Wat koop ik in... Athene?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Eelco
Contacteer:

Wat koop ik in... Athene?

Bericht door Eelco »

Voor de zekerheid: excuses, Eli, als er al een soortgelijk draadje bestaat :lol: .

Ik ben regelmatig voor de baas onderweg. Morgen naar Athene, hotel is in de buurt van de Acropolis.

Wat voor tabakken en/of pijpen zijn in Griekenland interessant (omdat je ze hier niet kunt krijgen, omdat ze goedkoper zijn, ...)? En kent iemand wellicht een goede tabakzaak aldaar?

Pieter

Re: Wat koop ik in... Athene?

Bericht door Pieter »

Samsun of basma ofzo? Volgens mij komt dat uit Griekenland.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Don't worrie Eelco, geloof niet dat Athene al eens aan bod is gekomen en ook al was dat wel zo, dan voegen we het netjes samen,... onder geen beding zijn excuses nodig in deze !
Verder,..... veel plezier daar !
Afbeelding

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Deze man heeft een interessante site over shoppen in Athene
http://www.athensguide.com/
Ik weet dat er onderaan de Akropolis voorbij de winkel van de 'sandalen-man' een plein is waar een grote tabakszaak zit/zat.
De laatste keer dat ik daar was lag het op de schop en gingen ze dat gebied verranderen.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

kiske

Bericht door kiske »

In Griekenland op Kos, Rhodos, Samos en Kreta zoekende geweest. Nergens iets geweldigs gezien. Als ze al iets hadden was het Borkum Riff of Captain black. Hetzelfde geld voor de taxfree, soms een davidoff of amphora daar. Ik hoop voor jou dat Athene je prettig verrast!

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Eelco,

Zover ik weet heeft Griekenland niet echt een eigen tabakscultuur. Ik geef je weinig kans iets "echt Grieks" aan tabak te kunnen kopen.

Tabakswinkels in Athene ken ik niet. Wat ik wél weet is, dat tabak in Griekenland ongelooflijk duur is/was. Enkele jaren geleden zat je al snel op 10 euro voor een 50 grams pouch en de wat betere tabakken zoals blends van W.Ø. Larsen gingen tegen de 50 euro per 100 gram over de toonbank.

Dus voor alle zekerheid zou ik zeker tabak zelf meenemen naar Athene.

Goede reis.

Pieter

Bericht door Pieter »

Het klopt dat de laatste jaren de accijnzen op tabak in Griekenland enorm zijn gehoogd. Bij meting in 2010 bleek dat ruim 45% van de Griekse bevolking rookt, en daarmee steken ze met kop en schouders boven de rest van Europa uit. Daar hebben ze bij de EU dan weer afspraken over gemaakt en dus moet de Griekse regering inschikken daarnaar.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Eelco
Contacteer:

Bericht door Eelco »

Dank voor de input! Het lijkt er op dat ik vandaag sowieso geen tijd zal hebben om te shoppen of de stad te verkennen (gisteren met een collega Akropolis 'by night' gedaan en daarna een restaurantje opgezocht). Als ik dat zo hoor, kan ik morgenochtend, voordat ik naar het vliegveld moet, beter de toerist uithangen.

Paasei

Bericht door Paasei »

Taxfree kan je mss nog iets scoren.
Macbaren willen ze nog wel es hebben liggen, geen idee of dat in Athene ook zo is.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Plaats reactie