Iedere pijproker heeft een of medere pijpen die een geschiedenis met zich meedraagt of waarachter een mooi verhaal schuilt.
Het kan die pijp zijn die net plaats heeft genomen in de collectie of juist een die al jaren zitting heeft in de geliefde pijpenstandaard.
Een pijp maakt namelijk wat mee, van productie tot aan het einde van haar Latijn.
Dit kan boeiende, leuke of droevige verhalen op leveren.
Heb je een of meerdere levensverhalen van uw rookhout schroom niet deze hier op te teken..
Het verhaal achter je "bijzondere" pijp
- Bommel
- Bommel
Re: Het verhaal achter je "bijzondere" pijp

Ik ben een Moro Real Bruyere en ik schaam mij niet dat ik een mandje pijp ben.
Op het moment dat ik gekocht ben, zo'n 33 jaar geleden, heb ik het een en ander meegemaakt in mijn bestaan.
Aan het begin van onze relatie werd met mij niet zachtzinnig om gesprongen.
Zo werd ik na aankoop vol gestopt met tabak, Neptune, en werd er stevig aan mij geleurkt.
Na bewezen dienst kon ik bijkomen tussen een stel grijze gelakte en een naturel kleurige bent pijpen.
Als rechte bijzonderheid valt je natuurlijk uit de toon maar daar went je als pijp snel aan.
Na jaren wel, niet, en weer wel en dan een poos niet gerookt te worden beleef ik nu mooie momenten.
Helaas ben ik mijn bent vriendinnen zoek geraakt maar mijn leven is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd.
Met regelmaat wordt ik gekoesterd met lekkere tabak die ik nog niet kende, ik wordt vertroeteld met stoffige ijzerdraadjes en ik heb een heleboel nieuwe vriendinnen erbij gekregen.
En ik zie ook meer van de wereld want van tijd tot tijd wordt ik mee naar buiten genomen.
Wat is het heerlijk om in de buitenlucht vrolijke wolkjes te produceren die door een zachte bries uiteen gewaaid worden.
Hoe het komt dat mijn pijp zijn zo aanzienlijk verbeterd is weet ik niet maar het is heerlijk.
Ik kan zelfs stiekem vertellen dat ik behoor tot de favorieten, en daar schaam ik mij ook niet voor.
Toevallig, tijdens dit schrijven, sta ik al parmantig klaar in de houder om dadelijk met een getrainde hand gestopt te worden met een pluk van die heerlijke Peterson tabak.
Ik kan niet wachten, dat was vroeger wel anders, toen zorgde ik ervoor dat ik pruttelde en lekker heet werd zodat het gauw klaar was met roken.
Maar nu, ik geniet steeds meer en meer.
En dat komt niet alleen door de behandeling van tegenwoordig maar ook omdat ik gezorgd heb dat mijn steel goed gesleten is waardoor ik goed geklemd kan worden.
Vandaar dat ik vaker buiten kom denk ik.
In mijn lange leven kan ik terugkijken naar verschillende fases van mijn pijprokende eigenaar en kan ik bescheiden vertellen dat verstand en techniek met de jaren komen.
Dus aan alle nieuwelingen, hou stand en doe je best, het wordt beter.
- Eliminator
- Moderator
Ook ik ben een buitenbeentje, dus ik herken deels je verhaal, als enige olijfhouten pijp van Eli val ik in het niet tussen al het bruyere en maïskolf geweld.
Daarnaast ben ik nogal groot van stuk, dus mijn baasje heeft niet altijd de tijd om mij te plezieren.
Zeker tijdens de wintertijd vraag ik me wel eens af, waarom heeft hij mij in huis gehaald, hij heeft nogal lang op mij moeten wachten, was het het waard
Maar als de zon dan door komt en hij heeft tijd, alle verplichtingen achter de rug, niets meer te doen dan oprecht te genieten, dan, ja dan,... komt hij steevast naar mij en lach ik met grote trots alle houten dames om mij heen uit.
DAN bewijst hij dat hij mij speciaal op maat heeft laten maken en trots op me is.
Hopelijk laat de winter nog lang op zich wachten, maar als het weer kouder wordt, hou ik die gedachte vast, als ik langzaam in mijn winterslaap val.
---
Of ook wel, gezien het feit dat de olijfhouten vulkaan geheel door mij ontworpen is en speciaal voor mij gemaakt, is deze wel de meest bijzondere pijp in mijn collectie
- Calinero
Mijn meest bijzondere pijp is mijn "Skull"pijp.
Zoals sommige van jullie weten, heb ik iets met skulls. Tot nu toe heb ik, op enkele uitzonderingen na, alleen maar meerschuim-varianten gezien.
Tot op een dag ik op eBay een aantal pijpen van de Duitse pijpmaker Oguz Simsek tegen kwam en daar stond ie, hij staarde me recht aan, MIJN DROOMPIJP!
Probleempje, Oguz maakt vrijwel uitsluitend filterloze pijpen, dus besloot ik 'm aan te schrijven en met succes. Ik mocht zelfs helemaal aangeven hoe ik 'm wilde hebben, fantastisch!!
Niet veel later, daar was ie dan, uit bruyère, met filter, mijn eigen skullpijp en niet geheel onbelangerijk, ik blijf natuurlijk een Nederlander, inclusief verzending onder de honderd Euro!
Ik bezit 'm dus, mijn droompijp! Toegegeven, het is niet mijn meest gerookte pijp, dat zijn met afstand mijn Winslows, maar toch!!
Kijk eens naar mijn "precious"!!!

Zoals sommige van jullie weten, heb ik iets met skulls. Tot nu toe heb ik, op enkele uitzonderingen na, alleen maar meerschuim-varianten gezien.
Tot op een dag ik op eBay een aantal pijpen van de Duitse pijpmaker Oguz Simsek tegen kwam en daar stond ie, hij staarde me recht aan, MIJN DROOMPIJP!
Probleempje, Oguz maakt vrijwel uitsluitend filterloze pijpen, dus besloot ik 'm aan te schrijven en met succes. Ik mocht zelfs helemaal aangeven hoe ik 'm wilde hebben, fantastisch!!
Niet veel later, daar was ie dan, uit bruyère, met filter, mijn eigen skullpijp en niet geheel onbelangerijk, ik blijf natuurlijk een Nederlander, inclusief verzending onder de honderd Euro!
Ik bezit 'm dus, mijn droompijp! Toegegeven, het is niet mijn meest gerookte pijp, dat zijn met afstand mijn Winslows, maar toch!!
Kijk eens naar mijn "precious"!!!

Laatst gewijzigd door Calinero op 19 apr 2014 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!