Samuel Gawith - Algemeen
- richard75
- Contacteer:
Re: Samuel Gawith - Algemeen
Even een losse opmerking v.w.b. SG tabakken, ik zie juist, terwijl ik de forumtabakken wilde bestellen dat HU ook SG in de webshop heeft staan, just so you know 

"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"
"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde
"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde
- richard75
- Contacteer:
Zojuist bij Oude Leeuw geweest en die had dit reeds eerder al gehoord van een klant (PRF-er?), maar Pronk heeft aan hem gezegd nog altijd niet aan de SG tabakken te kunnen komenArno schreef:Arno schreef:Uit betrouwbare bron weet ik dat Samuel Gawith sinds 3 weken weer een Nederlandse importeur heeft: Pronk..
*uche*

"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"
Indiaans gezegde
Indiaans gezegde
Tussen komen en niet willen komen is een groot verschilrichard75 schreef:Zojuist bij Oude Leeuw geweest en die had dit reeds eerder al gehoord van een klant (PRF-er?), maar Pronk heeft aan hem gezegd nog altijd niet aan de SG tabakken te kunnen komenArno schreef:Arno schreef:Uit betrouwbare bron weet ik dat Samuel Gawith sinds 3 weken weer een Nederlandse importeur heeft: Pronk..
*uche*

Als ik tabaksimporteur was dan kon ik begin volgende week alles van SG in huis hebben . Dus nou geen onzin verkopen mijnheer Pronk [-X
Godfrey
- Arno
- Contacteer:
Pronk zit nog natuurlijk in onderhandeling met SG dus die zeggen niets. Boven wat Godfrey zegt, het snelle geld, geen passie voor het product.. Voor wat betreft een nieuwe forumtabak van SG is de moed me al meteen in de schoenen gezakt toen ik hoorde van Rudi dat Pronk hier SG ging importeren..
- Timmy
Net vernomen van Heinrichs(Duitsland) dat de prijzen/accijnzen van SG per 50 gram met zo'n € 4 omhoog gaan. Dat is een verhoging van ca 33% !!!. Dus liefhebbers, sla de huidige voorraad maar vast in/op..
- Asmodeus
Au, dat is een drastische verhoging! Is dat per 2015 ?Timmy schreef:Net vernomen van Heinrichs(Duitsland) dat de prijzen/accijnzen van SG per 50 gram met zo'n € 4 omhoog gaan. Dat is een verhoging van ca 33% !!!. Dus liefhebbers, sla de huidige voorraad maar vast in/op..
-
Heb je dat wel goed gehoord, want zoiets grenst aan het onbetamelijke.
Laatst gewijzigd door robvoorburg op 12 dec 2014 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cousteau
Oei, dat is wel heel extreem.
"From birth, man carries the weight of gravity on his shoulders. He is bolted to the earth. But man has only to sink beneath the surface, and he is free." JC
-
En waarom dan enkel van SG?
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.
Naar mijn idee klopt hier iets nietAsmodeus schreef:Au, dat is een drastische verhoging! Is dat per 2015 ?Timmy schreef:Net vernomen van Heinrichs(Duitsland) dat de prijzen/accijnzen van SG per 50 gram met zo'n € 4 omhoog gaan. Dat is een verhoging van ca 33% !!!. Dus liefhebbers, sla de huidige voorraad maar vast in/op..

Godfrey
- Arno
- Contacteer:
We gaan het vanzelf zien, ik heb het bij een Duitse vriend nagevraagd, ik wacht op een respons. €4 verhoging van het ene op het andere moment met alleen maar accijns lijkt me erg stug. Of Heinrichs zuigt het verhaal uit zijn duim om wat blikken SG te verkopen of het is deels waar wat hij zegt (enkele tientallen eurocenten verhoging), of Kohlhase & Kopp hebben de prijzen flink opgehoogd als Duitse SG importeur zijnde. Ik maak me geen zorgen, er zijn nog andere landen.
- Arno
- Contacteer:
Ik heb bericht gehad van mijn Duitse vriend Rainer, zo'n beetje de rechterhand van Hans (Wiedemann) van HU Tobacco:
€ 16.50 is utter nonsense...
We "enjoy" in fact annual tax increase increments for pipe tobacco, but this will be in the order of ca. 30-50 Cent/tin.
Actually the 12.50 went up to 12.85, so a good seller has actually most tins prized now 12.85.-
Similar increase can be for next year.
If it would be 16.50 next year, Kohlhase would immeditely stop import, as SG tobaccos are not that good that anyone would be ready to spend 16.50, and the remaining "freaks" would order then in Switzerland, or Spain, or so... or skip SG at all...
Dus ik vermoed dat Heinrichs graag af wilde van een paar blikjes SG
We "enjoy" in fact annual tax increase increments for pipe tobacco, but this will be in the order of ca. 30-50 Cent/tin.
Actually the 12.50 went up to 12.85, so a good seller has actually most tins prized now 12.85.-
If it would be 16.50 next year, Kohlhase would immeditely stop import, as SG tobaccos are not that good that anyone would be ready to spend 16.50, and the remaining "freaks" would order then in Switzerland, or Spain, or so... or skip SG at all...

