Vind zelf dat je er erg lang mee doet voor je hem moet vullen.
Veel plezier ermee.

Dank! Wel, aan de buitenzijde van de kop zit een gat/deuk/bluts van een twee millimeter diep. De pijp is gezandstraald, dus het valt niet erg op, maar ik weet niet of het kwaad kan. Foto's staan hier.Stanwell schreef:Fraaie aansteker. Maar de pijp, is daar iets mee dan?
Heb er net mijn eerste pijp mee aangestoken. Ik vind hem alvast erg prettig in gebruik. De BIC-aanstekers kunnen alvast waar ze behoren, in de vuilbak.
Qua onderhoud staat er in de gebruikershandleiding dat je de kop met warm water kan schoonmaken. Natuurlijk een prima manier voor een pijp van klei maar het leest wel even raarStanwell schreef:Daar aas ik ook al een tijdje op. Ik ben erg benieuwd hoe het je bevalt. Roken, onderhoud en duurzaamheid.
Dank voor de tips! Mocht ik nog tegen dingen aanlopen dan weet ik je te vindenLaafke schreef:Goedemiddag Arno,
Als het goed is verkleurd je Sultan naarmate je hem gebruikt. Die kleur is licht tot (misschien) middelbruin. Een koollaag zal er niet gauw ontstaan. Ruikt je pijp dan is hij "vies" en idd spoel je hem onder de lauwwarme kraan schoon en laat hem drogen. (Ikzelf neem daar altijd ruim de tijd voor...een dag of 2 a 3) Het kan zijn dat je pijp wat vlekkerig wordt na een schoonmaakbeurt, geen paniek dat trekt vanzelf weer bij.
Dankjewel Huub! Shajar-al-Durr.. Zal het proberen te onthoudenHuub schreef:Hallo Arno,
Gefeliciteerd met deze aankoop, die in mijn ogen wel heel bijzonder is. Zo'n model zag ik nooit eerder.
Ik zou haar de bijnaam sultanin Shajar-ad-Durr geven, naar de Egyptische sultanin uit de 13e eeuw. Dat schijnt ook een schoonheid geweest te zijn.
Ik hoop dat de beauty je veel rookplezier brengt.
Fijne dag verder,
Huub