Pijprookdip?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Pijpke

Pijprookdip?

Bericht door Pijpke »

Dit heb ik nog nooit meegemaakt!

Ik houd 'm maar niet goed brandend. Nog nooit moeite mee gehad, en zomaar van de ene dag op de andere lukt het niet meer... :roll:

Ben recentelijk aan een andere tabak begonnen (Davidoff Royalty) en een aantal pijpen zonder problemen mee gerookt; lekker.

En nu ... zomaar ineens na 5 minuten lekker roken ... uit. Bijvlammen, weer 5 minuten ... uit.

Verschillende manieren van stoppen geprobeerd, geen succes. :?

En nou komt'ie. Terug naar m'n vorige tabak die normaliter bijna vanzelf in brand vliegt en niet uit te krijgen is (Larsen Mellow & Tasty); na 5 minuten ... uit. :cry:

Ik denk dat ik maar een tijdje stop, want zo is er geen lol aan. :(

Raar. Herkent iemand dit?

Mikali

Re: Pijprookdip?

Bericht door Mikali »

JUP !
Gebeurd hier bij mij ook wel eens, heb weer zo een momentje, kom ik met moeite aan 1 a 2 pijpjes per week ...
En plots is er dan weer die klik en gaat het als een tierelier :D
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Uit laten gaan, niet irriteren en later - op een rustig moment - opnieuw proberen...
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Herkenbaar, en heb er momenteel ook last van :oops:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Bommel

Bericht door Bommel »

De eerste keer dat dit gebeurt moppert men en accepteert men dit tijdelijke euvel.
De tweede keer enz wordt het een frustrerende bezigheid dat erger lijkt te worden.
Dit komt vooral omdat men geïrriteerd is geworden door het falend gevoel als pijproker.
Men probeert extra alert de pijp te stoppen in de hoop dat het goed is gebeurt en nu de ban gebroken is.
Maar neen het lukt weer niet.
Om dit op te lossen, want ook een heer van stand kent dit euvel, moet men proberen de pijpen te stoppen in de nonchalante modus zoals men voorheen gewend was.
Want bij de eerste keer was men wellicht in een andere doen waardoor het stoppen van den pijp niet goed is uitgevoerd.
Dat zelfde geldt voor de keer die daarom volgt en daarna wordt de zaak erger lijkt het.
Dus remedie, zoals al beschreven, niet nadenken en de lat hoog leggen bij het stoppen van den pijp.
Neurie een leuk deuntje of fluit, doe in ieder geval iets dat de aandacht afleid van de pijpstop handelingen.
Afbeelding

gezel

Bericht door gezel »

Ik ben van een generatie die nog kolenkachels gestookt heeft.
Als het vuurtje uit dreigde te gaan, ook wel het verstikken van het vuur genoemd.
Dan werd er een luikje geopend om wat meer zuurstof toe te laten.
En er werd eens flink met de pook in gepookt (gerammeld) om het vuur op te laten laaien.
Ik zie de pijp als een klein kacheltje en bij dreigend 'uitgaan', blaas ik lichtjes om zuurstof toe te voegen en pook ik eens flink met de priem van de driepoot door de tabak.
Dat werkt meestal wel.
En als de kachel.... eh pijp dan toch uitgaat, gewoon opnieuw aansteken. :sherlock:

Pijpke

Bericht door Pijpke »

Dank heren, voor deze bemoedigende woorden! :D

Leuk om te horen dat ook anderen dit wel eens ervaren... en dat het juiste moment met de juiste gemoedstoestand zich vanzelf wel weer zal aandienen.

Plaats reactie