Een ander zijn pijpen...

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Deadl0ck

Een ander zijn pijpen...

Bericht door Deadl0ck »

Ik was vandaag bij een kennis die ik via Willem Schimmel heb leren kennen, iemand die mij met wat dingetjes helpt (mooie mensen die pijprokers) en de beste man rookt nog pijp op den oude manier. Om direct maar even off topic te gaan:

Toen ik samen met hem bij Willem in de roker's lounge zat een week of wat geleden hoorde ik zijn pijp ratelen en spetteren, terwijl de beste man er vrolijk tabak bij instopte, om vervolgens dit zeer stevig aan te vlammen, en al ratelend te roken. Er werd ook geregeld wat licht verkoolde tabak uit de pijp gehaald en in de asbak gedeponeerd, om vervolgens weer bij te stoppen en door te roken. (Dit in schril contrast tot het kleine hoopje witte as dat na anderhalf uur uit mijn forum pijp te voorschijn kwam.)

Maar goed, terug on topic. Ik was dus bij de beste man vandaag, en we waren in de tuin wat aan het kletsen terwijl hij zijn pijp opstak. Vanwege de reden van mijn bezoek bij hem had ik zelf geen pijpen bij mij, en toen bood hij me aan een van zijn pijpen te roken.

Er overkwam mij een gevoel van onbehagen, bijna alsof de beste man mij een onzedelijk voorstel had gedaan. Ik probeer dat gevoel nu een beetje te plaatsen, want ik heb geen idee of dit me nou echt een raar onderbuik gevoel moet geven, of dat ik gewoon weer eens word voorgelogen door de persoonlijkheidstoornis. Wel weet ik dat ik dit soort dingen al langer voel, maar nog niet zo sterk, tot nu toe. Het komt ook wel eens voor dat een kennis in de kroeg vraagt of hij / zij eens aan mijn pijp mag trekken. En na de flauwe kroeg geintjes over pijpen ben ik dan te sociaal ongemakkelijk om nee te kunnen zeggen, maar prettig vind ik het gevoel en idee niet. Het voelt toch een beetje alsof iemand in jouw pyjama en sloffen naar jouw bed toe loopt en erin kruipt om te gaan slapen.

Dit terwijl ik geen enkel probleem heb met estate pijpen.

Mijn vraag is dus, hoe staan jullie tegenover het uitlenen van jouw pijpen / lenen van een ander zijn of haar pijp?
Groet, Mark

Winslow Collector

Re: Een ander zijn pijpen...

Bericht door Winslow Collector »

Heel simpel: ik leen mijn pijpen ook niet uit en lurk ook niet aan andermans pijpen.
Persoonlijkheidsstoornis of niet, ik vind een gebruikte pijp bij de eigenaar horen, niet om uit te lenen. :mrgreen:

lestat

Bericht door lestat »

Begrijpelijk gevoel. Zou het toch niet willen
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

okee, pak van mijn hart dat in ieder geval twee mensen die ik respecteer dezelfde mening toe gedaan zijn, dat het dus in ieder geval niet iets geks is waar ik alleen in sta.

Dank mannen! Maar zie natuurlijk graag de reacties van anderen ook te gemoed, vind het wel een boeiend onderwerp eigenlijk.
Groet, Mark

Paasei

Bericht door Paasei »

Zeker als je weet hoe die man zijn pijpen behandelt, ik zou ze ook niet in mijn bek willen.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Ik doe het ook niet met mijn eigen pijpen, ik heb wel voor als er bezoek is die vergeten is mee te nemen of iets dergelijks een aantal Falcon mondstukken liggen. Als ze willen kunnen ze die roken (met bowl uiteraard) en naderhand poets ik die dan weer goed.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Hans1

Bericht door Hans1 »

Moet er niet aan denken een niet schoongemaakte pijp te gaan roken.
Estate-pijpen rook ik met genoegen omdat ik inmiddels weet dat de verkopers hier uiterst secuur zijn.
Anderzijds zou ik nooit mijn pijp uitlenen... dan rookt die ander maar even niet.

dewitte

Bericht door dewitte »

