Naast een sigaar, wat ik al enige jaren rook, nu dus reeds een tijdje aan de pijp. Wat een keuze aan tabak en tot nu toe........vind ik héél veel lekker....Laatst in Delft bij Renssen de My Own Blend gekocht trouwens, 'Old Delft'. Tot nu toe vind ik dit een heerlijke tabak en gemakkelijk aan te houden. De smaken kan ik nog niet helemaal omschrijven, maar ben dan ook nog steeds een beginneling. Inmiddels wel een favoriete tabak van me geworden.
Maar goed. Even terug naar vandaag. Vandaag dus naar Rotterdam. Ik in de Humidor de sigaren zoeken en terwijl ik daar met hulp 'mijn' sigaren staat uit te zoeken. Hor ik in de winkel wat vallen....vrouw lief en kinderen bukken om wat op te rapen bij de pijpen display. Ging er bij mij natuurlijk al een lichtje branden. Ik meld nog aan die man dat ze bij mij horen en als er iets kapot zou zijn dat ik het wel zou horen van hem. Ondertussen in mij hoofd afdraaiend welke zou het worden? Met of zonder filter? Nou ja dat dus.
Bij thuiskomst de kinderen zenuwachtig om mij de nieuwe pijp te geven. Mama....nu? Nee nog even wachten eerst wat drinken.....Nu dan? ...haha Dus helemaal een verrassing was het niet meer voor me, dacht ik. En ja hoor, eindelijk mochten ze het geven aan me. Niet alleen voor hun eindelijk trouwens! Na het uitpakken was het dus wel een verrassing voor me, want het bleek een leespijp te zijn van 'Jean Claude' met filter, waar ik overigens nog niet van had gehoord.
Vanavond ga ik hem dus gelijk proberen met 'Connonoisseur's Choice' van Peterson. Nu heb weet ik eerlijk gezegd niet of dit de juiste keuze tabak is voor deze pijp, maar dat zal ik vanzelf merken. Ik zat te twijfelen tussen de deze tabak of een flake. Het is een wat kleinere kop. Enige ervaring bij iemand met deze pijp en welke tabak?
Ga nu maar eens de pijp stoppen en pak er....sorry.....de Elsevier special bij over sigaren.....volgende week ook nog een proeverij bij Ted Bogers te Dordrecht......

Groeten Anthonie.