Is iemand op dit forum bekent met het volgende merk?
Het gaat om de Oswald Carcano exta. Deze pijp staat te koop op marktplaats.
Persoonlijk vindt ik het een erg mooie pijp, echter, het merk zegt mij niets.
Ik ben erg benieuwd naar de reactie.
Alvast mijn hartelijke dank
FransP
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr
Informatie over de Oswald Carcano extra
- fransp
Informatie over de Oswald Carcano extra
Wacht niet op een goede dag, maak er een!
-
Winslow Collector
Re: Informatie over de Oswald Carcano extra
Hallo fransp,
Kennen doe ik het merk niet (Carcano is/was een merk uit Italië), maar mijn tip is om er niet teveel voor te gaan bieden.
Gezien de uitvoering, de aansluiting van mondstuk op steel en zijn algehele staat, ligt dit eerder in de prijscatergorie "mandjespijp" dan in de categorie "BigBen, Stanwell, of hoger".
My 2 cents.
Kennen doe ik het merk niet (Carcano is/was een merk uit Italië), maar mijn tip is om er niet teveel voor te gaan bieden.
Gezien de uitvoering, de aansluiting van mondstuk op steel en zijn algehele staat, ligt dit eerder in de prijscatergorie "mandjespijp" dan in de categorie "BigBen, Stanwell, of hoger".
My 2 cents.
- magicmarcello
Mee eens, ik had hem ook al gezien...
- Huub
Hallo FransP.
Ik zou hem absoluut niet kopen. Ik denk dat het nep is. Er is in Italië in 1931 een klein pijpenfabriekje opgercht door Ettore Carcano.
Dat is later overgegaan in handen van zijn erfgenaam Giampiero Carcano.
Pijpen werden alleen gemaakt onder de naam Carcano.
Of ze nog onder die naam gemaakt worden weet ik niet.
Ik heb wel iets gevonden op een Amerikaans Forum, maar ik weet niet hoe dat hier moet plaatsen.
Je ziet op onderstaande foto dat alleen de naam Carcano is gebruikt.
Overigens was het wapen, waarmee Lee Harvey Oswald waarschijnlijk J.F.Kennedy in 1963 heeft dood geschoten, van het merk OSWALD CARCANO. Althans een wapen van dat merk werd gevonden in het bibliotheekgebouw, van waaruit is geschoten.
Fijne avond,
Huub

Ik zou hem absoluut niet kopen. Ik denk dat het nep is. Er is in Italië in 1931 een klein pijpenfabriekje opgercht door Ettore Carcano.
Dat is later overgegaan in handen van zijn erfgenaam Giampiero Carcano.
Pijpen werden alleen gemaakt onder de naam Carcano.
Of ze nog onder die naam gemaakt worden weet ik niet.
Ik heb wel iets gevonden op een Amerikaans Forum, maar ik weet niet hoe dat hier moet plaatsen.
Je ziet op onderstaande foto dat alleen de naam Carcano is gebruikt.
Overigens was het wapen, waarmee Lee Harvey Oswald waarschijnlijk J.F.Kennedy in 1963 heeft dood geschoten, van het merk OSWALD CARCANO. Althans een wapen van dat merk werd gevonden in het bibliotheekgebouw, van waaruit is geschoten.
Fijne avond,
Huub

- fransp
Heren,
Mijn dank, aan duidelijkheid niets te over.
Helder en interessant verhaal Huub,
Fijne avond.
Gr FransP
Mijn dank, aan duidelijkheid niets te over.
Helder en interessant verhaal Huub,
Fijne avond.
Gr FransP
Wacht niet op een goede dag, maak er een!
- Dukdalf
Dag Huub,Huub schreef: Overigens was het wapen, waarmee Lee Harvey Oswald waarschijnlijk J.F.Kennedy in 1963 heeft dood geschoten, van het merk OSWALD CARCANO. Althans een wapen van dat merk werd gevonden in het bibliotheekgebouw, van waaruit is geschoten.
Fijne avond,
Huub
Je hebt deels gelijk: de karabijn waarmee Lee Harvey Oswald naar alle waarschijnlijkheid Kennedy heeft vermoord is een Carcano, maar de voornaam van de ontwerper/fabrikant is Salvatore. De combinatie "Oswald-Carcano" lijkt me een contaminatie, misschien wel ontstaan uit zoektermen. Als je het helemaal juist wilt zeggen was het een 'Carcano Model 91/38'. Dit specifieke model van een ontwerp dat oorspronkelijk uit 1891 dateert werd alleen in 1940 gemaakt.
Jij ook een fijne avond,
Jan
- Huub
Dag Huub,
Je hebt deels gelijk: de karabijn waarmee Lee Harvey Oswald naar alle waarschijnlijkheid Kennedy heeft vermoord is een Carcano, maar de voornaam van de ontwerper/fabrikant is Salvatore. De combinatie "Oswald-Carcano" lijkt me een contaminatie, misschien wel ontstaan uit zoektermen. Als je het helemaal juist wilt zeggen was het een 'Carcano Model 91/38'. Dit specifieke model van een ontwerp dat oorspronkelijk uit 1891 dateert werd alleen in 1940 gemaakt.
Jij ook een fijne avond,
Jan[/quote]
Hallo Jan,
Je hebt gelijk. Ik wist wel dat de karabijn van het merk Carcano was maar ik ben waarschijnlijk in verwarring geraakt toen ik de
combinatie van de naam Oswald in combinatie met Carcano op de pijp zag die frans.B mogelijk wilde kopen.
Dat is toch ook een heel vreemde combinatie en ik weet het natuurlijk niet, maar mogelijk een grapje van de maker van die pijp.
Fijne avond verder,
Huub
Jij ook een fijne avond,
Jan[/quote]
Hallo Jan,
Je hebt gelijk. Ik wist wel dat de karabijn van het merk Carcano was maar ik ben waarschijnlijk in verwarring geraakt toen ik de
combinatie van de naam Oswald in combinatie met Carcano op de pijp zag die frans.B mogelijk wilde kopen.
Dat is toch ook een heel vreemde combinatie en ik weet het natuurlijk niet, maar mogelijk een grapje van de maker van die pijp.
Fijne avond verder,
Huub