Twiga

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
MilleLuci
Contacteer:

Twiga

Bericht door MilleLuci »

In het bezit gekomen van een leuke Twiga kalebas. Logo van een Giraffe erop. Dankzij BBN die dit heeft uitgezocht. Moet de pijp nog schoonmaken. Heb alleen twijfels of het nu wel meerschuim is wat de kop betreft. Kurken binnenrand is versleten. Iemand ervaring met het maken van een nieuwe rand.......
De meerschuimkop zit er losjes in nu.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

robvoorburg

Re: Twiga

Bericht door robvoorburg »

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Ik heb nog even gekeken ML, het schijnt dat meerschuim uit die streek niet mooi wit is maar eerder bruinig/rood.
Ik denk dat dit de reden is waarom die verf laag erop zit.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Immler

Bericht door Immler »

Bij de aquariumhandel hebben ze kurk in diverse stijlen.
Afbeelding

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Thanks Rob, ik denk dat ik creabea uit mijn verzameling echte wijn kurken iets ronds ga fabrieken.
Het oppvl. is niet zo groot. En zal ook nog even met Willem Schimmel kontakt zoeken en klankborden. Ben zo bang dat de witte ketel eruit floept. Ga hem ook pas roken als het weer goed in de kurk klikt.
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Een tijdelijke oplossing die in elk geval werkt is gewoon een reepje papier rond de meerschuim kop wikkelen. De kop hoeft zeker niet muurvast te zitten.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Morgen heerlijk in Zutphen dus doe even een tussenstop bij Willem en ga dit gelijk even navragen wat het kurk betreft. Pijp komt ook bij hem vandaan. Heel benieuwd.
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

MilleLuci schreef:Morgen heerlijk in Zutphen dus doe even een tussenstop bij Willem en ga dit gelijk even navragen wat het kurk betreft. Pijp komt ook bij hem vandaan. Heel benieuwd.
Nieuw dan ga ik even vanuit dat je bedoeld, en via een vorige eigenaar of eigenaren bij jou gekomen.

Kan me niet echt voorstellen dat Willem überhaubt estate verkoopt gezien ik zijn mening daarover ken (vaak genoeg over gehad in de auto en in de zaak, hij is er niet bepaald te spreken over...) en al helemaal niet versleten en niet schoon gemaakt.

Gezien we het hier hebben over iemand's zaak hebben waarmee hij zijn brood verdiend vind ik dat hier wel even helderheid over gegeven mag worden, zodat nieuwe leden niet opeens denken dat Willem versleten niet schoongemaakte estate pijpen verkoopt, er vanuit gaande dat ik goed zit in mijn aanname. (als ik fout zit, verbeter me met plezier.)
Groet, Mark

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Deadl0ck schreef:
MilleLuci schreef:Morgen heerlijk in Zutphen dus doe even een tussenstop bij Willem en ga dit gelijk even navragen wat het kurk betreft. Pijp komt ook bij hem vandaan. Heel benieuwd.
Nieuw dan ga ik even vanuit dat je bedoeld, en via een vorige eigenaar of eigenaren bij jou gekomen.

Kan me niet echt voorstellen dat Willem überhaubt estate verkoopt gezien ik zijn mening daarover ken (vaak genoeg over gehad in de auto en in de zaak, hij is er niet bepaald te spreken over...) en al helemaal niet versleten en niet schoon gemaakt.

Gezien we het hier hebben over iemand's zaak hebben waarmee hij zijn brood verdiend vind ik dat hier wel even helderheid over gegeven mag worden, zodat nieuwe leden niet opeens denken dat Willem versleten niet schoongemaakte estate pijpen verkoopt, er vanuit gaande dat ik goed zit in mijn aanname. (als ik fout zit, verbeter me met plezier.)
Mark,
Ik verbeter het even met plezier. In topic wandelstok staat het verhaal van de stokkensnijder waarvan ik de Twiga in ontvangst mocht nemen welke hij jaren geleden nieuw heeft aangeschaft bij Willem. Ik heb het niet gehad over dat ik een estate pijp bij Willem aangeschaft zou hebben. Afgelopen zaterdag advies gevraagd en gekregen bij allerbeste Willem. Niks mee doen zei hij. Ik volg braaf zijn advies op. Hoop dat het hierbij helderheid geeft.
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

Plaats reactie