MOB Inrooktabak ??

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
rivulus

MOB Inrooktabak ??

Bericht door rivulus »

Gezien op de site van de Oude Leeuw.

My own blend inrooktabak. Wat moet ik me daar nu bij voorstellen?
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

robvoorburg

Re: MOB Inrooktabak ??

Bericht door robvoorburg »

Een handige manier om jou zo'n blik te verkopen is het eerste dat mij
te binnen schiet.

Een pijp inroken vinden sommigen een belevenis, anderen ervaren het
als een kwelling, hoe het ook zij, ik heb steeds een tabak gekozen
die ik bij de hand had.

Afhankelijk van het merk zijn de eerste 20/30/40/50 pijpen niet het
toppunt van genieten. Vanuit dat perfectief gezien zou ik kiezen
voor een goedkope tabak, immers de eerste tijd geeft een nieuwe
pijp je niet het rookgenot dat je ervan verwacht.

Ik heb geen belangen in Winsløw, maar dit is het enige merk pijp
dat vrijwel vanaf de eerste pijp al redelijk tot goed smaakt, echt
opmerkelijk.

rivulus

Bericht door rivulus »

Misschien ook een manier om van je mindere tabak af te komen.

"Deze melange is speciaal gecreëerd om de dipstain uit nieuwe Petersons te branden"

Dat kan alleen maar toppie smaken....
robvoorburg schreef:Ik heb geen belangen in Winsløw, maar dit is het enige merk pijp
opmerkelijk.
Ik heb er (sinds kort) maar eentje, maar inderdaad: die smaakt vanaf de start beter dan een aantal andere pijpen die ik ook aan het inroken ben.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

kiske

Bericht door kiske »

Ik geloof dat de MOB tabakken niet zomaar een rommeltje zijn. Ik spreek van "horen zeggen" want heb zelf geen ervaring met het merk dat geloof ik door Hajenus wordt gevoerd.

Het zou dus ook een rustig brandende tabak kunnen zijn die geen ghost achter laat. Het enige probleem dan blijft echter de prijs. Voor aanzienlijk minder kun je ook wel een andere fijne inrooktabak aankopen.

rivulus

Bericht door rivulus »

kiske schreef:Ik geloof dat de MOB tabakken niet zomaar een rommeltje zijn. Ik spreek van "horen zeggen" want heb zelf geen ervaring met het merk dat geloof ik door Hajenus wordt gevoerd.

Het zou dus ook een rustig brandende tabak kunnen zijn die geen ghost achter laat. Het enige probleem dan blijft echter de prijs. Voor aanzienlijk minder kun je ook wel een andere fijne inrooktabak aankopen.
Ik heb hier nog een blik "Golden Blend" staan, dat ik een keer op aanraden van Willem Schimmel heb meegenomen. Dat rook toen erg aanlokkelijk (het blik zit nog dicht, ik heb teveel open op het moment :-) )
Ik bedoelde meer dat zeggen dat iets "inrooktabak" noemen op meerdere manieren kan worden uitgelegd en misschien als enige "claim to fame" wat ongelukkig gekozen is voor een tabak.
Robert W. Service

kiske

Bericht door kiske »

Het zou ook zeker niet een naam zijn die ik een tabak zou meegeven als ik producent was! ;-)

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

Ik heb geen belangen in Winsløw, maar dit is het enige merk pijp
opmerkelijk.

Dan wordt het eens tijd dat je een Big Ben pijpje koopt deze zijn vanaf het begin ook op smaak.(heb geen belangen bij Big Ben)
Mijn ervaring is met inrookpasta vrij snel op smaak en ik rook met flake mijn pijpjes in en niet met andere tabak zoals sommige hier doen.
Heb van Meindert een neuswarmertje en dit pijpje was voorzien van zelfgemaakte inrookpasta ,drie inrookbeurten en gelijk smaak.
Mijn forumpijp 2014 zonder inrookpasta geen smaak in te krijgen,dus ketel blank gemaakt en inrookpasta en wel smaak na drie inrookbeurten.
Heb een zelfgemaakt pijpje niet voorzien van inrookpasta en zelfde probleem niks geen smaak ,na inrookpasta wel smaak.
Weet niet of iemand hier een verklaring voor heeft maar ik doe niet meer zonder inrookpasta.
Vind het wel eens raar klinken als iemand wel twintig inrookbeurten heeft gedaan en nog niks ,zit in deze pijpen dan geen inrookpasta vraag ik me af.
Huub maakt ook zelf zijn inrookpasta misschien kan die een verklaring geven.
Fijne avond nog.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Op zicht een goede tabak . Alleen doe ik niet aan inroken al 20 jaar niet meer . Vol vanaf het begin met de tabak die ik lekker vindt en gaan , nooit problemen mee ondervonden . :lol:

Godfrey

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Godfrey59 schreef:Op zicht een goede tabak . Alleen doe ik niet aan inroken al 20 jaar niet meer . Vol vanaf het begin met de tabak die ik lekker vindt en gaan , nooit problemen mee ondervonden . :lol:

Godfrey
Dat deed ik vroeger ook en inderdaad probleemloos. Het enige was dat het
mij dan nooit lukte de pijp geheel leeg te roken.
Om die reden stop ik een nieuwe pijp tegenwoordig de eerste keren
slechts met een klein beetje tabak, waardoor de inbrandgrens heel laag in de
pijp komt te zitten.

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

robvoorburg schreef:
Godfrey59 schreef:Op zicht een goede tabak . Alleen doe ik niet aan inroken al 20 jaar niet meer . Vol vanaf het begin met de tabak die ik lekker vindt en gaan , nooit problemen mee ondervonden . :lol:

Godfrey
Dat deed ik vroeger ook en inderdaad probleemloos. Het enige was dat het
mij dan nooit lukte de pijp geheel leeg te roken.
Om die reden stop ik een nieuwe pijp tegenwoordig de eerste keren
slechts met een klein beetje tabak, waardoor de inbrandgrens heel laag in de
pijp komt te zitten.
Ligt dan dus erg aan de pijp. Mijn Meindert Prince is zo ondiep( 1 vingerkootje) dat ik blij ben dat ik hem zonder pasta bestelde. Ik moet hem wel goed inroken want anders zit de inbrandgrens bovenin de pijp.......
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

xGORRIT

Bericht door xGORRIT »

Ik heb ooit eens zo'n 100g Inrook tabak blik gekocht bij de Oude Leeuw.
Bleek achteraf ingeblikte 4 Heeren Baai te zijn...

Is mij goed bevallen, maar ik rook dan ook graag baaitabak.

Gr. Jorrit

Plaats reactie