Pipe Mud DIY

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Godfrey59

Pipe Mud DIY

Bericht door Godfrey59 »

Na verschillende kant en klaar producten pipe mud gekocht te hebben ben ik een paar maanden geleden zelf gaan experimenteren wat het beste werkt . Een ding is zeker een hele hoop werkt niet , scheurt , valt eruit , smaakt vies etc .

Een DIY samenstelling voldeed goed tot zelfs beter als de kant en klaar gekochte pipe mud . Deze wil ik jullie dan ook niet onthouden .

Men neme een flinke theelepel vermalen sigaren as . LET OP alleen sigaren as . As van sigaretten of pijp as werkt stukken slechter . Dit heeft te maken met de samenstelling van het carbon gehalte in de as volgens kenners.

Dus een flinke theelepel sigaren as . Hieraan voeg je toe een 10e 1/10 theelepel talc poeder ( juist die voor de baby) . Dan nog toevoegen een of twee druppels honing .

Maar nu komt het :lol: men voegt spit of saliva toe tot het een dikke bijna kneedbare massa is geworden . LET OP het moet spit of spuug zijn water werkt niet of slechter , geen idee maar het is zo .

Een van mijn oude corncobs waarvan er eentje een brandschade aan de bodem had heb ik ermee gevult/gestop en twee weken laten drogen .
Nu na drie maanden zit het nog steeds muurvast bij een aantal keren per week roken en solid as a rock .

Godfrey

Winslow Collector

Re: Pipe Mud DIY

Bericht door Winslow Collector »

Godfrey59 schreef:Maar nu komt het :lol: men voegt spit of saliva toe tot het een dikke bijna kneedbare massa is geworden . LET OP het moet spit of spuug zijn water werkt niet of slechter , geen idee maar het is zo .
Waarschijnlijk vanwege de enzymen in het spuugsel?

PhilipV

Bericht door PhilipV »

Kan goed zijn, ik denk spontaan aan amylase. Zal bepaalde ketens van koolhydraat-familie knippen en zo waarschijnlijk het een en ander in gang zetten.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

rivulus

Bericht door rivulus »

Ik gebruikte tot nu toe gemalen puimsteenpoeder (bedoeld voor polijsten), maar dat is me soms net wat te grof. Bij het inroken plakt ook de onverbrande tabak er aan vast, wat later weer een onregelmatige cake kan geven. Dus ik ga nu ook eens talk proberen.

Ter info: van Tendo heb je "pure" talk zonder enige additieven of parfums, bedoeld als grondstof voor cosmetica.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

Wellicht kan je ook actieve kool of norit fijnmalen en een smeerbaar goedje van maken met honing oid.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Bart Iron schreef:Wellicht kan je ook actieve kool of norit fijnmalen en een smeerbaar goedje van maken met honing oid.
Nee werkt niet als pipemud

Godfrey

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

Godfrey59 schreef:
Bart Iron schreef:Wellicht kan je ook actieve kool of norit fijnmalen en een smeerbaar goedje van maken met honing oid.
Nee werkt niet als pipemud

Godfrey
oke.

Plaats reactie