Dus voor meer mensen bereikbaar.janneman schreef:De prijs -186 euro- suggereert in elk geval Vauen, geen Dunhill

Dus voor meer mensen bereikbaar.janneman schreef:De prijs -186 euro- suggereert in elk geval Vauen, geen Dunhill
Als hij ergens te verkrijgen is althans.Bommel schreef:Dus voor meer mensen bereikbaar.janneman schreef:De prijs -186 euro- suggereert in elk geval Vauen, geen Dunhill
https://www.falkum.de/mf-morgan-limited ... bae8cd6490janneman schreef:De prijs -186 euro- suggereert in elk geval Vauen, geen Dunhill
Zo te zien aan de houtnerf , is daar op simpele wijze de doorgang van steel naar kamer geboord.Ik vind het hout bijzonder mooi, het stopsel van achter wat minder
Van slagtanden van de walrus . Gezien deze nog in redelijke aantallen op natuurlijke weg het loodje leggen mag dit ivoor nog verhandeld worden.Eliminator schreef:Ik weet niet goed wat ik van het walrus ivoor moet denken, maar wel een bijzonder fraaie pijp, erg mooi !
Wel een tikkeltje kwetsbaar kan ik me zo voorstellen !
Dat snap ikGodfrey59 schreef:Van slagtanden van de walrus
Aleen hier zet ik m'n twijfels bij, dat zal vast het verhaal zijn wat de wereld in gaat, maar zodra dit ivoor verhandeld mag worden en er dus geld aan verdiend word zal dat 'natuurlijke' lang niet altijd het verhaal zijn.Godfrey59 schreef:Gezien deze nog in redelijke aantallen op natuurlijke weg het loodje leggen mag dit ivoor nog verhandeld worden
Ik denk dat Eli's twijfels terecht zijn. "Vers" walrusivoor (itt. fossiel of antiek) wordt genoemd in het CITES-verdrag en mag slechts zeer beperkt verhandeld worden: in de VS bijvoorbeeld alleen als je het koopt van een Eskimo die er eigenhandig iets van of in gesneden heeft. De Russen denken er iets makkelijker over en uiteraard is er ook illegale handel. De walrus heeft daarnaast een 'onzekere' status voor wat betreft de bedreigdheid van de beide hoofdsoorten (met de Pacifische schijnt het redelijk te gaan, de Atlantische doet het slecht).Eliminator schreef:Aleen hier zet ik m'n twijfels bij, dat zal vast het verhaal zijn wat de wereld in gaat, maar zodra dit ivoor verhandeld mag worden en er dus geld aan verdiend word zal dat 'natuurlijke' lang niet altijd het verhaal zijn.Godfrey59 schreef:Gezien deze nog in redelijke aantallen op natuurlijke weg het loodje leggen mag dit ivoor nog verhandeld worden
En zodra die beesten afgeslacht worden juist voor dat ivoor wil ik zo'n pijp niet in m'n bek hebben, hoe mooi hij verder ook is !!
Idd terecht maar ik gaf alleen aan waar het vandaan komt , over hoe illegaal het allemaal is daar heb ik geen kijk op maar in bepaalde delen van Inuit gebied schijnt er legaal in gehandeld te worden .Dukdalf schreef:Ik denk dat Eli's twijfels terecht zijn. "Vers" walrusivoor (itt. fossiel of antiek) wordt genoemd in het CITES-verdrag en mag slechts zeer beperkt verhandeld worden: in de VS bijvoorbeeld alleen als je het koopt van een Eskimo die er eigenhandig iets van of in gesneden heeft. De Russen denken er iets makkelijker over en uiteraard is er ook illegale handel. De walrus heeft daarnaast een 'onzekere' status voor wat betreft de bedreigdheid van de beide hoofdsoorten (met de Pacifische schijnt het redelijk te gaan, de Atlantische doet het slecht).Eliminator schreef:Aleen hier zet ik m'n twijfels bij, dat zal vast het verhaal zijn wat de wereld in gaat, maar zodra dit ivoor verhandeld mag worden en er dus geld aan verdiend word zal dat 'natuurlijke' lang niet altijd het verhaal zijn.Godfrey59 schreef:Gezien deze nog in redelijke aantallen op natuurlijke weg het loodje leggen mag dit ivoor nog verhandeld worden
En zodra die beesten afgeslacht worden juist voor dat ivoor wil ik zo'n pijp niet in m'n bek hebben, hoe mooi hij verder ook is !!
Best veel werk om dit met deze verschillende houtsoorten en andere inlay in de bowl zo te maken . De eerste met het nep schildpad mondstuk vindt ik de mooiste .