Nee aan een ander zijn pijp lurken is not done. Omgekeerd ook niet uiteraard. Mijn vrouw durft zeer uitzonderlijk wel eens een trekje doen. Dat vind ik niet erg. We hebben na 17 jaar immers al meer lichaamssappen gedeeld :) . Estates zijn geen probleem, daarvan weet ik dat ze helemaal clean zijn voor ik ze in mijn bek duw.

capricorn

Bericht door capricorn »

drie dingen leen je nooit uit
je vrouw
je pijp en
je tandenborstel

richard75
Contacteer:

Bericht door richard75 »

capricorn schreef:drie dingen leen je nooit uit
je vrouw
je pijp en
je tandenborstel
Mee eens!
"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"

"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder »

het idee alleen al !
'n nette - dwz goed gereinigde etc - estate, geen probleem,
maar zo, vers uit andermans mond ....
dan bekruipt me zo'n soort rilling die heel laag begint en in de kruin zelfs nog niet eindigt !
vermijden, deadlOck, je kan er niks van overhouden dat enigszins deugt !
S.

Geloof

Bericht door Geloof »

Ik ben op zich niet snel ergens vies van, maar ook ik waag me niet aan andermans pijp, en anderman moet ook van mijn pijpen afblijven.
Estate pijpen geen probleem, maar ik reinig ze zelf nog wel extra na met alcohol alvorens deze te roken.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Eensch met bovenstaande posts, de enige uitzonderingen die ik daar ooit op gemaakt heb is met personen waar ik ook op een andere manier speekseloverdracht geen probleem had gevonden (vb: er is wel eens gevraagd om een teug door een hele leuke blonde ex-collega van mij van pak hem beet 24 :mrgreen: )
Maar een pijp lenen van een slobberende oude man,... no thanks !
Afbeelding

teunis

Bericht door teunis »

Helemaal eens met de gegeven antwoorden en, hoewel ik niet bekend ben met smetvrees, niet alleen pijpen maar ook glazen, bestek, zakdoeken of wc-brillen deel ik niet met anderen. Zeg maar alles waarbij lichaamssappen in het geding zijn.

Wijt het maar aan de indoctrinatie die ik heb ontvangen tijdens mijn verpleegkundige periode.

De enige personen waar ik minder moeite mee heb om te delen zijn mijn vrouw en mijn kinderen, hoewel die ook niet alles met MIJ willen delen en dat is hun goed recht!
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

kiske

Bericht door kiske »

Eerst totaal schoonmaken en ontsmetten met alcohol en dan heb ik nog altijd heel sterke twijfels! Ik heb een pijp gereserveerd voor bezoek die ook eens wil proberen. Na gebruik wordt deze telkens weer totaal gereinigd voor een eventueel volgende belangstellende. (Waarschijnlijk mijn meest schone pijp)

Om een mede pijproker die bijvoorbeeld nog nooit een meerschuimer heeft gerookt, dit te laten ervaren, kan het wel eens zijn dat ik ter plekke de alcohol pak (96% dus bijna direct droog) maar dat is echt een hele, hele grote uitzondering! Ook hierna direct weer de riedel van schoonmaken en ontsmetten voordat ik de pijp weer rook.

Een pijp is iets heel persoonlijks. In goede als slechte zin. Ikzelf vind het vies om iets wat tussen andermans tanden heeft gezeten zelf te gebruiken. Brrrrr....

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

dewitte schreef:Nee aan een ander zijn pijp lurken is not done. Omgekeerd ook niet uiteraard. Mijn vrouw durft zeer uitzonderlijk wel eens een trekje doen. Dat vind ik niet erg. We hebben na 17 jaar immers al meer lichaamssappen gedeeld :) . Estates zijn geen probleem, daarvan weet ik dat ze helemaal clean zijn voor ik ze in mijn bek duw.
Zo gaat het hier ook. De enige die verder nog wel eens een teug neemt is mijn schoonmoeder (ex-rookster), al heb ik daar verder NOOIT lichaamssappen mee gedeeld.
Een reutelpijp van een ouwe knakker zal ik nooit of te nimmer zo maar in mijn murf stoppen.

Bommel

Bericht door Bommel »

Geen van mijn pijpen beland tussen de kaken van een ander.
Zo ook dat ik geen van een ander wil.

Estate pijpen, schoon gemaakt, of ik maak ze zelf schoon, is de enige uitzondering.
Afbeelding

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Onbespreekbaar.

