Mijn eerste Corncob
-
Laafke
Mijn eerste Corncob
Nadat ik in diverse fora lovende woorden las over de Corncob, hier op het forum zelfs een gezamenlijke bestelling werd gedaan, realiseerde ik me dat ik ook nog 2 Corncobs had. Goed, misschien een jaar of 7 oud maar gekocht bij een betrouwbare handelaar hier in Zeeland. Dus vanmorgen in alle rust er eentje gevuld met een flake uit het bekende gele blikje en rustig aangestoken. Genieten van de iets zoete smaak die de pijp aan de tabak meegeeft. Ondertussen eens gekeken of er sets te koop waren en hoeveel die kosten. Zo verstreek een half uurtje, vond het vreemd dat de pijp zwart begon te kleuren....en even later brandde de pijp zelf....zie hier het resultaat van mijn eerste keer Corncob roken.

- Geoff
Re: Mijn eerste Corncob
Ouch! 
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- dinck
Ai, daar heb je dan niet lang plezier van gehad!
Laafke
Ja, en nog wel in een betrouwbare zaak gekocht, het merk No Name (toch bekend meen ik)...tis dat ik geen emailadressen heb anders ging ik voor schadeverrgoeding.!!
-
Laafke
De tweede Corncob deed het iets beter, de bowl brandde niet door maar de steel barstte op het eind. Is er iemand die mij kan vertellen waar ik GOEDE Corncobs kan kopen. Het liefst hier in Nederland of Duitsland vanwege de portokosten. En het liefst een set met daarin een schoorsteen....
- Eliminator
- Moderator
Zou een corncobje kopen van Missouri Meerschaum, bij de betere tabakszaken wel te vinden in een mandje onder de toonbank.
vwb de verzendkosten, koop er een aantal gewoon bij de bron (in de US of A dus) en je bent waarschijnlijk goedkoper uit dan hier in NL.
vwb de verzendkosten, koop er een aantal gewoon bij de bron (in de US of A dus) en je bent waarschijnlijk goedkoper uit dan hier in NL.
- MaartenS
Ik vind deze ook wel meevallen kwa prijs,
heeft ook veel modelletjes
http://www.ebay.nl/itm/201001409061?var ... 1423.l2649
heeft ook veel modelletjes
http://www.ebay.nl/itm/201001409061?var ... 1423.l2649
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.
Barbara Marciniak
Barbara Marciniak
-
Godfrey59
Het kunnen geen MM cobs zijn geweest daar heb ik dit nog nooit bij gezien . Wel bij Chinese kloons MM.
Godfrey
Godfrey
-
Laafke
Of ze uit China kwamen weet ik niet. Ik heb ze indertijd wel voor MM gekocht, bij een zaak die (dacht ik) een naam hoog had te houden. De prijs was ook hetzelfde als je nu bij genoemde webshop kijkt. Laten we het gewoon zo stellen: ik ben bedonderd 
- Arno
- Contacteer:
Stond er op de onderkant van de bowl een stempel of sticker van Missouri Meerschaum? De scheef afgezaagde bowl ben ik niet echt van hun gewend en ook lijkt het mondstuk een tikje anders.Laafke schreef:Of ze uit China kwamen weet ik niet. Ik heb ze indertijd wel voor MM gekocht, bij een zaak die (dacht ik) een naam hoog had te houden. De prijs was ook hetzelfde als je nu bij genoemde webshop kijkt. Laten we het gewoon zo stellen: ik ben bedonderd
Ik zie overigens geen "genoemde webshop" ergens staan. Over welke webshop heb je het?
Het merk "No Name"?? Die ken ik niet. Wat maken die dan zoal? Of is er iets gewijzigd in die post door moderatoren?
-
Laafke
No Name(geen naam)heeft in dit geval dezelfde waarde als Bruyere Garantee. Nee er stond geen merk op de onderkant. Ze zijn gewoon in een winkel gekocht die inmiddels niet meer bestaat. Ik heb het niet over een webshop gehad.
- Arno
- Contacteer:
Dan was het in ieder geval geen Missouri Meerschaum. Die hebben altijd een stempel of sticker.Laafke schreef:No Name(geen naam)heeft in dit geval dezelfde waarde als Bruyere Garantee. Nee er stond geen merk op de onderkant. Ze zijn gewoon in een winkel gekocht die inmiddels niet meer bestaat. Ik heb het niet over een webshop gehad.
Niet over een webshop gehad? Ik quote jezelf:
Dus welke genoemde webshop? En ik ben ook wel eens benieuwd waar de winkel stond die niet meer bestaat, toevallig in Middelburg?Laafke schreef:Of ze uit China kwamen weet ik niet. Ik heb ze indertijd wel voor MM gekocht, bij een zaak die (dacht ik) een naam hoog had te houden. De prijs was ook hetzelfde als je nu bij genoemde webshop kijkt. Laten we het gewoon zo stellen: ik ben bedonderd
-
Laafke
Die genoemde webshop stond in de bijdrage van MaartenS, daar refereerde ik aan qua prijs
- Arno
- Contacteer:
Ah, ebay-shop, ok. Ze verdienen er goed aan, bij Aristocob kosten die pijpen omgerekend ongeveer €3,47.Laafke schreef:Die genoemde webshop stond in de bijdrage van MaartenS, daar refereerde ik aan qua prijs
Maar de zaak (in Middelburg of...?) die niet meer bestaat heeft je dus wijs gemaakt dat de corncobs die je bij hun had gekocht (en nu kaduuk zijn) van Missouri Meerschaum waren?
- MaartenS
genoemde web shop die misschien wat duur is adverteert met originelen.
http://www.ebay.nl/itm/Alle-Modelle-ORI ... 905eada20e
http://www.ebay.nl/itm/Alle-Modelle-ORI ... 905eada20e
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
Barbara Marciniak
Barbara Marciniak
- Arno
- Contacteer:
- Bommel
-
Laafke
Ja als je even verder klikt op de ebayadvertentie (visit my webshop) dan kom je bij de feitelijke shop.
- Dolledokus
Ik vind het nogal een prijzen zeg. Dan ben je dus krap 25€ kwijt voor 1 pijp!
Leuk lokkertje die 1,99€, maar alle pijpen kosten of 10 of 15 of 20€. Nog 4€ verzending erbij. Nou, tel maar uit je winst. Ik vind dat nogal voor 1 pijp.
Als ik me niet geheel vergis was MM goedkoper daarmee, toch? (voor die prijs twee stuks toch? op de duurdere hardwoods na dan) Alleen zit je met die verrekte verzendkosten te kijken, en evt douane.
Evengoed, ze smaken zoals ze kraken! Wat is dat toch lekker die eerste paar rokingen, dat zoete extra smaakje dat je meekrijgt. Heerlijk gewoon!
Leuk lokkertje die 1,99€, maar alle pijpen kosten of 10 of 15 of 20€. Nog 4€ verzending erbij. Nou, tel maar uit je winst. Ik vind dat nogal voor 1 pijp.
Als ik me niet geheel vergis was MM goedkoper daarmee, toch? (voor die prijs twee stuks toch? op de duurdere hardwoods na dan) Alleen zit je met die verrekte verzendkosten te kijken, en evt douane.
Evengoed, ze smaken zoals ze kraken! Wat is dat toch lekker die eerste paar rokingen, dat zoete extra smaakje dat je meekrijgt. Heerlijk gewoon!
Groet Dries,
Lid van de Terminus-club.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist
Lid van de Terminus-club.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist
-
Laafke
Ja dat Godfrey hier geen handel in ziet ...zijn wij van de verzendkosten af

