Over nieuwe tabakken op de markt.
-
Over nieuwe tabakken op de markt.
Beste collega pijprokers, zo nu en dan komt er een nieuwe pijptabak
voorbij. Onder "Wat roken wij vandaag" wordt hier dan vaak melding
van gemaakt.( b.v. een paar nieuwe van MB.)
Wij hebben een pracht lijst met "recensies" , vergeet dan niet er enige
zinnen aan te wijden. Op die wijze wordt behoudt deze topic zijn belang
en bestaansrecht.
Met enige regelmaat kijk ik erop om mijn geheugen even te frissen.
Sterker, vaak hecht ik meer waarde aan onze lijst, dan aan die van
TR.
voorbij. Onder "Wat roken wij vandaag" wordt hier dan vaak melding
van gemaakt.( b.v. een paar nieuwe van MB.)
Wij hebben een pracht lijst met "recensies" , vergeet dan niet er enige
zinnen aan te wijden. Op die wijze wordt behoudt deze topic zijn belang
en bestaansrecht.
Met enige regelmaat kijk ik erop om mijn geheugen even te frissen.
Sterker, vaak hecht ik meer waarde aan onze lijst, dan aan die van
TR.
Re: Over nieuwe tabakken op de markt.
Rob, ik begrijp je helemaal.
Ook ik kijk met enige regelmaat wat iemand over een bepaalde tabak schrijft.
Maar er zullen er meerddere zijn zoals ik, die moeite hebben om een revieuw te schrijven over een tabak.
Afgelopen week nog is mijn eerste blikje Germains briwn flake tot de bodem leeg geraakt.
Geweldig lekkere tabak, heb er gelukkig nog een tweetal blikjes van staan, en hierover is nog niets geschreven in jou voornoemd topic.
Maar helaas, hoe lekker ik hem ook vind, ook ik zie niet hoe ik een revieuw moet schrijven over een tabak.
We heten niet allemaal Arno.
Misschien een idee om deze Arno een sample toe te sturen als we een tabak hebben waar nog geen revieuw van bestaat, zodat hij deze kan schrijven?
Ook ik kijk met enige regelmaat wat iemand over een bepaalde tabak schrijft.
Maar er zullen er meerddere zijn zoals ik, die moeite hebben om een revieuw te schrijven over een tabak.
Afgelopen week nog is mijn eerste blikje Germains briwn flake tot de bodem leeg geraakt.
Geweldig lekkere tabak, heb er gelukkig nog een tweetal blikjes van staan, en hierover is nog niets geschreven in jou voornoemd topic.
Maar helaas, hoe lekker ik hem ook vind, ook ik zie niet hoe ik een revieuw moet schrijven over een tabak.
We heten niet allemaal Arno.
Misschien een idee om deze Arno een sample toe te sturen als we een tabak hebben waar nog geen revieuw van bestaat, zodat hij deze kan schrijven?
- Arno
- Contacteer:
Ehrrr......Geloof schreef:Misschien een idee om deze Arno een sample toe te sturen als we een tabak hebben waar nog geen revieuw van bestaat, zodat hij deze kan schrijven?
Maar Rob heeft wel een goede. Zo heb ik bijvoorbeeld laatst de nieuwe MacBaren HH Latakia Flake gerookt. Wel wat van over geschreven op het forum maar niet speciaal in het tabaksreview topic. Dit geldt ook voor de nieuwe HU Tobacco tabakken die ik zelf (nog) niet gerookt heb.
Helaas ben ik ook niet in staat een fatsoenlijke review te schrijven. Ik kom uit op smerig, gaat wel, lekker en heerlijk. Smaak beschrijven is voor mij geen doen helaas. Wat ik overigens jammer vind want ook ik kijk vaak in de prf-catalogus.
- The_Undertaker
- Administrator
Dat begint inderdaad bijna op werken te lijkenArno schreef:Ehrrr......Geloof schreef:Misschien een idee om deze Arno een sample toe te sturen als we een tabak hebben waar nog geen revieuw van bestaat, zodat hij deze kan schrijven?

