Poker/Cherrywood/Tankard

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Laafke

Poker/Cherrywood/Tankard

Bericht door Laafke »

Het ligt in mijn bedoeling om een topic over de Poker en aanverwante pijpen te maken. Nu weet ik dat de verschillende pijpenmakers allemaal hun eigen visie hebben op het fenomeen Poker (Neem het voorbeeld dat Huub aandroeg: de maker noemt het een Duck Poker terwijl het eigenlijk een Cherrywood is.) en het is niet mijn opzet om met een vergrootglas naar de pijp te kijken onder welke naam hij nou precies hebt. Mijn verzoek: heb je een mooie foto van een Poker/Cherrywood/Tankard...laat ons dan meegenieten en plaats hem hier.

Afbeelding

Afbeelding

Als eerbetoon aan de man die mij de Poker leerde waarderen. Neerup

En om direkt het verschil met een Poker te laten zien:

Afbeelding

Laafke

Re: Poker/Cherrywood/Tankard

Bericht door Laafke »

Een heel bijzondere The Sneaky Seahorse zwom bij mij op FB binnen.....gemaakt door Martin Hansen (Huub??)

Afbeelding

Misschien voldoet hij niet helemaal aan de eisen van Poker/Cherrywood....als hij bij mij de pijpenkast inzwom zou ik daar geen bezwaar tegen hebben.

Timmy

Re: Poker/Cherrywood/Tankard

Bericht door Timmy »

Leuk zo'n overzicht. Heb dit schetsje gevonden:
Afbeelding
Als je de cilinder vervangt door een vat, krijg je barrels. Ook leverbaar in bovenstaande modellen, maar hoe die dan heten?
Barrel poker (m'n meindertpijpje)
barrelcherrywood
Afbeelding
en momenteel is meindert bezig met een barrelwhiskypoker met krom mondstuk, dus dat wordt een barreltankard.
Had trouwens ook het idee om een churchwardenpoker te maken (mondstuk by meindert) of is dat een uitgerekte tankard???

Plaats reactie