Een update over deze aparte tabak waarvan ik altijd voldoende op voorraad heb
Ondanks de vele goede revieuws toch een toevoeging mijnerzijds . Het betreft een Old School tabak gemaakt door Sutliff . Met Old School bedoel ik een samengestelde aromatic zoals deze vroeger gemaakt werden voor de komst van de Black Cavendish en toppings . Engelse tabak werd tot 1990 ook op deze manier gemaakt daar het tot die tijd in Engeland niet toegestaan was om toppings te gebruiken . Dus veel kennis van samenstellen en blenden was vereist.
Het is een tabak samengesteld uit Burley , Virginia , Cavendish en Latakia zonder toevoeging van toppings .
Maar nu komt het. De tabak is zeer mild met een licht zoete zwarte pruimen taste en toch voldoende Latakia om een lekker rookje/kampvuur smaak en reuk te produceren . Ik kan het een beetje moeilijk omschrijven daar het simpel maar toch complex genoeg is . Na mijn 3e 12 Oz blik

bijna leeg te hebben die mij nog nooit enkele bite of bittere nasmaak heeft bezorgt kan ik rustig zeggen

Sutliff . Wat verder nog opvalt is dat de smaak tot het laatst hetzelfde blijft wat niet altijd het geval is met aromatics . Meestal is het halverwege de bowl wel gedaan met de topping .
Voor diegene die willen kennismaken met deze kan dat. Echter heb ik alleen 12 Oz blikken voor de prijs van 30 euro excl verzendkosten.
of wachten tot een volgende meeting waar een sample altijd genomen kan worden . Daar het uit de USA moet komen niet altijd leverbaar en natuurlijk mijn vaste voorraad wordt niet aangesproken
EGR screams old school all the way . I give credit to Sutliff , they do a fantastic job with their Match Blends . I really think their CD blend , R blend and Mans Best Friend are true enough to their past Matches ! EGR is on the same page with their match blends ... spot on to the Old School Flavors . So many people talk about the blend of old etc .... and how much they miss them . Do yourself a favor ... give the Frog a rest and try this stuff and get a snapshot of the type of blends that Grandpop may have smoked . When I first put my nose to it I thought it would be different and maybe a little odd .. it's not . This type blend is what Aromatics were like before Black Cavendish exploded on the market . This is not an overly wet Aromatic like some of the modern Aromatics can be . You taste the Aromatic flavor [ whatever it is ] yet still taste the blend . This is good stuff and I've enjoyed it thus far .
Godfrey