Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 4

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gesloten
Robert
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 4

Bericht door Robert »

Mooi hoor Jarjar, veel plezier ermee!
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Bommel

Bericht door Bommel »

Nou, nou JarJar, jij bent even in de watten gelegd.
Wat een mooi rookhout, dat wordt zeker genieten.
Afbeelding

jarjarbinks
Contacteer:

Bericht door jarjarbinks »

Ja collega puffers ben er ook zeer blij mee.

Vooral de pijp van Reiner. Als ik die opzoek op internet is hij nieuw € 895,-.
Dit volgens de grade AS. Deze zou ik natuurlijk zo nooit gekocht hebben.

Kan niet veel vinden over nieuwe pijpen met de grade AS maar het lijkt wel zo te zijn.
Voor mijn pennen en tampers en meer kijk op: PENNEN SITE

Mijn pijpen collectie klik HIER

Huub

Bericht door Huub »

jarjarbinks schreef:Ja collega puffers ben er ook zeer blij mee.

Vooral de pijp van Reiner. Als ik die opzoek op internet is hij nieuw € 895,-.
Dit volgens de grade AS. Deze zou ik natuurlijk zo nooit gekocht hebben.

Kan niet veel vinden over nieuwe pijpen met de grade AS maar het lijkt wel zo te zijn.
Hallo Jarjar,

Je hebt een mooie koop gedaan met de Reiner Pipes. Maar de prijs € 895 die je op Internet hebt gezien is de prijs die Monjure International in de USA, de vroegere importeur, noemt en moet zijn $ 895.
Dat doet evenwel niets af aan het feit dat het een prachtige pijp is.
De pijpen werden vroeger gemaakt door Reiner Klein, maar die heeft zijn bedrijf in 1997 verkocht aan Rüdigerl.L. Will, die de pijpen vanaf dat moment maakte. Dat is ook de man achter de Solani en Reiner Tabakken. Als ik goed ben geïnformeerd worden er helemaal geen pijpen meer gemaakt door de heer Will.
Volgens mij heb je dan ook een Collector's Item in handen.

Fijne dag verder,

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 30 dec 2013 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

jarjarbinks
Contacteer:

Hè Huub,

Dank je voor je info daar was ik naar op zoek. Dollar of euro onvoorstelbare prijzen voor mij.
Zal de pijp een speciale plaats geven en voorlopig niet roken. Heb nog genoeg ander. :lol:

Gr. Ronald

Whitesnake

Bericht door Whitesnake »

Mooie dingen Jajar, genieten maar...met volle teugen!!!

Bommel

Bericht door Bommel »

jarjarbinks schreef:Hè Huub,

Dank je voor je info daar was ik naar op zoek. Dollar of euro onvoorstelbare prijzen voor mij.
Zal de pijp een speciale plaats geven en voorlopig niet roken. Heb nog genoeg ander. :lol:

Gr. Ronald
Dan hebben we het over een soort "Nekkertje". :lol:
Afbeelding

Whitesnake

Denk het ook Bommel!

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Het bedrag wat Ronald noemt klopte vijftien jaar geleden toen ik mijn AS kocht ook al. Weinig inflatiecorrectie, blijkbaar :wink: .

Huub

Bericht door Huub »

jarjarbinks schreef:Hè Huub,

Gr. Ronald
Hallo Ronald,

Kijk eens op http://www.pipedia.org

Links zie je een item Brands and Makers. Onder German Pipe Brands & Makers staat bij de R: Reiner Art Design, met veel informatie.

Fijne dag verder,

Huub

Huub

Bericht door Huub »

Dukdalf schreef:Het bedrag wat Ronald noemt klopte vijftien jaar geleden toen ik mijn AS kocht ook al. Weinig inflatiecorrectie, blijkbaar :wink: .
Hallo Dukdalf,

Dat kan nooit, tenzij men je belazerd heeft.
Ik kocht 15 jaar geleden bij Schneiderwind in Aken een Reiner Art Design in de S-klasse, toen de duurste uitvoering ( volledige straight grain ) voor DM 695,-.

Groet,

Huub

Wallace

Bericht door Wallace »

Vandaag naar Kleve, Duitsland geweest om vuurwerk te kopen. Ik kom daar regelmatig om boodschappen te doen en ik ga altijd langs bij mijn vaste tabakszaak Edler, zo ook vandaag. De eigenaar is een vriendelijke man die ruimschoots de tijd neemt voor zijn klanten. Toen JoskeB en ik zijn pand betraden kwam hij direct naar ons toe om ons de hand te schudden en een kop koffie aan te bieden.
We raakten al snel in gesprek en het ging, net als anders, over koetjes en kalfjes. Ik was nieuwsgierig naar zijn huistabakken en ik mocht uit een Vauen de jaartabak van Edler 2013 proberen. Toen ik de glazen pot opende rook ik de geuren van virginia, chocolade, sinaasappel en whisky. De tabak zat per 50 gram verpakt en het blik had de vorm heeft van een boek. Prijs € 11,25 voor 50 gram.
Later heb ik een virginia mogen proeven die gesausd was met marsepein genaamd Edler no. 15. De prijs voor 100 gram was € 18,00. Als kers op de taart heb ik een Stanwell Crown gekocht. Voor mij dus een geslaagd dagje Duitsland.

