Vandaag voor de 1e keer een bezoekje gebracht aan de prachtige winkel van Willem Schimmel in Zutphen. Veel over gehoord en gelezen, maar het is echt ongelooflijk. Wat een klantvriendelijke behandeling, fijne medewerkers en zeer vakbekwaam. Prachtig pand. Helaas was Willem zelf op vakantie, ik was al getipt over zijn afwezigheid. Maar niet te min! Een ongelooflijk fijn gesprek gehad met Dhr Bulthuis die enkele dagen per week assisteert in de winkel. Een gepensioneerd medewerker van de Koninklijke fabriek van tabakspijpen Elbert Gubbels en Zonen B.V. te Roermond. Zelfs mijn vrouw (Brabandse en dat klikte meteen) wist hij te boeien. Na twee uur binnen te zijn geweest, het hele pand te zijn rondgeleid, een mega bak met informatie-tips-kennis en van een fijn kopje koffie te hebben genoten, hebben wij elkaar de hand geschud, mijn vrouw een zoen op haar voorhoofd gegeven, een dikke Brabantse glimlach en genietend van de middag heeft zij mij meegesleurd richting de parkeerplaats. Waar zij voor mij demonstratief het autoportier open maakte om daar vervolgens de tas met nieuwe aanwinsten voorzichtig op de achterbank liet leggen. Op weg naar de Betuwe.
Nieuwe aanwinsten: een prachtige Savinelli - een mooie Joker (duits merk)- een blik Winslow no1 - en een Caroline Black.