Een goed houten pijpenrekje...

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
mistermark

Een goed houten pijpenrekje...

Post by mistermark »

Al een tijdje ben ik rond aan het kijken naar een leuk pijpenrekje voor max. 5 pijpen. Ik heb nu zelf 2 pijpen, maar daar kan er binnenkort weer eentje bijkomen (zodra ik mijn keuze eindelijk kan maken).
Weet er iemand een plek waar ik een mooi pijprekje vandaan kan halen?

Ik wil het liefst een houten, misschien donker houten, pijpenrekje met een opslagruimte eronder waar ik mijn tabak en tools kan opslaan. Op marktplaats staan er wel enkele, maar de meeste moet je ophangen aan de muur of kast. Daar ben ik niet op zoek naar, enkel staande pijpenrekjes.

Eliminator
Moderator

Re: Een goed houten pijpenrekje...

Post by Eliminator »

Hou onze eigen marktplaats eens in de gaten, bijv.: http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=7979

mistermark

Post by mistermark »

Deze (staande) pijpenrekjes zijn al vergeven ;) De andere is eentje die je op moet hangen.

Dit topic heb ik inderdaad al gezien :)

lestat

Post by lestat »

Je kan er vinden in de betere winkel, maar vind ze dan over het algemeen wat te prijzig. Als je een beetje handig bent is het vrij goed zelf te maken. Zelfs mij is het gelukt. Paar plankjes tegen elkaar en gaten maken daar komt het op neer

PJ

Post by PJ »

De meeste rekjes die ik heb komen uit Duitsland. Danpipe heeft een selectie bijvoorbeeld. Maar ook een aantal komen van Ebay met als zoekopdracht pfeifenstander.

ik heb een rekje voor 7 pijpen met een laadje. Past niet heel veel in, wat tools, maar zeker geen pouch of blik tabak.

dinck

Post by dinck »

Is dit pijpenkastje op marktplaats.nl niets voor jou?

kiske

Post by kiske »

http://www.pijprokersforum.nl/viewforum.php?f=11

Ook hier, kijk eens bij dit topic voor inspiratie!

Sidekickelvis

Post by Sidekickelvis »

Ik heb nu een pijpenkast dus heb een pijprek over. 7 op een rij, licht hout zonder laatje ofzo maar wel tweezijdig dus max. 14 pijpen. Leuk voor op een tafeltje. Nieuw gekocht bij van Renssen in 2013. Te ruil tegen tabak of pecunia.

mistermark

Post by mistermark »

Dat klinkt al goed, sidekickelvis. Heb je er misschien een fotootje van?

fransp

Post by fransp »

Een pijpenopslag van een ordinair kruidenrekje met een lichte aanpassing zodat de pijpen niet omvallen.
Zowel staand als hangend te gebruiken. Dit rekje heb ik gecopieerd naar een rekje voor 12 pijpen.

Image

Image

Image

mistermark

Post by mistermark »

Da's ook een geweldig idee, Frans P.

ik zie mezelf nu al gelijk kruidenrekjes op gaan zoeken op Marktplaats. T is dan nog wel even een "aanpassing" aanbrengen aan een kruidenrekje, maar dan heb je ook wel iets moois.

Sidekickelvis

Post by Sidekickelvis »

mistermark wrote:Dat klinkt al goed, sidekickelvis. Heb je er misschien een fotootje van?
Niet voor handen. Laptop overleden en nog niet vernieuwd. Heb het ook niet hier. Staat in mijn flat en sta nu bij mijn vriendin.