Afbeelding
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

jarjarbinks
Contacteer:

Wallace schreef:Vjaartabak van Edler 2013 proberen. Toen ik de glazen pot opende rook ik de geuren van virginia, chocolade, sinaasappel en whisky. De tabak zat per 50 gram verpakt en het blik had de vorm heeft van een boek. Prijs € 11,25 voor 50 gram.
Later heb ik een virginia mogen proeven die gesausd was met marsepein genaamd Edler no. 15. De prijs voor 100 gram was € 18,00. Als kers op de taart heb ik een Stanwell Crown gekocht. Voor mij dus een geslaagd dagje Duitsland.
Beide tabakken horen zich heerlijk aan. Laat je aub weten hoe ze smaken? Ben zeer benieuwd.

annie69
Contacteer:

Bericht door annie69 »

Op zijn site van reiner staat as type tegen de 350,- zou ook handelaars prijzen :-T kunnen zijn.
De Reiner a die naar Werner onderweg is gemiddeld 275.-
Maar denk dat de oudere pijprokers onder ons, wel een goede schatting kunnen maken.
Ik twijfelde nog over de as als die iets voor mij zou kunnen zijn.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Huub schreef:
Dukdalf schreef:Het bedrag wat Ronald noemt klopte vijftien jaar geleden toen ik mijn AS kocht ook al. Weinig inflatiecorrectie, blijkbaar :wink: .
Hallo Dukdalf,

Dat kan nooit, tenzij men je belazerd heeft.
Ik kocht 15 jaar geleden bij Schneiderwind in Aken een Reiner Art Design in de S-klasse, toen de duurste uitvoering ( volledige straight grain ) voor DM 695,-.

Groet,

Huub
Dag Huub,

Of jij kreeg een vriendenprijsje, dat kan natuurlijk ook :wink: . Ik kocht de mijne in Arnhem, op de beurs die Lenssen destijds organiseerde in de Eusebiuskerk. Rook jij die Reiner nog? Groet,

Jan

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

dat is ook een schoon pijpje Walace en de tabakken klinken goed kwaa smaak.
veel rookplezier toegewenst.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Wallace schreef:Vandaag naar Kleve, Duitsland geweest om vuurwerk te kopen. Ik kom daar regelmatig om boodschappen te doen en ik ga altijd langs bij mijn vaste tabakszaak Edler, zo ook vandaag. De eigenaar is een vriendelijke man die ruimschoots de tijd neemt voor zijn klanten. Toen JoskeB en ik zijn pand betraden kwam hij direct naar ons toe om ons de hand te schudden en een kop koffie aan te bieden.
We raakten al snel in gesprek en het ging, net als anders, over koetjes en kalfjes. Ik was nieuwsgierig naar zijn huistabakken en ik mocht uit een Vauen de jaartabak van Edler 2013 proberen. Toen ik de glazen pot opende rook ik de geuren van virginia, chocolade, sinaasappel en whisky. De tabak zat per 50 gram verpakt en het blik had de vorm heeft van een boek. Prijs € 11,25 voor 50 gram.

Afbeelding
Ziet er goed uit Wallace. Geef volgende keer een seintje als je weer eens die kant op gaat. Ik kom er ook geregeld, leuke zaak en een mooi aanbod aan tabak.

Wallace

Bericht door Wallace »

Wowbagger schreef:
Wallace schreef:Vandaag naar Kleve, Duitsland geweest om vuurwerk te kopen. Ik kom daar regelmatig om boodschappen te doen en ik ga altijd langs bij mijn vaste tabakszaak Edler, zo ook vandaag. De eigenaar is een vriendelijke man die ruimschoots de tijd neemt voor zijn klanten. Toen JoskeB en ik zijn pand betraden kwam hij direct naar ons toe om ons de hand te schudden en een kop koffie aan te bieden.

Afbeelding
Ziet er goed uit Wallace. Geef volgende keer een seintje als je weer eens die kant op gaat. Ik kom er ook geregeld, leuke zaak en een mooi aanbod aan tabak.
Doe ik Wowbagger :wink: Edler gaat vanaf 2014 meer eigen blends op de markt brengen dus zal ik er met enige regelmaat vertoeven.