- capricorn
Ook hier zijn verzendkosten tussen 1,95 en 7,50 euroLaafke schreef:Ja dat Godfrey hier geen handel in ziet ...zijn wij van de verzendkosten af![]()
![]()
-
Laafke
Moet je eens bij Esterval of bij the Danish pipe shop iets bestellen ...ben resp 17 en 19 euro kwijt waar bij de laatste nog eens bankkosten komen.
-
Godfrey59
Tja corncobs blijven prima rokers . Vandaar dat ik er weer een paar besteld heb bij Riccardo Santia.
Een voor mezelf en de andere voor de webshop .
Zijn corncobs zijn van dermate kwaliteit dat ze net zo lang mee gaan als een bruyere pijp .
Omdat er wat vragen over zijn . hierbij een van de modellen . Ze zullen ongeveer 70 euro gaan kosten afhankelijk van de verzendkosten vanuit de USA .
godfrey

Een voor mezelf en de andere voor de webshop .
Zijn corncobs zijn van dermate kwaliteit dat ze net zo lang mee gaan als een bruyere pijp .
Omdat er wat vragen over zijn . hierbij een van de modellen . Ze zullen ongeveer 70 euro gaan kosten afhankelijk van de verzendkosten vanuit de USA .
godfrey

- capricorn
Voor mij zal een corncob die niet op en corncob lijkt voor 70,- euro geen wens zijn
-
Laafke
Nee Godfrey dat was mijn bedoeling niet een Corncob van 70 euro. Dan leg ik er nog liever een tientje bij en dan heb ik een Poker van Stanwell.
Nee ik dacht dat jij je adresjes had om Corncobs te kunnen verkopen voor 15,= euro voor een MacArthur of iets in die geest. Jammer
Nee ik dacht dat jij je adresjes had om Corncobs te kunnen verkopen voor 15,= euro voor een MacArthur of iets in die geest. Jammer
- Sidekickelvis
Laafke schreef:Nee Godfrey dat was mijn bedoeling niet een Corncob van 70 euro. Dan leg ik er nog liever een tientje bij en dan heb ik een Poker van Stanwell.

Deze PRF Misouri Meerschaum wat voor je?? Ik rook hem eigenlijk nooit dus voor een blikkie flake mag je hem hebben als je wilt. Is een Great Dane met amber mondstuk.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
-
Godfrey59
Tja ieder zijn smaak , Dit zijn de goedkoopste modellen . Er zijn modellen van hem die tussen de 150 en 400 $ kosten . Is ook niet te vergelijken met een normale cob . De cobs worden speciaal uitgezocht en van iedere 100 is er maar een goed . Vervolgens drogen ze volgens een appart procede tot wel 10 jaar en worden bikkelhard . Dan komt er een bruyere bodem in en worden ze vormgegeven en afgewerkt .Laafke schreef:Nee Godfrey dat was mijn bedoeling niet een Corncob van 70 euro. Dan leg ik er nog liever een tientje bij en dan heb ik een Poker van Stanwell.
Ik heb er momenteel twee en ze roken uit de kunst . Zoals een normale cob maar dan met een lange levensduur en perfect afgewerkt .
Niet ieder zijn ding maar ik vindt ze persoonlijk mooier/ aparter dan een stanwell van 70 euro
Godfrey