Het is een ontzettend leuk blikje om te zien, de waarschuwingssticker die erop zat is er gewoon voorzichtig af te halen. De tabak zit in verzegeld plastic. Ik trof de inhoud nog behoorlijk vochtig aan, wat resulteert in makkelijk te hanteren tabak.
De blend moet echt fruitsap bevatten, want een fruitvliegje dat hier rondzwermt ging gelijk rond het blikje cirkelen.
Ik proef vooral frambozen, bessen en een vleugje aardbei. Doet me ook ergens denken aan die "12-vruchten Nectar", die grote pakken sap die wij jaren terug van de Aldi hadden en de zomerse dagen dronken.En ook de echte tabakssmaak die een pruimer bijvoorbeeld bij baaitabakken tegenkomt. Dan iets van room, ook een beetje zoet. Maar de cavendish in de blend compenseert die zoetheid met een ietwat bitter, zuur smaakje. Bevalt mij wel, ik ben niet zo'n vreselijke zoetekouw.
De tekst achterop het doosje: Modern Cavendish combined with loose cut Virginias and ready rubbed Burley tobaccos contribute to give our Summertime 2014 a soft and mellow taste. Creamy sweetness, natural tobacco flavours together with sweet exotic fruit tantalise the senses, a pipe tobacco blended perfectly for those long summer evenings.
Ben met het pruimen van deze Peterson erg tevreden, heb het plukje tabak nu al een uur in. Ik ga hem zeker nog eens kopen en verwacht van mij meer reviews van Peterson Limited editions, ze hebben mijn pruimhart gestolen!