consignment tins

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Lonny

consignment tins

Bericht door Lonny »

Daar heb ik een vraagje over.....

Op de desbetreffende website in de link hieronder
http://www.4noggins.com/balkan-sasieni- ... 0-g-1.aspx
staat een blikje Balkan Sasieni: BALKAN SASIENI 2011 - C
Your Price: $22.00

Koop ik het blik voor de gewone prijs dan betaal ik
Your Price: $7.79
http://www.4noggins.com/balkan-sasieni- ... bacco.aspx

dus door nu een blikje tabak te kopen en dat weer te verkopen na 4 jaar kan je 282% winst maken......? :-T
En wat geeft mij overigens de garantie dat het aangeboden blik ook daadwerkelijk uit 2011 is?

Ik had de vraag ook al in een ander topic gesteld maar misschien dat het hier meer opvalt....
(mijn excuses daarvoor)

Godfrey59

Re: consignment tins

Bericht door Godfrey59 »

2011 vindt ik nou niet meteen een dergelijk lang geleden jaar dat ik de meerprijs zou betalen . 2011 of 2015 zit naar mijn mening weinig of geen verschil in smaak . Interessant wordt het pas vindt ik vanaf een jaar of 20 .

Godfrey

Lonny

Bericht door Lonny »

Godfrey59 schreef:2011 vindt ik nou niet meteen een dergelijk lang geleden jaar dat ik de meerprijs zou betalen . 2011 of 2015 zit naar mijn mening weinig of geen verschil in smaak . Interessant wordt het pas vindt ik vanaf een jaar of 20 .

Godfrey
Maar dan zit je gelijk in een andere prijsklasse.

Dunhill THREE YEAR MATURED c.1980 - C
50g Tin
Circa 1980
Your Price: $180.00

http://www.4noggins.com/dunhill-tobacco-1979.aspx

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Lonny schreef:En wat geeft mij overigens de garantie dat het aangeboden blik ook daadwerkelijk uit 2011 is?
Veel Amerikaanse blikken zijn gedateerd. Die van GL Pease, McClelland en Cornell & Diehl sowieso. Hoewel afkomstig uit Europa kan je aan Balkan Sasieni blikken ook aflezen wanneer ze geproduceerd zijn. Op de achterzijde zie je een streepjescode met daarlangs aan beide kanten een serie nummers. Het gaat om de (langere) serie links. Op een Balkan Sasieni blik van mij staat daar bv.: 1211080017. 12 = Productiejaar, 11 = Kalenderdag van productie. Dat houdt in de 11e dag van de maand. 08 = Maand van productie. Wat de rest van de cijfers in houdt weet ik niet.. Dat blik is dus geproduceerd op 11 augustus 2012. Dit geldt trouwens voor alles wat door STG/Orlik geproduceerd wordt.
Dus je kan vragen om een close up foto van die code om zeker te zijn van de productiedatum.
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Godfrey59 schreef:2011 vindt ik nou niet meteen een dergelijk lang geleden jaar dat ik de meerprijs zou betalen . 2011 of 2015 zit naar mijn mening weinig of geen verschil in smaak . Interessant wordt het pas vindt ik vanaf een jaar of 20 .

Godfrey
Ben ik het persoonlijk niet mee eens. Latakiablends zitten na een jaar of 5 op hun top. Daarna wordt de latakia die erin zit meer "mellow". Kan ook lekker zijn maar is toch anders. Hier wat leesvoer over "ageing": https://dutchpipesmoker.wordpress.com/2 ... he-better/
Afbeelding

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Nah ik heb er hier twee liggen van 2009 en eentje van dit jaar om nou te zeggen Nou nou wat een knaller in verschil ? :shock: niet echt . Miniem verschil om daar nou 3xde huidige prijs voor te gaan betalen :-T

Kijk de Dunhil uit 1980 is daarentegen weer wel interessant , alleen way over de top qua prijs.

Godfrey

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Lonny schreef:
dus door nu een blikje tabak te kopen en dat weer te verkopen na 4 jaar kan je 282% winst maken......? :-T
Jazeker. Datzelfde geldt voor wijn, whisky en vele andere luxeproducten. Mensen met geld die zelf geen zin of geduld hebben om blikken te laten rijpen kunnen op deze manier makkelijk aan hun gewilde waar komen.

Het prijsverschil tussen de Dunhill en de Balkan Sasieni zit 'm overigens niet alleen in de hoeveelheid rijpingsjaren. Three Year Matured is 1.: al decennia niet meer op de markt en 2.: een pure Virginia, en die staan bekend om hun goede smaakeigenschappen na wat jaren op de plank.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Ribbon schreef:
Lonny schreef:
Jazeker. Datzelfde geldt voor wijn, whisky en vele andere luxeproducten.
Kaas.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Toon

Bericht door Toon »

Ribbon schreef: Jazeker. Datzelfde geldt voor wijn, whisky en vele andere luxeproducten.
Hoewel een en ander niet altijd opgaat voor de vrouw :oops:

Voor de man ook niet trouwens :roll:

Sorry, kon het niet laten.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Ribbon

Bericht door Ribbon »

De vrouw (of man) als luxeproduct; interessante gedachte :-T

:wink:
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Toon

Bericht door Toon »

Ik ken jouw vrouw natuurlijk niet, maar het is zeker wel mogelijk :D
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Lonny

Bericht door Lonny »

Laat die van mij ook in een potje rijpen.
Afbeelding
Interessant artikel Arno! Bedankt voor het plaatsen.

Plaats reactie