Tanzanian fired leaf
Tanzanian fired leaf
In de Troost Slices zit deze tabak. Weet iemand ook welke smaak deze tabak heeft of welke invloed hij op de andere tabakken in deze mixture heeft??
- Ribbon
Re: Tanzanian fired leaf
Volgens mij gaat het hier om Virginia, fire-cured uit Tanzania.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- Dukdalf
Dat klopt helemaal. Ergens in het archief moet ik nog wel wat foto's hebben van dat fire-curing in Zimbabwe e.o. Het zag er redelijk spectaculair uit dacht ik, dus ik zal eens kijken of ze kan vinden.
Tanzania fired leaf is idd. een Virginia. Het zorgt ervoor dat de mixture zacht, rond, mild smaakt. In tegenstelling tot tabaksfabrikanten in de USA wordt de tabak in de EU door veel "grote" tabaksfabrikanten gebruikt.
Nu het raadsel van de fired leaf is opgelost komt bij de vraag naar boven:Er is toch ook een dark fired leaf?? Wat heeft dat dan voor invloed??
- Pieter
Verschillende maten van firing geeft verschillende kleuren blad. Donker wil vaak een vollere, hardere smaak geven.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand
- Huub
Hallo Gerrit-Jan,Laafke schreef:Tanzania fired leaf is idd. een Virginia. Het zorgt ervoor dat de mixture zacht, rond, mild smaakt. In tegenstelling tot tabaksfabrikanten in de USA wordt de tabak in de EU door veel "grote" tabaksfabrikanten gebruikt.
Dat lijkt me logisch in een land waar zoveel Virginia wordt aangebouwd.
Fijne jaarwisseling,
Huub