rustiger roken, uit een kleinere pijp...

Succes.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- kuchuk
Dank voor de adviezen, eigenlijk gewoon even rustig inkomen dus haha..Ribbon schreef:Een glas vruchtensap kan helpen.
En, rustiger roken, uit een kleinere pijp...![]()
Succes.
-
In het begin had ik hier eveneens last van, ondertussen al lang niet meer.
De belangrijkste tip die mij heeft geholpen was: niet op lege maag roken oftewel eerste even goed eten. Dit geldt met name voor de tabak die wat meer nicotine bevat.
De belangrijkste tip die mij heeft geholpen was: niet op lege maag roken oftewel eerste even goed eten. Dit geldt met name voor de tabak die wat meer nicotine bevat.
- PhilipV
Die goeie Old Dublin heeft me in het begin van mijn pijprokende carrière net hetzelfde gelapt! Ben dan met andere en lichtere tabak verdergegaan. Nu rook ik hem zonder probleem. Komt dus goed op termijn!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League
- dArtagnan
Ah, had ik dit nog maar ... Goede oude tijden 

"Een pijp roken is meer dan wat gedroogde bladeren in een uitgeboord stuk hout proppen en daar de brand in jagen."
- janneman
- Contacteer:
Old Dublin is inderdaad een wat stevigere tabak met een ferm aandeel latakia. Zoals Arno al schreef, via je mond (en na speeksel slikken ook via je maag) neem je toch nog wel wat nicotine op. Latakia-tabakken als Old Dublin zijn om die reden voor mij ook meer middag- en avondtabak, dan kan ik dat wat beter hebben.
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Wowbagger
Het gekke is eigenlijk dat ik de meeste latakia-tabakken nou juist niet zoveel nicotine vind bevatten. Bij een virginia-flake moet ik daar veel meer voor oppassen!janneman schreef:Old Dublin is inderdaad een wat stevigere tabak met een ferm aandeel latakia. Zoals Arno al schreef, via je mond (en na speeksel slikken ook via je maag) neem je toch nog wel wat nicotine op. Latakia-tabakken als Old Dublin zijn om die reden voor mij ook meer middag- en avondtabak, dan kan ik dat wat beter hebben.
- Luys
- Moderator
Snap hier de balluh van
M.i. kan het niet aan de Old Dublin liggen:
- Af te raden op een lege maag: het is mijn ochtendtabak samen met een bak sterke zwarte koffie...
- OD bevat relatief veel vitamine N: kan haast niet; ik ben geen held met vitamine N...
- Vruchtensap kan helpen: maar ik betwijfel of vruchtensap goed combineert met Latakia qua smaak (tips?)
Kortom, de oorzaak moet wel ergens anders liggen! En nou maar hopen dat Kuchuk geen last krijgt van Latakia, dat zou erg jammer zijn...

- Af te raden op een lege maag: het is mijn ochtendtabak samen met een bak sterke zwarte koffie...
- OD bevat relatief veel vitamine N: kan haast niet; ik ben geen held met vitamine N...

- Vruchtensap kan helpen: maar ik betwijfel of vruchtensap goed combineert met Latakia qua smaak (tips?)
Kortom, de oorzaak moet wel ergens anders liggen! En nou maar hopen dat Kuchuk geen last krijgt van Latakia, dat zou erg jammer zijn...
Pijproker des forums
-
Suikerhoudende dranken in het algemeen helpen een handje.Luys schreef: - Vruchtensap kan helpen: maar ik betwijfel of vruchtensap goed combineert met Latakia qua smaak (tips?)
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.
- kuchuk
Hmm, de lege maag zou kunnen, maar ik heb ze (Irish Whiskey heeft hetzelfde effect) ook wel eens na het avondeten gerookt.. Heeft u misschien een idee waar het dan volgens u aan kan liggen?Luys schreef:Snap hier de balluh van![]()
Drink er maar eens bij tijdens het roken . Wat je ervaart is een Nicotine rush . ( wordt na een tijdje wel minder als in het begin) Of in het begin filter roken zwakt dit ook af .kuchuk schreef:Hmm, de lege maag zou kunnen, maar ik heb ze (Irish Whiskey heeft hetzelfde effect) ook wel eens na het avondeten gerookt.. Heeft u misschien een idee waar het dan volgens u aan kan liggen?Luys schreef:Snap hier de balluh van![]()
Sommige tabak heeft heel veel vitamine N in zich , en weer andere heel weinig . Tobacco revieuws geeft hier geregeld wel informatie over .
Nou moet ik zeggen dat onder het genot van wat Whiskey een pijpje roken , mij na een uurtje of zo het ook wat donzig in het hoofd wordt

