Een foto heb ik jammer genoeg niet (en kan er momenteel ook geen maken).janneman schreef:Klinkt goed! Dan moest ik maar eens gaan zoeken... Je hebt niet toevallig een foto?semois schreef:Hallo,
Voor Semoistabak heb ik een zeer mooie tabakspot in gebakken klei gekocht bij Joseph Martin in Bohan. Deze koste mij zo'n 22 euro.
Er staan 2 pijpen in gegraveerd en de vermelding 'tabac de la Semois'. Uiteraard is dit enkel geschikt voor tabakken zoals semois die kurkdroog mogen bewaard worden. De magische geur blijft even sterk aanwezig
Het zijn potten waar je 200 gram in kwijt kan, maar ik doe ik er steeds maar 1 pakje van 100 gram in.
Die pot in klei is aan de buitenzijde licht geglazuurd. Het is vooral mooi met die vermelding 'tabac de la semois' en de gravure van 2 kruisende pijpen.
Misschien een idee om in juli of augustus af te komen naar Bohan voor de gegidste wandeling langs de laatste kleine tabaksveldjes en tezelfdertijd eens binnen te springen bij Joseph Martin? Je kan er misschien meteen een vakantie van maken en enkele dagen genieten van deze prachtige streek.
http://www.vresse-sur-semois.be/bc/bc_decembre2012.pdf