JoskeB

Bericht door JoskeB »

Vandaag samen met Wallace wezen shoppen in Kleef (Duitsland) na eerst enkele winkels bezocht te hebben voor het inslaan van een voorraad vuurwerk voor Wallace en zijn kids en de nodige lekkernijen zoals echte Duitse Bockworst en Fleisch worst voor ondergetekende uiteraard nog een bezoek gebracht aan de plaatselijke tabakszaak Edler, waar we zoals gewoonlijk onder genot van een kop verse koffie rond geneusd hebben. Bij beiden sloeg op dat moment PKZ weer toe.
Wallace had al vlug zijn keus laten vallen op een Stanwell Crown. Ik heb langer werk gehad om te kiezen tussen een Vauen en een tweetal Stanwell's. De keus is uiteindelijk gevallen op een Stanwell Winther. Onder het genot van een sample van de Edeler Jaartabak nog even een blik Edeler nr. 13 gekocht. Dit is een lekkere Virginia die al eerder daar gekocht heb.
Omdat Wallace het laatste blik van de Edler Jaartabak 2013 kocht, kreeg ik van de eigenaar de glazen proef pot met daarin nog een flinke hoeveelheid tabak mee naar huis.

Afbeelding

Afbeelding
in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed

Wallace

Bericht door Wallace »

JoskeB schreef:Vandaag samen met Wallace wezen shoppen in Kleef (Duitsland) na eerst enkele winkels bezocht te hebben voor het inslaan van een voorraad vuurwerk voor Wallace en zijn kids en de nodige lekkernijen zoals echte Duitse Bockworst en Fleisch worst voor ondergetekende uiteraard nog een bezoek gebracht aan de plaatselijke tabakszaak Edler, waar we zoals gewoonlijk onder genot van een kop verse koffie rond geneusd hebben. Bij beiden sloeg op dat moment PKZ weer toe.
Wallace had al vlug zijn keus laten vallen op een Stanwell Crown. Ik heb langer werk gehad om te kiezen tussen een Vauen en een tweetal Stanwell's. De keus is uiteindelijk gevallen op een Stanwell Winther. Onder het genot van een sample van de Edeler Jaartabak nog even een blik Edeler nr. 13 gekocht. Dit is een lekkere Virginia die al eerder daar gekocht heb.
Omdat Wallace het laatste blik van de Edler Jaartabak 2013 kocht, kreeg ik van de eigenaar de glazen proef pot met daarin nog een flinke hoeveelheid tabak mee naar huis.

Afbeelding

Afbeelding
Heerlijke tabak Jos, brand goed en rookt voortreffelijk.

Huub

Bericht door Huub »

JoskeB schreef:Vandaag samen met Wallace wezen shoppen in Kleef (Duitsland) na eerst enkele winkels bezocht te hebben voor het inslaan van een voorraad vuurwerk voor Wallace en zijn kids en de nodige lekkernijen zoals echte Duitse Bockworst en Fleisch worst voor ondergetekende uiteraard nog een bezoek gebracht aan de plaatselijke tabakszaak Edler, waar we zoals gewoonlijk onder genot van een kop verse koffie rond geneusd hebben. Bij beiden sloeg op dat moment PKZ weer toe.

Afbeelding

Afbeelding
Hallo Joske,

Gefeliciteerd met de aankoop van deze Stanwell. Heel mooi met die turquoise acryl ring. En ook heel bijzonder. Heb ik hier nog nooit gezien.
Ik hoop dat je veel rookplezier met haar haar gaat beleven.

Fijne avond verder,

Huub
Laatst gewijzigd door Huub op 30 dec 2013 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Bommel

Bericht door Bommel »

Mooie aanwinsten heren en de tabakken lijken mij zeer smakelijk.
Afbeelding

annie69
Contacteer:

Bericht door annie69 »

gefeliciteerd heren met de mooie aanwinsten ,vooral die stanwell crown is echt mijn smaak.
Berghem waar ligt dat alweer? :mrgreen:

Wallace

Bericht door Wallace »

annie69 schreef:gefeliciteerd heren met de mooie aanwinsten ,vooral die stanwell crown is echt mijn smaak.
Berghem waar ligt dat alweer? :mrgreen:
Haha, =D>

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Stanwell Crown? Ik ken wel Winsløws Crown.

Wallace

Bericht door Wallace »

robvoorburg schreef:Stanwell Crown? Ik ken wel Winsløws Crown.
Misschien een Nekkertje? :mrgreen:

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

dat ziet er ook schitterend uit is iedereen zijn bonus aan het opmaken.
veel rookplezier toegewenst.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

kenny001

Bericht door kenny001 »

Vandaag terug van weekendje amsterdam ineens de tabakhandelaar gezocht mooi leespijpje gekocht en een blikje wo larsen indigo en een pakje danske red sun gekocht

Whitesnake

Kan niet slecht zijn Kenny. Geniet ervan!!!

antonius

Bericht door antonius »

ik heb een paar nieuwe terminus pijpen op de kop getikt ;p ;p .
Afbeelding
deze heb ik via mijn tabaksboerinnetje gekocht,ze zijn ongerookt en nieuw.
dolledokus zal wel heel jaloers zijn denk ik,sorry dolle :oops:
de mondstukken zijn 1x acrill en 1x pararubber,geen hoorn helaas.

gr antonius

Gesloten