Kynikos schreef:Niet geheel mijn smaak, maar ik vind het toch erg mooie pijpen. Ik vind de conventionelere vormen van hem vooral mooi, eigenlijk. Maar wat rariteiten betreft vind ik de half gerusticifeerde Harlekin toch het mooist. En die DB 'sitter' of 'stander' of wat het ook is, is misschien wel de apartste pijp die ik ooit gezien heb.
Over die "stander" van DB:
Op de Intertabac beurs in 2009, stond deze pijp in een vitrine. En ik wilde graag weten wat die moest kosten. Die pijp was niet te koop en zou op zondag, de laatste dag van de beurs, per "veiling-opbod" verkocht worden. Wij gaan altijd vrijdags naar de beurs, dus ik was ten eerste 2 dagen te vroeg, ten tweede zou de "veiling" alleen voor standhouders zijn en niet voor bezoekers en ze wilden starten op die veiling met een bod van 300-350 euro.
Het lange verhaal zal ik je besparen, maar ik heb die pijp op die vrijdag gekocht voor 180 euro. Samen met nog 2 andere DB freehands (ook te zien op de fotoserie), waar ik ook elk tussen de 150 en 180 euro voor betaald heb.
En een blikje tabak gratis, want anders doe ik geen zaken met DB.

Een vast geintje tussen de verkoper en mij. Hij weet altijd dat hij korting moet geven én een blikje tabak erbij.
Ik heb toen 3 pijpen met een winkelwaarde van elk ver boven de 300 euro gekocht voor ongeveer de helft. Dus erg interessant, maar je moet wel "cash" geld bij je hebben.