Ik heb geen idee of ik het hier goed plaats.
Maar ik heb een vraag: Wat zijn estate pijpen? Ik lees er de laatste tijd steeds meer over, en ik heb steeds minder een idee van wat er mee bedoeld wordt. Heeft iemand hier een antwoord op?
Estate?
- Paasei
Re: Estate?
Estate pijpen zijn gewoon tweedehands, meestal opgeknapt.
'estate' is de Engelse term die slaagt op 'erfenis' - maw geërfde pijpen... klinkt gewoon wat sjieker.
'estate' is de Engelse term die slaagt op 'erfenis' - maw geërfde pijpen... klinkt gewoon wat sjieker.
Koninklijke Eikel Des Forums.
Estate of gerefurbished pipes idd opgeknapte of kunnen ook nieuwe pijpen zijn uit een oude voorraad ( vintage) vaak best wel de moeite waard om er een te kopen tegen een prijs die vele malen lager ligt als de destijds orginele prijs.
Godfrey
Godfrey
- Utrechter
Dank voor de antwoorden. Ik heb een pijp gekocht voor enkele euro's die werd omschreven als 'estate'. Ik ging kijken wat dat betekende en de meeste estate pijpen waren tweedehands, of er moest nog wat aan gebeuren. De pijp die ik heb gekocht lijkt gewoon helemaal nieuw. Waarschijnlijk is het dus 'estate' omdat het van een oude serie is? Het kan natuurlijk ook gewoon interessant-doenerij zijn, net zoals,nu bijna overal 'vintage' bij wordt geplakt in de hoop dat meer mensen het dan gaan kopen.
Met een pijp in de mond vergeet ik even de smaak van de realiteit.
- VikingRedBeard
Een estate pijp, kan natuurlijk goed schoongemaakt zijn waardoor die als nieuw lijkt. Er zijn hier op het forum ook enkele die pijpen opknappen en aan die pijpen kan je het vaak ook niet zien. Ik denk persoonlijk niet dat er websites zijn die de benaming er zomaar bij doen vanwege het 'retro' effect. Het is niets minder dan een pijp die niet eerste hand verkocht word, sommige zijn dan wel gerookt en sommige niet.
Beware of the Viking