Doorbranden Winslow pijp

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Upper Ten

Doorbranden Winslow pijp

Bericht door Upper Ten »

Bij mijn eerste bijeenkomst op 16 januari 2011 kocht ik bij Rudi een Winslow pijp serie E1. Verjaardagsgeschenk van mrs Upper Ten.
Zaterdag zag ik tot mijn verrassing dat onderin de ketel een klein gaatje is gebrand. Ik heb dit vroeger eens gehad met een Big Ben maar dat dit bij een Winslow kan gebeuren, lijkt mij toch heel bijzonder.
Wie heeft met Winslow wel eens een zelfde ervaring gehad?

Ik zal contact met Rudi opnemen of dit nog onder de garantie valt.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Arno
Contacteer:

Re: Doorbranden Winslow pijp

Bericht door Arno »

Upper Ten schreef:Bij mijn eerste bijeenkomst op 16 januari 2011 kocht ik bij Rudi een Winslow pijp serie E1. Verjaardagsgeschenk van mrs Upper Ten.
Zaterdag zag ik tot mijn verrassing dat onderin de ketel een klein gaatje is gebrand. Ik heb dit vroeger eens gehad met een Big Ben maar dat dit bij een Winslow kan gebeuren, lijkt mij toch heel bijzonder.
Wie heeft met Winslow wel eens een zelfde ervaring gehad?

Ik zal contact met Rudi opnemen of dit nog onder de garantie valt.
Oei! En je bent toch niet iemand die erg vlug rookt met helse temperaturen al gevolg..
Afbeelding

Upper Ten

Bericht door Upper Ten »

Klopt Arno, en een pijp helemaal tot op de bodem leegroken gebeurt ook niet met regelmaat.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Zo iets dergelijks is mij ooit overkomen met een Dunhill (uitgerekend een Dunhill)
Maar bij mij openbaarde het zich al vrij snel na ingebruikname.
Van meneer De Graaff heb ik toen, zonder morren, een andere uit mogen zoeken.

Ik hoop dat Rudi coulant is voor je!

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Neem even met Rudi en/of Poul Winslow contact op zou ik zeggen. Vermoedelijk zat er toevallig net daar op een onzichtbare plek een insluiting in het hout, die door het roken is opengebrand.

Daar kan je als pijpmaker uiteindelijk weinig of niets aan doen als de insluiting zich net onder het oppervlak bevindt, aangezien je hem niet kan zien.
Ik ben er van overtuigd dat dit netjes opgelost zal worden mits goede communicatie.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Idd gewoon ff Rudi bellen en dan komt alles goed.

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

meindert

Bericht door meindert »

Massis schreef:Neem even met Rudi en/of Poul Winslow contact op zou ik zeggen. Vermoedelijk zat er toevallig net daar op een onzichtbare plek een insluiting in het hout, die door het roken is opengebrand.

Daar kan je als pijpmaker uiteindelijk weinig of niets aan doen als de insluiting zich net onder het oppervlak bevindt, aangezien je hem niet kan zien.
Ik ben er van overtuigd dat dit netjes opgelost zal worden mits goede communicatie.
Ik wou hetzelfde zeggen Massis , als je dit laat zien , krijg je gegarandeerd een nieuwe pijp!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Upper Ten

Bericht door Upper Ten »

Ik heb een mail aan Rudi gestuurd en de situatie uitgelegd.
De garantietermijn is echter verlopen dus Rudi kan er niets aan doen.
Wel heeft hij mij het adres van Poul Winslow gegeven met het advies de pijp op te sturen.
Ga ik doen en dan maar afwachten wat voor reactie ik krijg.

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Upper Ten schreef:Ik heb een mail aan Rudi gestuurd en de situatie uitgelegd.
Wel heeft hij mij het adres van Poul Winslow gegeven met het advies de pijp op te sturen.
ik zou wel eerst een mailtje richten aan Poul Winslow voor je hem zomaar opstuurt!
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Upper Ten

Bericht door Upper Ten »

Goed idee Massis. Had hier nog niet aan gedacht.
Bedankt.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Massis schreef:
Upper Ten schreef:Ik heb een mail aan Rudi gestuurd en de situatie uitgelegd.
ik zou wel eerst een mailtje richten aan Poul Winslow voor je hem zomaar opstuurt!
Precies, noem Rudi in de e-mail (heb je zijn e-mail? info@winslow-pipes.com) en dan komt het wel goed. Mijn Harlekin heeft hij toen ook prima gefixed.

