Zelfs de persoon die pijproken een raar en ouderwets fenomeen vindt kan zich niet vinden in het ontwerp...
Een naam die de gemiddelde pijproker toch ook niet echt aanspreekt...
De ketel te klein, een vaag en plastic achtig uiterlijk, zeker niet te verenigen met enig andere pijp in m'n verzameling.
En toch heb ik wat met m'n tattootje

Toen ik pakweg 5 jaar geleden begon met pijp roken kwamen uit alle hoeken en gaten in m'n vriende kring pijpen tevoorschijn, sommige duur andere overduidelijk categorie "mandje". Op een dag kreeg ik dit exemplaartje in de kladden gedukt onder het motto, als jij je zelf vol laat kalken bij de tattoe artiest...
En het ding is gebleven! dit is desondanks een pijp die door mij zeer regelmatig word gerookt. Mede door de kleine ketel is dit een perronspijp per uitstek. Ook toen ik niet meer in een kroeg mocht roken was dit een mooie middenweg. Een kwartiertje rustig roken en dan weer tevreden aan de tap

Is het z'n naam? Als ik weer eens in de tattoo zak zit voor een volgend "plakplaatje" gaat hij wel mee, maar dat dat nou de reden is?
Is het z'n futuristische uiterlijk? Neu... Voor de rest ben ik toch meer "klasiek geschoolt" zeg maar.
Is het net als met dat ene meisje met wie je voor het eerst stiekum zoende achter het fietsenhok? Die waarvan je wist dat die NEUS echt in kapitalen geschreven moest worden?
Is het dan puur het kleine keteltje? Nee dat ook niet, ik heb meerder kleine pijpjes, maar deze komt veel regelmatiger aan bod dan de rest.
Eigenlijk weet ik het ook niet

Ben ik de enige met dit soort aparte trekjes, of zijn er meer met stiekumme liefdes voor kleine (of grote) gedrochten

Hoop van niet

vriendelijke rokers groet,
Tattoo Harmen