Heren,
Kan het zijn dat je van bepaalde tabakken een droge mond/tong krijgt?
Een bepaalde tabak mengeling, of aromaten?
Ik ervaar dit voor het moment met de WO Larssen "Indigo".
Eerder is het me nooit opgevallen en stoorde het dus ook niet ...
Droge mond/tong
- Mikali
Droge mond/tong
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"
Re: Droge mond/tong
Nee eigenlijk nooit gemerkt ? wel als een tabak sneller / wat heter brand , of als ikzelf te hard trek
Godfrey

Godfrey
- The_Undertaker
- Administrator
Hmm, ik heb dat recent ervaren vanaf de 4e pijp op een dag. Goed nathouden met Vlaamse Leeuw is een ideale remedie.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- janneman
- Contacteer:
Ik heb over het algemeen wel graag wat te drinken bij een pijp, thee of bier doen het bij mij meestal goed. Ik herken dus wel iets van een droge mond met roken, en dat verschilt per tabak.
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Sidekickelvis
Ik denk dat het meer aan (te) snel roken ligt. Ik heb er regelmatig last van maar rook momenteel veeul te rap.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- Wowbagger
Ligt een beetje aan de combi tabak/ mondchemie denk ik. Ik heb het niet zozeer bij pijptabak maar wel eens met een sigaar.
- Mikali
Ja ik ben nu wel een redelijk snelle roker, maar het viel me enorm op met die Indigo tabak.
Ach, dan moet ik misschien maar eens op zoek naar een mooie drankflacon, kwestie van mijn mond wat vochtig te houden
Ach, dan moet ik misschien maar eens op zoek naar een mooie drankflacon, kwestie van mijn mond wat vochtig te houden

Precies, vooral met shortfillers is mijn mond na 5-6 trekjes gortdroog. Bij longfillers dan weer geen last van.Wowbagger schreef:Ligt een beetje aan de combi tabak/ mondchemie denk ik. Ik heb het niet zozeer bij pijptabak maar wel eens met een sigaar.
Nooit last van gehad, terwijl die Indigo redelijk vast in mijn tabaksroulatie zit.Mikali schreef:Ja ik ben nu wel een redelijk snelle roker, maar het viel me enorm op met die Indigo tabak.
Maar als je dit als excuus kunt gebruiken om een drankflacon bij je te dragen: vooral doen.

Zoals W.C. Fields al zei:
“Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a very small and harmless snake.”
-
OnlineMartin Romijn
- Contacteer:
Winslow Collector schreef::
“Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a very small and harmless snake.”

- Mikali
Maar als je dit als excuus kunt gebruiken om een drankflacon bij je te dragen: vooral doen.
“Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a very small and harmless snake.”[/quote]
Hahaha zo is het maar net !
Zou het misschien kunnen zijn dat de tabak te droog is?
Het blik is inmiddels al een hele tijd open, wel af en toe bevochtigd maar het probleem is dat ik op den duur niet meer weet hoe vochtig de tabak was toen hij oorspronkelijk uit het blik kwam

“Always carry a flagon of whiskey in case of snakebite and furthermore always carry a very small and harmless snake.”[/quote]
Hahaha zo is het maar net !
Zou het misschien kunnen zijn dat de tabak te droog is?
Het blik is inmiddels al een hele tijd open, wel af en toe bevochtigd maar het probleem is dat ik op den duur niet meer weet hoe vochtig de tabak was toen hij oorspronkelijk uit het blik kwam

De tabak is (nieuw, in het net geopende blik) niet heel erg vochtig. De structuur van de tabak vind ik tamelijk "hard", ik bedoel: de vezels van de tabak voelen harder aan dan veel andere tabakken. Misschien dat die harde stukjes inwendig vochtiger zijn, dan dat ze aanvoelen aan de buitenkant. Gewoon experimenteren met vochtiger maken, Mikali. Weer een beetje laten drogen kan altijd nog.Mikali schreef:Zou het misschien kunnen zijn dat de tabak te droog is?