Peterson Christmas Pipe 2014 107 (verkeerde aanschaf)

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
PPMP

Peterson Christmas Pipe 2014 107 (verkeerde aanschaf)

Bericht door PPMP »

:oops: Eh... Ik ben een beetje te snel... Eh, vreselijk dom geweest... :oops:

Ik was zo blij toen mijn bestelling uit Groot Brittannië binnenkwam met daarin o.a. de "Peterson Christmas Pipe 2014 no.107". Ik had een voorbeeld van deze serie gezien met filter en heb toen klakkeloos aangenomen dat dat gewoon voor elke pijp gold :? . Groot was de schok toen ik erachter kwam dat dit model geen filter bevatte. Ik rook echter alleen filterpijpen, dus hoe pijn het ook doet... :cry: Hij is echt mooi... Slik... Ik doe er volgens mij het beste aan de pijp aan te bieden voor de kostprijs aan de liefhebber. De pijp heeft me £48,45/€61,30 gekost en gaat dus voor deze prijs + verzendkosten weg. Indien één van mijn waarde forumleden belang heeft bij de pijp kan hij/zij mij pb'en.

(Teleurgestelde) Pascal
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PPMP op 29 okt 2014 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Frans de Pijp

Re: Peterson Christmas Pipe 2014 107 (verkeerde aanschaf)

Bericht door Frans de Pijp »

Dat is bagger voor je, maar de pijp is wel byzonders mooi. Tot mijn spijt niet direct opzoek naar een nieuwe pijp.

Succes met de verkoop
“Life is 10% what happens to me and 90% of how I react to it.”

oldgreenfield

Bericht door oldgreenfield »

Dat is balen, heb je een prachtige pijp en dan !@#$%^&*()_. Maar kan Meindert je niet helpen en er een filter pijp van maken. Misschien schrijf ik nu wel iets doms maar zo`n mooi pijpje..... Ik zou even informeren. Als ik zie wat die man kan (toveren) dan kan hij hier een filterpijp van maken / toveren.
Dus laat het hoofd niet te snel hangen.
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

PPMP

Bericht door PPMP »

oldgreenfield schreef:Dat is balen, heb je een prachtige pijp en dan !@#$%^&*()_. Maar kan Meindert je niet helpen en er een filter pijp van maken. Misschien schrijf ik nu wel iets doms maar zo`n mooi pijpje..... Ik zou even informeren. Als ik zie wat die man kan (toveren) dan kan hij hier een filterpijp van maken / toveren.
Dus laat het hoofd niet te snel hangen.
Ga ik doen oldgreenfield... Bedankt voor het meedenken! Topic even op hold...

Pascal

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Niet dat ik twijfel aan de vaardigheid van Meindert, integendeel, maar waarom knutselen aan een nieuwe pijp ?
Mailtje naar Peterson, 'sorry, foutje gemaakt, gaarne ruilen voor filterpijp', zou niet weten waarom ze dat niet zouden doen.
Afbeelding

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

Eliminator schreef:Niet dat ik twijfel aan de vaardigheid van Meindert, integendeel, maar waarom knutselen aan een nieuwe pijp ?
Mailtje naar Peterson, 'sorry, foutje gemaakt, gaarne ruilen voor filterpijp', zou niet weten waarom ze dat niet zouden doen.
Denk dat Eli gelijk heeft eerst proberen te ruilen anders kan je nog naar Meindert gaan.
Waarschijnlijk moet je de kop ook opboren en dat is een hele klus om dat recht te doen.
Succes en we horen het wel.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

PPMP

Bericht door PPMP »

Heb intussen een mailtje naar Meindert en Peterson verzonden. Bedankt voor jullie meedenkwerk, ben sinds de pijp binnenkwam een beetje als een kip zonder kop bezig. Zal de teleurstelling zijn...

Pascal

kiske

Bericht door kiske »

Pech Pascal!

Dat doe je noooit meer. Harde les.

Ik hoop dat Peterson je tegemoet komt. Wel een echte kerstpijp zeg. De bewerking heeft wel iets weg van een dennenappel.

PJ

Bericht door PJ »

Een nieuw mondstuk laten maken door Peterson is niet heel duur, enkel het verzenden maakt het duurder. Ik heb dat voor een aantal non filterpijpen laten doen. Moet ik wel eerlijk zeggen dat het resultaat tegenviel, ik had veel schuurschade op de zilveren ringen en op 2 van de 4 mondstukken waren ze de P vergeten.

Daarna heb ik dergelijke klusjes bij een pijpenmaker in Duitsland uitbesteed en die deed het wel netjes, maakte gewoon een filtermondstuk door ombouw bestaand mondstuk. Hij is al lang gestopt, maar Meindert zou gelet op zijn kunsten dat zeker moeten kunnen.

Indien ongerookt wil Peterson hem misschien ook wel ruilen voor een zelfde, maar dan met filter. Succes in ieder geval.

Marco big-ben

Bericht door Marco big-ben »

even naar de pijpshop kost 7 euro om er een filter pijp van te maken!!

http://www.tobaccoshop.nl/tobaccoshop/i ... p/cPath/46

ik weet niet waar hij zit maar misschien kun je hem zelf brengen!
Groet
Marco

'Nunc Aut Nunquam'

PPMP

Bericht door PPMP »

Na een moeizame communicatie met Peterson ("U zult zich toch echt moeten richten tot de shop waar u de pijp besteld hebt.") en MySmokingShop ("U kunt de pijp eventueel retourneren, maar de kans dat wij de pijp kunnen vervangen voor een 9 mm. filter exemplaar kan wel 6 tot 9 maanden duren en dan nog..."), krijgt de pijp nu een mooie bestemming bij onze PhilipV.

Bedankt allemaal, en Meindert in het bijzonder, voor de reacties en het meedenken. Nu afwachten of ze bij de MySmokingShop alsnog een 9 mm. voor me kunnen bemachtigen. En ja... Dit was een harde, maar goede les... Één keer, doe je inderdaad nooooit meer... Maar wat komen ook dit soort "dingetjes" hier op dit Forum toch weer mooi tot een oplossing!

Dankjulliewel en een fijn weekend,

Pascal

pruimer

Bericht door pruimer »

de pijp die je op het oog hebt in de fysieke winkel bekijken? :wink:

Plaats reactie