Geoff

Bericht door Geoff »

capricorn schreef:drie dingen leen je nooit uit
je vrouw
je pijp en
je tandenborstel
Kijk: mijn pijp leen ik dus nooit uit, mijn vrouw overigens ook niet! Maar een propere estate pijp, daar deins ik niet van terug. Dat is hetzelfde als iets beginnen met de ex van iemand, toch?!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Eliminator
Moderator

Zolang grondig gereinigd :lol:
Afbeelding

Geoff

Bericht door Geoff »

Eliminator schreef:Zolang grondig gereinigd :lol:
Toch met voldoende alcohol! :twisted:
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Timmy

Bericht door Timmy »

Precies als hierboven, nooit aan andermans pijp gelurkt, en leen mijn rokert van dat moment ook niet uit. Heb toch de laatste tijd steeds corncobje, falcon of gewoon pijpje in de tas bij me voor het geval ik een geinteresseerde tegen kom, en dat komt steeds vaker voor. Deze zijn vanzelfsprekend gereinigd. Toch leuk een verstokte peukensabbelaar over te kunnen halen. Zo zit ik volgende week in Duitsland voor een meeting waar ik vorige keer interesse vernam, en nu dus besloten heb aantal extra pijpjes mee te nemen voor de proef. Naderhand worden ze schoongemaakt voor een volgende would-be-pijproker. Enig missiewerk blijft geboden.

Tammalone

Bericht door Tammalone »

Brrrrr, ik moet er niet aan denken.
Ik heb vandaag voor het eerst een " estate" (?) gekocht, na wat bemoedigend commentaar van enkele van jullie, en ik ben zeer benieuwd hoe ik dat ga beleven.

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Nee... Ranzig! Ik kan me de ongemakkelijkheid voorstellen en weet dat er in het kroegwezen mensen in staat zijn deze vraag te stellen, maar... Nee. Zeg gewoon nee en neem de volgende keer een estate pijp of corncob voor ze mee als het maten van je zijn. En zijn het geen maten, dan is jouw nee niet gekker dan hun rare vraag (zo moet je dat maar zien).

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Ach, meerdere forumleden hebben wel eens een pijp van mij gerookt bij een mini meeting hier in Graceland.... 1 dezer forumleden heft zelfs langdurig aan mijn kop gezeurd totdat hij "zijn" pijp kon ophalen..... Anderen mogen ook op mijn pot schijten, ik maak hem wel weer schoon.....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Voor thuis heb ik een Missouri Meerschaum Legend die ik zelf niet rook. Speciaal voor gasten die het ook eens willen proberen. Na afloop maak ik de pijp goed schoon met ragers en alcohol, klaar voor de volgende. Mocht het roken goed bevallen, mogen ze hem meenemen. :)

Eliminator
Moderator

Sidekickelvis schreef:Ach, meerdere forumleden hebben wel eens een pijp van mij gerookt bij een mini meeting hier in Graceland.... 1 dezer forumleden heft zelfs langdurig aan mijn kop gezeurd totdat hij "zijn" pijp kon ophalen..... Anderen mogen ook op mijn pot schijten, ik maak hem wel weer schoon.....
:lol: :lol: Het is niet mijn mening, maar ik hou ervan =D> =D>
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Sidekickelvis schreef:Ach, meerdere forumleden hebben wel eens een pijp van mij gerookt bij een mini meeting hier in Graceland.... 1 dezer forumleden heft zelfs langdurig aan mijn kop gezeurd totdat hij "zijn" pijp kon ophalen..... Anderen mogen ook op mijn pot schijten, ik maak hem wel weer schoon.....

Precies mijn gedachten. En aangezien ik niet zomaar iedereen op m'n pot laat schijten mag ook niet zomaar iedereen aan m'n pijpen komen. Daarnaast heb ik in huis twee porseleinen tronen, waarvan ik 1 voor mijzelf hou, en zo is het ook met mijn pijpen. Slechts twee voor eventuele gasten, die natuurlijk regelmatig gereinigd worden, en de rest voor ondergetekende.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Calinero

Bericht door Calinero »

Irritant die zeurende forumleden! :mrgreen:

P.s. Maar ik heb in ieder geval nog nooit op je pot gescheten! :D
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Bij mij mag iedereen de pot op.

Plaats reactie