Edit: Ik zie op zijn Facebook dat hij op reis is door Europa dus het kan misschien even duren eer je antwoord hebt.
Afbeelding

Upper Ten

Bericht door Upper Ten »

Dank Arno.

dewitte

Bericht door dewitte »

Heel sneu voor je. Dat de garantie verlopen is lijkt me logisch. Hopelijk kan je het toch via Poul oplossen.

Upper Ten

Bericht door Upper Ten »

Verslag van de oplossing van mijn probleem.

Op 26 mei een mailtje naar Poul Winslow gestuurd en uitleg gegeven.
Binnen 3 kwartier een antwoord met de opmerking stuur maar op en ik zal kijken wat ik er aan kan doen.
De volgende dag de pijp gepost.

Na die tijd ben ik met vakantie geweest en geen reactie gekregen. Afgelopen dinsdag een mailtje naar Poul gestuurd.
Weer binnen een uur een antwoord.
Zijn antwoord was dat ik met de pijp te hard gerookt moet hebben en daardoor een gaatje in de bodem is gebrand.
Hier heb ik toch mijn twijfels over. In eerste instantie dacht ik ook aan doorbranden. Maar de opmerking van Massis
dat het kan komen van een structuurfout in het hout komt mij nu veel waarschijnlijker voor.
Het was nl een perfect rond gaatje in de bodem en noch van binnen of buiten waren er andere brandplekken te zien.
En een pijp tot op de bodem leegroken gebeurt mij maar zelden omdat het laatste restje tabak niet het meest lekkere is.

Maar goed, Poul schreef dat hij de pijp gerepareerd had en deze donderdag zou posten. Gisteren kwam het pakketje al binnen.
Ik moet zeggen dat hij een keurige reparatie heeft uitgevoerd. Verder de pijp een opknapbeurt gegeven.

Dus tevreden met de oplossing en hopen dat het probleem definitief is opgelost.

meindert

Bericht door meindert »

Mooi dat het opgelost is , doorbranden door te hard roken geloof ik niet in!
Als een pijp doorbrand ligt het aan het hout! ( insluiting )

kiske

Bericht door kiske »

Goed nieuws UpperTen!

annie69
Contacteer:

Bericht door annie69 »

meindert schreef:Mooi dat het opgelost is , doorbranden door te hard roken geloof ik niet in!
ben ik niet met je eens.
Maar upper ten is een geoefende roker en denk dat hij gewoon pech heeft.
Hij zal een pijp niet te heet roken.
Ja bij hem ligt het aan een vulling.
Ik heb pijpen gezien die in 2 maanden door gebrand waren en ja bij dezelfde persoon.
De tabakshandelaar heeft ze me laten zien, daar is een pijp van 60 euro of 300 euro niet tegen opgewassen.
Die rookte als een verbrandings oven, dus.......................

meindert

Bericht door meindert »

annie69 schreef:
meindert schreef:Mooi dat het opgelost is , doorbranden door te hard roken geloof ik niet in!
ben ik niet met je eens.
Maar upper ten is een geoefende roker en denk dat hij gewoon pech heeft.
Hij zal een pijp niet te heet roken.
Ja bij hem ligt het aan een vulling.
Ik heb pijpen gezien die in 2 maanden door gebrand waren en ja bij dezelfde persoon.
De tabakshandelaar heeft ze me laten zien, daar is een pijp van 60 euro of 300 euro niet tegen opgewassen.
Die rookte als een verbrandings oven, dus.......................
O.K. dan heb je gelijk , maar ik ga uit van normaal roken! :)

Terpentijn

Bericht door Terpentijn »

Fijn te lezen dat er sprake is van zo'n goede service. Het laatste restje oproken doe ik ook nooit, ik laat er altijd een bodempje in, net als je bij een sigaar er geen kort stompje van hoeft te gaan maken.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Fijn Upper Ten! (T)
Afbeelding

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Ik vraag mij dan af op welke wijze de pijp hersteld is, het
gat (gaatje) volstoppen met het een of ander?

Upper Ten

Bericht door Upper Ten »

Ja Rob, Poul Winslow heeft het gaatje volgestopt. Aan de binnenkant is er niets van te zien maar de onderkant
die zwart bewerkt is kun je zien dat er gerepareerd is.
Maar roken doet hij weer als vanouds. Ik heb er nu eens extra opgelet maar heet of zelfs maar warm worden doet de ketel niet.
De pijp heeft dikke wanden en bodem.
Dit gebeurt me wel eens bij sommige mandjespijpen maar zelfs daar geen enkele indicatie van doorbranden.

Plaats reactie