Bekijk ze maar eens hoeveel pijprokers met een SG tabak liggen te klooien

Godfrey
Haha, zo is 't ook, vreselijk hoe tergend langzaam zo'n filmpje vordert.Massis schreef:Helemaal mee eens capricorn.
Overigens: een filmpje van 11 (ELF!!! ) minuten om te zeggen "laat hem 4 uur drogen en knip alles dan in kleine blokjes" ? Beetje overkill he?
Dat zijn de momenten waarop ik graag mijn "view" zou willen terugtrekken zodat ik niet anderen aanzet om 11 minuten tijd te verspillen.
Eeeeeuhm....:capricorn schreef:waarom zou ik een flake kopen als ik hem zo ga roken
dan koop ik toch meteen een ready rupt of een mixture
.
Allemaal goede punten paul, maar als je doet wat ze in het filmpje doen, namelijk het hele blik flakes losknippen tot losse stukjes tabak, haal je toch gewoon 3/4e van de voordelen van een flake weer eruit? Want zo losgeknipt droogt hij sneller uit en neemt hij weer meer plaats in.Winslow Collector schreef:Eeeeeuhm....:capricorn schreef:waarom zou ik een flake kopen als ik hem zo ga roken
dan koop ik toch meteen een ready rupt of een mixture
.
a. Door de vast-geperste flake vorm een goede mengeling van de verschillende smaken/aroma's in de tabakken van de blend?
b. Door de vaste vorm minder snel last van uitdrogingen van de tabak?
c. Lekker compact, dus minder ruimte innemend als je eens met 5 tabakken (of meer) op reis gaat? (vergelijk 50 gram flake eens met een pouch ready rubbed van 50 gram)
![]()
Omdat er van veel goede flakes geen ready rubbed versies voorhanden zijn. Zeker niet bij SG.Massis schreef: waarom zou ik flake kopen als ik hem niet als flake ga roken?
dàt is dan wel weer een punt natuurlijk. Anderzijds is zelf ready rubben in mijn ogen stukken sneller dan deze methode?Ribbon schreef:Omdat er van veel goede flakes geen ready rubbed versies voorhanden zijn. Zeker niet bij SG.Massis schreef: waarom zou ik flake kopen als ik hem niet als flake ga roken?
Een sterk argumentRibbon schreef:Omdat er van veel goede flakes geen ready rubbed versies voorhanden zijn. Zeker niet bij SG.Massis schreef: waarom zou ik flake kopen als ik hem niet als flake ga roken?
Je bent me net voor , en dat klopt 100%Ribbon schreef:Omdat er van veel goede flakes geen ready rubbed versies voorhanden zijn. Zeker niet bij SG.Massis schreef: waarom zou ik flake kopen als ik hem niet als flake ga roken?
Knippen in blokjes of cubes hou je de vaste structuur van een flake nog enigzins in stand . Rubben gaat niet met alle flakes mooi . Een Penzance bijvoorbeeld rub je al bijna snel tot stofMassis schreef:dàt is dan wel weer een punt natuurlijk. Anderzijds is zelf ready rubben in mijn ogen stukken sneller dan deze methode?Ribbon schreef:Omdat er van veel goede flakes geen ready rubbed versies voorhanden zijn. Zeker niet bij SG.Massis schreef: waarom zou ik flake kopen als ik hem niet als flake ga roken?
Hallo Arno,Arno schreef:Ik had nog eens gehoopt SG te kunnen bezoeken in de oude fabriek.. Zou de oude snuff-molen ook meeverhuizen? Die machine is de oudste nog werkende machine in Engeland.. Oww... Wacht.. Lees nu dat die kapot is
![]()
Hier wat meer info: http://pipesmagazine.com/blog/pipe-news ... confirmed/
*zucht* Die Duitse importeur is ook niet echt een makkelijkeGodfrey59 schreef:Dit heeft te maken met de eigenwijze SG importeur voor Duitsland die er niet veel in ziet.
Bedankt Arno!Arno schreef:*zucht* Die Duitse importeur is ook niet echt een makkelijkeGodfrey59 schreef:Dit heeft te maken met de eigenwijze SG importeur voor Duitsland die er niet veel in ziet.![]()
Hier (op verzoek van Huub) nog de (Engelse) vertalingen uit het Tsjechisch (zo goed en kwaad als dat ging..) van de Samuel Gawith Day en Night:
Day: English tobacco with full and interesting flavors. This mixture is blended from two types of selected Virginia tobacco, which is then baked. After the natural maturation the tobacco is cut and torn to shreds, thereby obtaining the natural taste of Virginia.
Night: Traditional English tobacco. Virginia is modified with hot steam. Treated in this way the Virginia leaves get a rich dark brown color. Tobacco is then left to age, and after some time cut and torn to shreds. This processing of Virginia tobacco adds to the cool smoking character, full of natural flavor throughout the smoke. The tobacco blend is medium strength.