Niet dat ik nou zo vaak iets op het forum zet maar ben in november 2014 even drie maanden gestopt met pijproken.
Kreeg een vervelend hoestje, het was over in januari dus toch maar weer begonnen. (Ben je dan verstandig of juist niet want had met het grootste gemak ook helemaal kunnen stoppen maar dan had ik dit ook allemaal moeten missen...)
Ik kreeg in oktober 2014 nog wel enkele reacties over de WO Larsen 2015. Die zou ik nog proberen maar door de pauze die ik heb ingelast heb ik hem afgelopen januari dus pas geprobeerd en net als de 1864 kom ik er niet doorheen. Echt niet mijn tabak.
Of het nou komt doordat ik mede door het prachtige doosje en de niet geringe prijs een te hoog verwachtingspatroon heb van deze tabak weet ik niet maar ik denk niet dat dit een tabak voor me is. Na 3 a 4 pijpjes heb ik hem aan de kant gelegd.Ik had er persoonlijk helemaal niks mee.Nee, deze tabak heeft geen indruk op mij gemaakt. Nou blijf ik trouwens een Petersonfan. Misschien staan deze 2 tabakken ook wel lijnrecht tegenover elkaar.
Maar wat ik nu gekocht heb en ik ook een fantastische tabak vind is: Reiner Professional Wild-Cut. Virginia`s, Burleys, Black Cavendish en Hazelnoot.. Vast bekend bij jullie en hier is op het forum vast al over geschreven maar ik kende het niet. En was hier ook nooit zelf opgekomen om dit als echte liefhebber van zoete tabakken ooit te gaan kopen. Maar dit werd me aangeraden door iemand en achteraf ben ik daar heel erg blij mee. Persoonlijk ( en misschien zit ik er helemaal naast ) is dit echt iets voor rokers die er net tussen in zitten en eigenlijk een aromatische zoete tabak te zoet vinden en een neutrale te "neutraal".
Mijn ervaring tot nu toe na ongeveer 7 a 8 pijpjes.
Het ruikt lekker zoet in het blikje , niet overdadig zoals andere gearomatiseerde tabakken want ook ruik je nog een lekkere "gewone" tabaksgeur er door heen. Gedurende het roken gedraagt zich voor mij de tabak na een tijdje als een vrij neutrale tabak. In het begin heeft de zoete kant wel de overhand en zeker de roomnote maar dat wordt na een poosje minder. Zelfs mijn vrouw ( ik mag nog steeds met mate in de voorkamer roken.......)viel de heerlijke geur nog op. En dat zegt ze niet vaak... Eigenlijk nooit.....Reiner rookt heel gemakkelijk. Voor mij een blijvertje. Moet ook heel rustig worden gerookt ander wil ie nog wel een heel klein beetje beginnen te bijten maar dat is te verwaarlozen en daar zou ik hem niet voor laten liggen.
Het enige nadeel is het blikje van 100 gram waarbij op de een of andere manier de deksel niet goed van wil sluiten. Moeten ze van Reiner toch maar even bij Peterson de kunst af kijken hoe je een blik goed moet laten sluiten....
WO Larsen en Reiner
- colourpipe
WO Larsen en Reiner
Laatst gewijzigd door Eliminator op 18 feb 2015 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Even verplaatst naar tabak algemeen,.. merken en recentie's alleen voor recentie's over één tabak en dan in het juiste topic, thanks !
Reden: Even verplaatst naar tabak algemeen,.. merken en recentie's alleen voor recentie's over één tabak en dan in het juiste topic, thanks !
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....
- Toon
Re: WO Larsen en Reiner
Dag coulourpipe.
Fijn dat hij zo goed bevalt. Ik ben k altijd zeer gecharmeerd van de kwaliteiten van de tabakken van Reiner.
Heerlijke tabak. Hij is echt een goede blender in mijn optiek. Hij mengt zowel onder zijn eigen naam maar hij maakt (maakte?) Ook diverse blends vior Solani. (Ook één van mijn favoriete merken).
Het deksel is inderdaad wel een issue. Dat kan beter. Er zit dan wel een plastic zak om de tabak in het blik, maar ideaal is het niet.
Geniet vooral verder...
Fijn dat hij zo goed bevalt. Ik ben k altijd zeer gecharmeerd van de kwaliteiten van de tabakken van Reiner.
Heerlijke tabak. Hij is echt een goede blender in mijn optiek. Hij mengt zowel onder zijn eigen naam maar hij maakt (maakte?) Ook diverse blends vior Solani. (Ook één van mijn favoriete merken).
Het deksel is inderdaad wel een issue. Dat kan beter. Er zit dan wel een plastic zak om de tabak in het blik, maar ideaal is het niet.
Geniet vooral verder...
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --