Dit ben ik samen met een amateuristische photoshoppoging en mijn nieuwe skullpipe!

PS. hij is behoorlijk zwaar (de pijp) dus ik moet 'm ondersteunen!

Het is dus een zwaar hoofd.
Allebei!MfOx schreef:Dat wordt de komende tijd vast genieten, of zet je ze weg voor later?
Heel verstandigdinck schreef:Allebei!MfOx schreef:Dat wordt de komende tijd vast genieten, of zet je ze weg voor later?
Zo verhoudingsgewijs gezien is het blijkbaar best een forse kop, ja.
Van welke kop??Calinero schreef:Die zal ik vanavond even posten, Paasei!
Lekkurrrrr!!! Jammer dat je van de Grand Orientals niet de Classic Samsun hebt. Persoonlijk vind ik dat de lekkerste.dinck schreef:Op een gegeven moment heb ik maar op de 'check out' knop gedrukt, "weet je het zeker?" "ja ja, nu maar anders blijk ik bezig", vervolgens hokjes afgevinkt, betaalwijze kiezen, weer bestellijst controleren en accoord bevinden en ten slotte betalling bevestigen (en dan heb ik vast nog een stap overgeslagen). Maar vandaag kwam dan een pakje aan met de volgende inhoud:
Rattray's: RED RAPPAREE 100g
Samuel Gawith: 1792 FLAKE 50g
Samuel Gawith: BALKAN FLAKE 50g
Samuel Gawith: SKIFF MIXTURE 50g
Samuel Gawith: SQUADRON LEADER 50g
Solani: 633 VIRGINIA FLAKE 50g (3x)
Solani: 779 ENGLISH LUXURY 50g
J.F. Germain: ROYAL JERSEY w/PERIQUE 50g
J.F. Germain: EIGHTEEN TWENTY 50g
Balkan Sasieni: BALKAN SASIENI 50g
McClelland: Grand Orientals: YENIDJE SUPREME 50g
McClelland: Grand Orientals: SMYRNA NO. 1 50g
McClelland: 3 OAKS ORIGINAL 50g
McClelland: BLACK PARROT 50g
McClelland: BLUE MOUNTAIN 50g
McClelland: ARCADIA 50g
... en toen besefte ik dat ik McBarren HH Latakia was vergeten (ik wilde Arno's vergelijking nadoen).
Hoe dan ook, nu is het zaak om meer zelfbeheersing aan de dag te leggen bij het opentrekken van de blikjes. Ook wordt het hoog tijd mijn tabakken te catalogiseren en proefnotities bij te houden.
Gaaaaaffff!!!
Met je blog in het achterhoofd (echt jammer dat ik HH vergeten ben!) een mooie gelegenheid om dan het verschil tussen Cyprische en Syrische Latakiate proeven, of bedoel je dat niet?Arno schreef: Probeer maar eens 3 Oaks Syrian en Solani 779 te vergelijken. Volgens mijn mening probeert Solani 779 te zijn wat 3 Oaks Syrian is.
Het is nog geen avond maar hier zijn de formaten, Paasei!Paasei schreef: Zo verhoudingsgewijs gezien is het blijkbaar best een forse kop, ja.
Kan je es wat afmetingen posten?
Thanks Moonhowler, nu heb jij je wolf en ik mijn skull! Clubje oprichten?Moonhowler schreef:Ziet er goed uit Calinero. Mooi gemaakt. Echt iets voor jou.
JanSt schreef:Mooie pijp Cali, een clubje beginnen? Ben jij nog niet gecast voor Pirates of the Carribean? Ik denk dat je daar echt tot je recht komt
Dank U, Paasei!Paasei schreef:Hola, zo levensgroot is 'ie heel mooi. Prachtige steel ook !
3.5 cm, best groot, zo zie je details ook beter.
Jealous, me? Nooooooooooooooooooooooooooooooo
Ik ben 'm nog aan het inroken, maar dat doet ie prima!The_Undertaker schreef:En hoe rookt ie? Hij is echt ontzettend gaaf
dinck schreef:Met je blog in het achterhoofd (echt jammer dat ik HH vergeten ben!) een mooie gelegenheid om dan het verschil tussen Cyprische en Syrische Latakiate proeven, of bedoel je dat niet?Arno schreef: Probeer maar eens 3 Oaks Syrian en Solani 779 te vergelijken. Volgens mijn mening probeert Solani 779 te zijn wat 3 Oaks Syrian is.
Ik ben ook benieuwd naar Balkan Sasieni, ken je die? Mijn meest gerookte Latakiablend is nu Oriental van McConnell.
Inderdaad!!!Arno schreef:...Oh, de bulk versie van deze blend, Balkan Supreme van Peter Stokkebye, heeft een van de beste prijs/kwaliteit verhoudingen die er bestaat...
Dat wist ik niet, maar dat verklaart wel waarom ik het niet van vroeger ken. Toen rookte ik Balkan Sobranie zonder te beseffen dat het wel een bijzondere tabak was, gewoon een die uit het selectieproces was overgebleven...Arno schreef: Weet niet of je dit al weet, maar in de jaren '90 creëerde Isadore Redstone (de Redstone familie zijn de oprichters van Sobranie) samen met Amerikaanse importeur James B. Russel deze mixture. Dit omdat hij ontevreden was met de Gallaher versie van Sobranie. Het recept en methode van werken komen dus erg overeen met die van de originele Balkan Sobranie.
Mooi, gaat op het lijstje!Arno schreef: Oh, de bulk versie van deze blend, Balkan Supreme van Peter Stokkebye, heeft een van de beste prijs/kwaliteit verhoudingen die er bestaat.
Dan kan je de blend ook doen in een weckpot met mooi labeldinck schreef:Mooi, gaat op het lijstje!Arno schreef: Oh, de bulk versie van deze blend, Balkan Supreme van Peter Stokkebye, heeft een van de beste prijs/kwaliteit verhoudingen die er bestaat.
SureCalinero schreef:Thanks Moonhowler, nu heb jij je wolf en ik mijn skull! Clubje oprichten?Moonhowler schreef:Ziet er goed uit Calinero. Mooi gemaakt. Echt iets voor jou.