Godfrey
- Smokomang
Duizeligheid
De grote vraag is dan komt dat van de pijp [emoji16]Godfrey59 schreef:Drink er maar eens bij tijdens het roken . Wat je ervaart is een Nicotine rush . ( wordt na een tijdje wel minder als in het begin) Of in het begin filter roken zwakt dit ook af .kuchuk schreef:Hmm, de lege maag zou kunnen, maar ik heb ze (Irish Whiskey heeft hetzelfde effect) ook wel eens na het avondeten gerookt.. Heeft u misschien een idee waar het dan volgens u aan kan liggen?Luys schreef:Snap hier de balluh van![]()
Sommige tabak heeft heel veel vitamine N in zich , en weer andere heel weinig . Tobacco revieuws geeft hier geregeld wel informatie over .
Nou moet ik zeggen dat onder het genot van wat Whiskey een pijpje roken , mij na een uurtje of zo het ook wat donzig in het hoofd wordt![]()
Godfrey
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.
- Wowbagger
Ik heb ooit ergens gelezen dat de Irish Whiskey ook een nicotinerijke tabak is (kan ook wel kloppen, bestaat voornamelijk uit Burley en dark fired Kentucky). Volgens mij hebben meerdere Peterson blends dat wel.kuchuk schreef:Hmm, de lege maag zou kunnen, maar ik heb ze (Irish Whiskey heeft hetzelfde effect) ook wel eens na het avondeten gerookt.. Heeft u misschien een idee waar het dan volgens u aan kan liggen?Luys schreef:Snap hier de balluh van![]()
- kuchuk
Goed, net weer een flinke pijp opgerookt en denk dat het gewoon gewenning aan de nicotine is. Je voelt het inderdaad redelijk goed aankomen. Stop ik voorlopig gewoon wat eerder. Zal er over een tijdje op terugkomen. Thanks in ieder geval.
- Tobias Tobit
Ik lees dit nu pas maar toevallig had ik precies hetzelfde. Ik heb de irish whiskey nooit gerookt maar ik had ook een blikje Old Dublin gekocht en toen ik daar lekker een pijpje van had gerookt na het ontbijt met een lekkere bak koffie duizelde het ook een beetje toen ik opstond uit mijn stoel. Gek genoeg heb ik dat met geen enkele andere tabak die ik tot nu toe heb geprobeerd. Ik ken het gevoel wel met name van de dip-tabak maar daarmee krijg je wel een enorme stoot vitamine N mee binnen. Van roken heb ik het echt alleen met Old Dublin. Ga nu toch voor de grap eens experimenteren met de ander Petersons blends. Ben benieuwd of er nog meer duizel tabakjes tussen zitten.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.
- Sidekickelvis
Irish Flake en Hyde Park doen het ook goed qua ome Nicoot.Tobias Tobit schreef:Ik lees dit nu pas maar toevallig had ik precies hetzelfde. Ik heb de irish whiskey nooit gerookt maar ik had ook een blikje Old Dublin gekocht en toen ik daar lekker een pijpje van had gerookt na het ontbijt met een lekkere bak koffie duizelde het ook een beetje toen ik opstond uit mijn stoel. Gek genoeg heb ik dat met geen enkele andere tabak die ik tot nu toe heb geprobeerd. Ik ken het gevoel wel met name van de dip-tabak maar daarmee krijg je wel een enorme stoot vitamine N mee binnen. Van roken heb ik het echt alleen met Old Dublin. Ga nu toch voor de grap eens experimenteren met de ander Petersons blends. Ben benieuwd of er nog meer duizel tabakjes tussen zitten.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- Eliminator
- Moderator
Eén keer licht onwel geworden in het hoofd tijdens het roken van een pijpje, een Samuel Gawith tabak, ik meen uit m'n hoofd de Fire Dance Flake.
Was vroeg in de ochtend en voor het ontbijt, dat wel, maar het was zeker niet de eerste keer dat ik deze tabak op dat tijdstip rookte.
Denk het gewoon een samenloop van omstandigheden is,... net zoals een paar biertjes de ene keer weinig tot niets doen en de andere keer binnen komen als een bom.
Te veel vitamine N kan, maar stress, vermoeidheid, lichamelijk nét effe wat minder in je vel kan ook een oorzaak hebben dat zowel de vitamine N als de vitamine A nét wat meer impact heeft.
Was vroeg in de ochtend en voor het ontbijt, dat wel, maar het was zeker niet de eerste keer dat ik deze tabak op dat tijdstip rookte.
Denk het gewoon een samenloop van omstandigheden is,... net zoals een paar biertjes de ene keer weinig tot niets doen en de andere keer binnen komen als een bom.
Te veel vitamine N kan, maar stress, vermoeidheid, lichamelijk nét effe wat minder in je vel kan ook een oorzaak hebben dat zowel de vitamine N als de vitamine A nét wat meer impact heeft.
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
Oeh firedance flake, die moet ik ook nog eens opentrekken binnenkort 
De enige keer dat ik echt de vitamine N naar het hoofd voelde kruipen was op de eerste Heukelum meeting, waar onze waarde lid Jos mij voorzag van een gulle sample Rope tabak.
Lekker hoor, maar stevig spul!

De enige keer dat ik echt de vitamine N naar het hoofd voelde kruipen was op de eerste Heukelum meeting, waar onze waarde lid Jos mij voorzag van een gulle sample Rope tabak.
Lekker hoor, maar stevig spul!
- L.deJong
- Contacteer:
Helemaal met je eens, ik rook (zo af en toe) ook sigaretten, en de ene keer kruipt zo'n sigaret toch nog naar je koppie.Eliminator schreef:Eén keer licht onwel geworden in het hoofd tijdens het roken van een pijpje, een Samuel Gawith tabak, ik meen uit m'n hoofd de Fire Dance Flake.
Bier op een warme zomerdag geeft bij mij een ontzettend loom gevoel, terwijl ik in de winter er veel meer achterover kan slaan.
Het ligt dus aan jezelf + de omgeving,
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service
-Robert W. Service