Botje / Daniël hier. Ik leef in amersfoort en ben 22 lentes jong. Rook nu sinds een tijdje pijp maar al een aantal jaren sigaren.
Ben in het bezit van een zeer mooie Ronson 3-day systeem pijp waar ik een Mac Baren mixture Scottish Blend tabak in rook. Voordeel van deze pijp is dat ik hem via mijn vader verkregen heb en deze al reeds meerdere jaren is ingerookt waardoor hij zeer vol van smaak en geur is. Ik probeer nu de traditie voort te zetten!
Heb paar weken geleden mijn eigen bier gebrouwen aangezien ik ook van een biertje houd..
En aangezien ik ook van pijp roken hou ga ik binnenkort ook mijn eigen pijp in elkaar knutselen ( Alvast bedankt voor alle adviezen op dit forum

En er is nog 1 pijp die ik dolgraag zou willen hebben. Al ben ik bang dat ik deze niet zo makkelijk zal krijgen, zit nu al tijdje te zoeken maar hem deze slechts 1 keer gezien en dat is op smokingmetal.co.uk. Er zijn wel van deze te koop maar niet in deze kleur.
Gaat om de: GARLAND met stempel ‘Brevete France & Etranger’ ‘Modele Depose Made in France’
Soms ook wel JIMA genoemd volgens mij.

( Foto's van http://www.smokingmetal.co.uk )
Huidige pijp.