- dinck
Ten opzichte van de dollar en het pond staat de euro wel erg zwak, en het lijkt erop dat dit nog een tijdje zal aanhouden. Voor de Europese economie is dat niet verkeerd, het verwachte economisch herstel (zou de crisis dan echt bezworen zijn?) is volledig te danken aan het koersverloop en olie die ondanks de dure dollar nu erg goedkoop is. Dat is allemaal leuk en wel, maar import van buiten de eurozone wordt daardoor wel duurder. Een verhoging van 5 - 10% (los van accijnsverhogingen) zou er best ik kunnen zitten.
Ik moet zeggen dat ik wat meer gemengde gevoelens tegenover SG begin te krijgen. Akkoord, hun tabakken zijn lekker. Heel erg lekker, zelfs. De FVF bevalt me zeer. Ook de artisanale bereiding is lovenswaardig. Ik wil er daarom zelfs bijnemen dat mijn FVF-flakes meer reepjes en gruis was dan echte flakes. Maar de tabakken zijn zo ontzettend nat in het blik dat ze niet te roken zijn. De flakes die ik kocht hebben een behoorlijke tijd moeten uitdrogen. Als ze eenmaal droog genoeg waren om te roken, was het echt geen 50 gram meer. En dat vind ik, eerlijk gezegd, geen mooie businesspraktijk.
Een tevreden roker is geen onruststoker.
- Cousteau
Dat van dat gruis en de vochtigheid kan ik beamen (iedereen hier denk ik) Daarentegen is het wel erg lekker en dat maakt voor mij een hoop goed.
"From birth, man carries the weight of gravity on his shoulders. He is bolted to the earth. But man has only to sink beneath the surface, and he is free." JC
- Ribbon
Van die kant had ik het nog niet eerder bekeken. Gelukkig ben ik geduldig genoeg om de tabak voor het roken te laten drogen. Ik weet de SG tabak aan de vochtige kant is, dus ik houd daar rekening mee.Satyr schreef:Ik moet zeggen dat ik wat meer gemengde gevoelens tegenover SG begin te krijgen. Akkoord, hun tabakken zijn lekker. Heel erg lekker, zelfs. De FVF bevalt me zeer. Ook de artisanale bereiding is lovenswaardig. Ik wil er daarom zelfs bijnemen dat mijn FVF-flakes meer reepjes en gruis was dan echte flakes. Maar de tabakken zijn zo ontzettend nat in het blik dat ze niet te roken zijn. De flakes die ik kocht hebben een behoorlijke tijd moeten uitdrogen. Als ze eenmaal droog genoeg waren om te roken, was het echt geen 50 gram meer. En dat vind ik, eerlijk gezegd, geen mooie businesspraktijk.
Wellicht is het een testje waard om een vol blik vochtige tabak te wegen en dat te vergelijken met een vol blik tabak met rookbare vochtigheidsgraad. Kan me toch slecht voorstellen dat dit veel verschilt. Wellicht iets, maar niet veel.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- Dukdalf
Een goeie fabrikant verpakt zijn tabak met een vochtgehalte tussen de 14 en 18% en daar zijn verschillende redenen voor. De samenstelling van de blend is er een: Virginia bijvoorbeeld lijdt erg onder te droog roken maar ook Latakia wordt vlak en scherp als hij te droog is. Een tweede reden is mechanisch: als de tabak te droog is zal hij verkruimelen bij het verpakken, tijdens transport en opslag. Een bijkomende reden is dat bijvoorbeeld flakes vaak gekocht worden met het oog op lagering. Als je tabak bij aankoop dan al onder de tien procent water zit wordt dat lastig. Bij een vochtgehalte lager dan 8% breekt de tabak bij de minste aanraking en dat is dan weer lastig stoppen. Voor de gemiddelde roker zal een prettig percentage, afgezien van rariteiten als baai of semois, rond de twaalf procent liggen.
- Huub
Hallo Arno,Arno schreef:Ik heb bericht gehad van mijn Duitse vriend Rainer, zo'n beetje de rechterhand van Hans (Wiedemann) van HU Tobacco:
Is die Duitse vriend Rainer Kockegey, die wel eens bij mij thuis is geweest?
Zo ja, dat is dan toch ook toevallig dat je hem kent.
Fijne avond verder,
Huub
- Arno
- Contacteer:
Oh leuk, wist niet eens dat Rainer ooit bij je is geweestHuub schreef:Hallo Arno,Arno schreef:Ik heb bericht gehad van mijn Duitse vriend Rainer, zo'n beetje de rechterhand van Hans (Wiedemann) van HU Tobacco:
Is die Duitse vriend Rainer Kockegey, die wel eens bij mij thuis is geweest?
Zo ja, dat is dan toch ook toevallig dat je hem kent.
Fijne avond verder,
Huub

