Made in Russia
Vind ik eigenlijk wel leuk.
Dat valt me allezins mee. Nouja...in december jarig geweest, dus ik moet nog even wachtenHuub schreef:De hele set is bij Pipes and Cigars in de USA te koop voor $ 179,95. Één pijp kost $ 14,95.maboc schreef:Vind ik eigenlijk wel leuk.
Zal wel een heleboel florijnen kosten.
(En ik vraag me af of de schroefdraad in de kop-steel verbinding bestand is tegen veel gewissel)
Vanochtend voor de eerste maal gerookt en de eerste date ging perfectDukdalf schreef:Mooie pijp, Wallace. Leuk model, goede proporties zo te zien en de afwerking ziet er ook professioneel uit. Felicitaties aan jou, complimenten aan Meindert!
Wel ik kan zeggen dat bij waterpijpen met meerdere slangen er zo goed als altijd ventielen in zitten. Moet niet zo moeilijk zijn om dat voor deze pijpen te makenjanneman schreef:![]()
![]()
Nou, van die jaren '70 versie kan ik je wel vertellen hoe het werkte, althans bij de versie die ik ooit heb mogen meeroken. Het werkt... Niet!
Bij een goeie nargileh met meerdere slangen zijn er ventielen ingebouwd, zodat de lucht wel in de richting van de slang en het mondstuk kan, maar niet de andere kant op. Ik heb ooit bij iemand zo'n 'tafelpijp' mogen roken, en daar zaten die ventielen niet in. Het gevolg? Als je een trek nam zoog je geen rook aan, maar voornamelijk valse lucht uit de andere twee slangen met mondstuk! De oplossingen: ofwel alledrie de rokers moesten leren om de hele tijd hun duim op het mondstuk te houden, zodat daar geen valse lucht naar binnen kon als één van de drie een trekje nam. Ofwel men moest synchroon roken; één.. twee... drie en trek. Bij dat laatste sloegen dan wel zowat de vlammen uit de kop. Het ding werd veel te heet op te pruttelen, het kreeg meer iets van een fluitketel op z'n hoogtepunt... Kortom, leuk idee, maar geen punten.
Misschien dat er meerdere fabrikanten waren, waarbij er ook MET ventielen gemaakt werden. Ik hoop het maar, want de enige die ik ken was in elk geval knudde.
Die indruk maakte het op mij ook.Bommel schreef:Ik dacht dat het een stuk coraal was.