De Hermanns methode

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Godfrey59

De Hermanns methode

Bericht door Godfrey59 »

Deze methode werk voor veel beginnende pijprokers ook goed.

Godfrey

Sidekickelvis

Re: De Hermanns methode

Bericht door Sidekickelvis »

Het komt op mij vooral als een zeer tijdrovende variant van de algemeen gebruikte methode over.Ook een pijp stoppen gaat steeds beter naarmate je het vaker doet en ik denk dat iedereen zo zijn eigen manier heeft....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Zeer tijdrovend valt volgens mij wel mee. Afgezien van dat je even een ragertje in je pijp moet doen voor het stoppen zie ik niet dat dit nog meer tijd kost dan de reguliere methoden. Ik ga 't eens proberen van 't weekend 8)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Wallace

Bericht door Wallace »

Dank voor het delen Godfrey. Deze methode ga ik vanavond eens uitproberen.
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Wallace

Bericht door Wallace »

Eerder deze avond de pijp volgens de Hermanns methode gestopt en de eerste indruk is positief. Tijdens mijn rooksessie maar 2x moeten bijvlammen en geen last gehad van gepruttel of andere ongemakken. De tabak brandde mooi egaal en ik had het idee dat ik minder hoefde te tampen.
De pijp, een Stanwell Nordic 254 Sandblast, was gevuld met Stanwell Melange.
Afbeelding

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Wallace schreef:Eerder deze avond de pijp volgens de Hermanns methode gestopt en de eerste indruk is positief. Tijdens mijn rooksessie maar 2x moeten bijvlammen en geen last gehad van gepruttel of andere ongemakken. De tabak brandde mooi egaal en ik had het idee dat ik minder hoefde te tampen.
De pijp, een Stanwell Nordic 254 Sandblast, was gevuld met Stanwell Melange.
Afbeelding

Mooie pijp!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Wallace

Bericht door Wallace »

Afgelopen dagen meerdere keren volgens deze methode een pijp gevuld. Bevalt mij erg goed. Nog meer leden die hun pijp op deze wijze vullen?

Smokomang

Bericht door Smokomang »

Deze methode net geprobeerd met mijn "Vicar" en davidoff flake medallion en het bevalt heel goed moet ik zeggen
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

rivulus

Bericht door rivulus »

Lijkt wel wat op die fox methode (de pijpekop inschroeven in een hoopje tabak in je handpalm). De essentie is geloof ik dat schroeven. Bij de meeste van mijn pijpen lukte dat grapje met tabak in je handpalm niet zo best (gaf ook veel rotzooi), waarna ik begonnen ben plukken tabak tussen de vingers te klemmen en in de kop te schroeven. Dus eigenlijk de Herman methode zonder het eerste deel. Gaat ook prima :-)
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Plaats reactie