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
Moeten we daar nu ook nog een salaris aan toe kennen?
Dat gaat me toch echt te ver UT.
Dat gaat me toch echt te ver UT.
- Eliminator
- Moderator
Salaris ? ......... dat niet alleen, we willen wel dat Arno ook na zijn 67ste nog wat te roken/recenseren heeft, laten we beginnen te starten met zijn pensioen ! 

Tuurlijk.
Vroeger mocht je nog shag of cigaren geven als onbelaste vergoeding voor je personeel.
Dit is nu volgens CAO regelingen niet meer toegestaan.
Vroeger mocht je nog shag of cigaren geven als onbelaste vergoeding voor je personeel.
Dit is nu volgens CAO regelingen niet meer toegestaan.
- Eliminator
- Moderator
Met de hele antirook lobby vraag ik me af of er nog werkgevers zijn die het uberhaupt willen proberen.
1 in ieder geval.
Ikke dus.
Gezeik heel de tijd wat we wel en niet mogen/moeten.
Ik zeg:laat me lekker met rust, val me niet lastig overheid, dat doe ik jullie ook niet.
Ikke dus.
Gezeik heel de tijd wat we wel en niet mogen/moeten.
Ik zeg:laat me lekker met rust, val me niet lastig overheid, dat doe ik jullie ook niet.
- dinck
Terug naar het onderwerp (back on topic), ik vind dat Rob een goed punt aansnijdt. Ik heb zelf na lange aarzeling mijn eerste recensie geschreven en heb me toen voorgenomen dit ook te gaan doen voor andere tabakken uit mijn collectie. Dat vereist - voor mij in ieder geval - wel een beetje andere manier van roken, met iets meer aandacht en bewustzijn, bovendien met pen en papier in de aanslag om proefnotities te maken.
Iedereen die aarzelt om een recensie te schrijven zou ik aanraden toch de stoute schoenen an te trekken. In eerste instantie is het zelfs waardevol een openingspost te hebben met een korte beschrijving van de tabak, je zou ook kunnen vertellen in wat voor pijp je de tabak het best bevalt, of hij sterk is of niet, vind je de smaak vol of juist zacht of misschien vlak. Zo'n openingspost kan dan weer leiden tot reacties die andere inzichten bieden. Rokers met partners zouden iets kunnen zeggen over de room note...
Iedereen die aarzelt om een recensie te schrijven zou ik aanraden toch de stoute schoenen an te trekken. In eerste instantie is het zelfs waardevol een openingspost te hebben met een korte beschrijving van de tabak, je zou ook kunnen vertellen in wat voor pijp je de tabak het best bevalt, of hij sterk is of niet, vind je de smaak vol of juist zacht of misschien vlak. Zo'n openingspost kan dan weer leiden tot reacties die andere inzichten bieden. Rokers met partners zouden iets kunnen zeggen over de room note...
Zo is dat Dinck. Een openingspost met wat algemene info en een linkje naar tobacco reviews is al genoeg om meerdere reacties uit te lokken.
Even een kanttekening: het is ook weer eens tijd om de lijst opnieuw te draaien. Er staan topics in het forumdeel die nog niet in de lijst voorkomen (zei de man wiens Durbar review dus nog niet is opgenomen
).
Even een kanttekening: het is ook weer eens tijd om de lijst opnieuw te draaien. Er staan topics in het forumdeel die nog niet in de lijst voorkomen (zei de man wiens Durbar review dus nog niet is opgenomen

