belgianpipesmoker

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
belgianpipesmoker

belgianpipesmoker

Bericht door belgianpipesmoker »

hallo,

bij deze wil ik me toch ook even voorstellen op dit gezellige forum.
Ik ben eigenlijk volledig nieuw in deze wereld maar mede dankzij dit forum het ik al veel geleerd over de kunsten van het pijproken.

De interesse was er al een tijdje maar het is er nooit van gekomen, 2 weken geleden was het dan zover.

mijn eerste pijpje is een merkloos gevalletje van 20 euro. maar hij gaat goed.
vorige week heb ik me in Maastricht een Big Ben Dusk aangeschaft. met een 9 mm filtertje.(ik denk eraan om de filter niet meer te gebruiken daar mijn tabac beter smaakt in mijn 20 euro pijpje zonder filter.)

niets speciaals dus maar ben van plan om mij per speciale gelegenheid een pijpje kado te doen. :-)

mijn tabaccollectie bestaat momenteel uit:
  • mac barren golden ambrosia ready rubbed
    stanwell fruit and vanilla
    borkum riff cavendish cherry
    amsterdammer
momenteel zoek ik nog een echt goede tabacswinkel die waar ik tot nu toe ben geweest hadden een klein aanbod. raden jullie iemand aan in vlaanderen?

een pijp roken is tot nu toe het enige wat mijn stress van de dag kan wegnemen. voor mij is het een echte onthaaster.
ik hoop nog veel van jullie te mogen leren.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Hallo!

Post vaak!

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Welkom. Wat tabak betreft, als je in de buurt van Antwerpen ('t stad) woont is Huis Verloo misschien een optie. Je kunt even googlen naar het adres, ze hebben een website.

metaltommy

Bericht door metaltommy »

welkom !

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Welkom! Veel plezier op het forum!
Afbeelding

witte rasta

Bericht door witte rasta »

ellow
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Vandaahl
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Hartelijk Welkom!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Joey Peters

Bericht door Joey Peters »

yo
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

boyenne

Bericht door boyenne »

Welkom en veel plezier toegewenst.

De tabakken die je noemt zijn interessant.

Ben zelf niet woonachtend in Belgie. Maar... ik zie dat je in Maastricht bent geweest. Aan de Rechtstraat ligt een goede tabakswinkel (Tabakswinkel Maastricht).
boyenne Afbeelding

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een welkom! En ja, filters hebben wel wat effect op de smaak ja. Maar het is ook zo dat een meer gerookte pijp doorgaans beter smaakt, en wat dat aangaat heft je eerste pijp dus wel een voorsprong.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Welkom !!
Afbeelding pijpmaker

Bommel

Bericht door Bommel »

En weer en welkom.
Afbeelding

Exxos

Bericht door Exxos »

Nog een belg, ook een hartelijk welkom!

mawi

Bericht door mawi »

Welkom, ik woon ook in België, in Overpelt. Zo te lezen kom je ook uit Limburg. Ik ga regelmatig naar Piet van Kuyk in Eindhoven. Echt een authentieke tabakswinkel waar je goed advies krijgt, een ruime assortiment aan tabaksoorten heb en naar mijn mening heeft hij ook een redelijk goed assortiment aan pijpen. Wat hij niet heeft kan hij ook voor je bestellen van Big Ben, hij hoeft alleen de naam en model nummer te hebben. Erg vriendelijke mensen en echt aan te raden.

Afgelopen zaterdag was ik ook in Maastricht en ben even binnengelopen bij Tabaksspeciaalzaak Maastricht, Rechtstraat 25. Erg ruime assortiment aan pijptabak, alle soorten merken, typen, smaken noem maar op. Niet zo uitgebreide assortiment aan pijpen vond ik, maar ik neem aan dat je ook bij hun kan bestellen, ook hele vriendelijke mensen. Voor de rest kan je ook in Eindhoven proberen bij Tabakado aan de Floralaan-West in Eindhoven.

In Aachen heb je ook een nostalgische tabakswinkel als je van de markt naar de Dom van Aachen loop. Ben ik nog niet binnen geweest, maar de volgende keer dat ik er ben loop ik wel effe binnen.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

mawi schreef:Voor de rest kan je ook in Eindhoven proberen bij Tabakado aan de Floralaan-West in Eindhoven.

In Aachen heb je ook een nostalgische tabakswinkel als je van de markt naar de Dom van Aachen loop. Ben ik nog niet binnen geweest, maar de volgende keer dat ik er ben loop ik wel effe binnen.
Net onder Eindhoven, in Valkenswaard, zou ook een redelijk gesorteerde Compaenen winkel moeten zitten. Het is echter al heel wat jaartjes geleden, dat ik daar was, dus geen garanties of hij er nog zit en, zo ja, of hij zijn schapruimte niet verruild heeft voor wenskaarten en tijdschriften. Wat ik overigens een geweldig irritante winkelvulling vindt waartoe steeds meer tabakswinkeliers op overgaan, maar dat terzijde.

Het adres in Aken is zeker Schneiderwind?

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Welkom.

Burrey

Bericht door Burrey »

Van harte welkom!

Tati60

Bericht door Tati60 »

Hartelijk welkom ook van een landgenoot. In Hasselt heb je ook nog Tabaco in de Aldestraat. Op de Markt in Sint-Truiden vind je Plevoets en in de Stationsstraat in Genk ligt tabakszaak Claes... Dat zijn de drie zaken waar ik regelmatig kom. In Maastricht en Eindhoven heb je de weg al gevonden merk ik. Enne Mawi... bedoel je Schneiderwind in Aken ?
Vriendelijke groet,
B.

Plaats reactie