-
Ik ben er wel tevreden mee te weten dat de inhoud van de blikjes van SG
te vochtig zijn, want ik bewaar ze graag de nodige jaren eer ik ze aanspreek.
In die tijd kunnen ze verder goed op smaak komen en wanneer je dan
eens een blikje opent is de inhoud in de regel steeds klaar voor gebruik.
- Huub
Dat ben ik volledig met je eens Rob. De tabakken die ik van SG rook Best Brown Flake en St.James Flake en nu ook de Bothy Flake bewaar ik eveneens altijd lange tijd.robvoorburg schreef:Ik ben er wel tevreden mee te weten dat de inhoud van de blikjes van SG
Fijne avond,
Huub
- Smokomang
Ze zijn idd wat vochtig maar in een CW gaat t goed [emoji16]
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.
- Timmy
Wat betreft prijsverhoging; vorige week bij Heinrichs (jonge medewerker aan de balie) gehoord dat prijsverhoging wel meevalt, en excuseert zich voor onjuiste melding. Was inderdaad vorig jaar van mening dat die forse verhoging aanstaande was, maar op grond waarvan werd niet duidelijk. Sorry voor de verwarring.
Ondertussen wel een heerlijke Scottish Autumn flake meegenomen,topvirginia, niet zo nat en hard geperst als gebruikelijk. Voor 12.85....

Ondertussen wel een heerlijke Scottish Autumn flake meegenomen,topvirginia, niet zo nat en hard geperst als gebruikelijk. Voor 12.85....

- Huub
Samuel Gawith en Gawith & Hoggarth
Goedenavond,
Er gingen al enige tijd geruchten dat Samuel Gawith en Gawith & Hogarth na zeer lange tijd weer gaan samenwerken, aldus de eigenaar van GQ-tobaccos.
Dit is een citaat.
Right Ok so I can confirm that SG and GH are bringing all production back into one place.
The two brands will still exist and use their own tobaccos, staff and machinery. So from a customers point of view there will be no difference. The only change will be for retailers etc.
I think they are being co owned as I will do all my ordering through GH but I know that Bob will still be there dealing with all things Samuel Gawith.
It is not happening for another 5 - 6 weeks, so I will find out more as things start happening.
On the plus side the SG factory is being turned into a snuff museum.
Fijne avond,
Huub
Er gingen al enige tijd geruchten dat Samuel Gawith en Gawith & Hogarth na zeer lange tijd weer gaan samenwerken, aldus de eigenaar van GQ-tobaccos.
Dit is een citaat.
Right Ok so I can confirm that SG and GH are bringing all production back into one place.
The two brands will still exist and use their own tobaccos, staff and machinery. So from a customers point of view there will be no difference. The only change will be for retailers etc.
I think they are being co owned as I will do all my ordering through GH but I know that Bob will still be there dealing with all things Samuel Gawith.
It is not happening for another 5 - 6 weeks, so I will find out more as things start happening.
Fijne avond,
Huub
Re: Samuel Gawith en Gawith & Hoggarth
[quote="Huub"]Goedenavond,
Dit is een citaat.
Fijne avond,
Huub[/quo
Huub , dit is juist . Er zou nog een officieel bericht komen in pipes and magazine . In mijn ogen gaat hun samenwerking veel moois voortbrengen,
Godfrey
Dit is een citaat.
Fijne avond,
Huub[/quo
Huub , dit is juist . Er zou nog een officieel bericht komen in pipes and magazine . In mijn ogen gaat hun samenwerking veel moois voortbrengen,
Godfrey
- Huub
Re: Nieuwe tabakken van Samuel Gawith.
Hallo Huub
Dit heeft te maken met de eigenwijze SG importeur voor Duitsland die er niet veel in ziet . ( uit directe bron
)
De reflection Kendal night and day is een Lakeland achtige ( voor de liefhebbers
)
Godfrey
Dit heeft te maken met de eigenwijze SG importeur voor Duitsland die er niet veel in ziet . ( uit directe bron

De reflection Kendal night and day is een Lakeland achtige ( voor de liefhebbers

Godfrey
preparing SG tobacco
Veel SG flake tabak heeft wat aandacht nodig bij het stoppen , vaak wat te vochtig of te vast waardoor zeker voor een beginneling niet makelijk te roken . Onderstaande filmpje geeft een tip voor een gemakkelijk brandende SG flake . Succes verzekerd .
Godfrey
Godfrey
- capricorn
Re: preparing SG tobacco
waarom zou ik een flake kopen als ik hem zo ga roken
dan koop ik toch meteen een ready rupt of een mixture
.
dan koop ik toch meteen een ready rupt of een mixture
.
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
Re: preparing SG tobacco
Helemaal mee eens capricorn.
Overigens: een filmpje van 11 (ELF!!! ) minuten om te zeggen "laat hem 4 uur drogen en knip alles dan in kleine blokjes" ? Beetje overkill he?
Dat zijn de momenten waarop ik graag mijn "view" zou willen terugtrekken zodat ik niet anderen aanzet om 11 minuten tijd te verspillen.
Overigens: een filmpje van 11 (ELF!!! ) minuten om te zeggen "laat hem 4 uur drogen en knip alles dan in kleine blokjes" ? Beetje overkill he?
Dat zijn de momenten waarop ik graag mijn "view" zou willen terugtrekken zodat ik niet anderen aanzet om 11 minuten tijd te verspillen.