- The_Undertaker
- Administrator
dinck schreef:Terug naar het onderwerp (back on topic), ik vind dat Rob een goed punt aansnijdt. Ik heb zelf na lange aarzeling mijn eerste recensie geschreven en heb me toen voorgenomen dit ook te gaan doen voor andere tabakken uit mijn collectie. Dat vereist - voor mij in ieder geval - wel een beetje andere manier van roken, met iets meer aandacht en bewustzijn, bovendien met pen en papier in de aanslag om proefnotities te maken.
Hmm... ik merk dat ik sinds enige tijd ook beter de smaaknuances leer te herkennen, mits ik de pijp correct weet te stoppen en zodoende dus een prettig smeulende pijp tabak heb. Heel soms gaat dat nog wel eens faliekant mis, maar vaak gaat het gelukkig ook prima. Wellicht is het inderdaad een goed idee om, precies zoals ik deed met bier, ook af en toe eens met pen en papier in de aanslag te zitten om wat proefnotities op te noteren. Wie weet schrijf ik dan ooit wel eens net zulke prachtige reviews als Arno...
Later.... als ik groot ben.....

ps. Wowbagger, de update is kortgeleden inderdaad achter de schermen ook al gemeld, echter, Massis is aan de drukke kant zover ik weet, dus hij zal de tijd nog niet gevonden hebben

EDIT: As we speak heeft Massis de zaken weer bijgewerkt

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- Ribbon
Zeer terecht topic dit Rob. Een recensie onderdeel is toch wel 1 van de meest relevante onderdelen van een pijprokersforum 

Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- Asmodeus
Bedankt voor de aansporing, ik ga binnenkort ook een poging doen tot een eerste review van een tabak waar ik enthousiast over ben, hoewel ik, zoals Kiske ook al schrijft, het moeilijk vind om het niveau van louter kwalificaties als 'bah' , 'mwah' , 'lekker' of 'zalig' te ontstijgen. Laat het dan inderdaad maar tenminste een aanzetje zijn.dinck schreef:Terug naar het onderwerp (back on topic), ik vind dat Rob een goed punt aansnijdt. Ik heb zelf na lange aarzeling mijn eerste recensie geschreven en heb me toen voorgenomen dit ook te gaan doen voor andere tabakken uit mijn collectie. Dat vereist - voor mij in ieder geval - wel een beetje andere manier van roken, met iets meer aandacht en bewustzijn, bovendien met pen en papier in de aanslag om proefnotities te maken.
- Arno
- Contacteer:
Als ik een blend rook met het idee er een recensie van te schrijven maak ik mentale notities over smaak, brandbaarheid, nicotine etc. Elke maal ontdek je toch weer andere dingen. Ik merk wel dat ik dan bewuster rook. Uiteindelijk voeg ik alles samen.The_Undertaker schreef:Wellicht is het inderdaad een goed idee om, precies zoals ik deed met bier, ook af en toe eens met pen en papier in de aanslag te zitten om wat proefnotities op te noteren.
- Paasei
Zoals hierboven al beschreven : schroom niet...
Plaats een linkje met de beschrijving van de fabrikant of van tobaccoreviews, en schrijf je eigen indruk, al was het in twee zinnen...
Er zijn objectieve dingen die iedereen kan beschrijven zoals makkelijk te stoppen of niet, brandbaarheid (naderhand gewoon even in je asbak kijken, lucifers tellen en vergelijken met de hoeveelheid die je anders hebt)
maar ook kleur, geur (sterk of niet is al genoeg, dat je niet alle nuances kan beschrijven hoeft niet)...
Er zullen al snel aanvullers opduiken...
(en dan nog enkel de tijd vinden en maken om het effectief te doen, dat is eigenlijk mijn persoonlijke grootste hinderpaal...)
Plaats een linkje met de beschrijving van de fabrikant of van tobaccoreviews, en schrijf je eigen indruk, al was het in twee zinnen...
Er zijn objectieve dingen die iedereen kan beschrijven zoals makkelijk te stoppen of niet, brandbaarheid (naderhand gewoon even in je asbak kijken, lucifers tellen en vergelijken met de hoeveelheid die je anders hebt)
maar ook kleur, geur (sterk of niet is al genoeg, dat je niet alle nuances kan beschrijven hoeft niet)...
Er zullen al snel aanvullers opduiken...
(en dan nog enkel de tijd vinden en maken om het effectief te doen, dat is eigenlijk mijn persoonlijke grootste hinderpaal...)
Koninklijke Eikel Des Forums.