Tabak mat

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Ronald57

Tabak mat

Post by Ronald57 »

Hier maakt iemand tabaks matten. Vind ze erg mooi, maar vraag me af of het niet heel makkelijk zelf te maken is, en zoja, is dit niet een uitgelezen PRF ding?

https://www.etsy.com/nl/listing/1666899 ... ipe+tamper

Eliminator
Moderator

Re: Tabak mat

Post by Eliminator »

Ik geef toe, leuke parafernalia kan een extra dimensie geven aan het pijproken,..... maar dit lijkt me een overbodig item,... my 2 ct dan toch.

Paasei

Post by Paasei »

Inderdaad... Als je je pijpt gewoon stopt boven het blikje of de pouch, dan valt de 'overflow' gelijk op zijn plaats, zonder tussenstation...

Geloof

Post by Geloof »

Laat ik nou dit soort dingen wel gewoon kunnen maken.
Enige wat ik nodig heb is een stukje leer, maar daar is aan te komen, en vervolgens een foto, of tkening wat erop gegrafeerd moet worden, en onze lasercomputer doet de rest, dus als er intresse is, dan meld diegene zich maar, kunnen we kijken wat we kunnen doen, en wat hiervan de kosten zouden zijn.

magicmarcello

Post by magicmarcello »

Voor die 15,26 euro die deze lap leer moet opbrengen koop je toch een heel leuk blikkie lekkere pijptabak! :wink:
Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit zou gaan! :mrgreen:
Bovendien zijn er bij de kringloop en op de rommelmarkt altijd wel aparte dingetjes te scoren voor een habbekrats die hetzelfde doel dienen...
Mijn 'gadget' hiervoor is van glas, is sierlijk en uniek, heeft 50 cent gekost bij de kringloop...

Image

En volgens mij broedt er nu ook iets bij Heer Geloof, iets met leer en een PRF-logo erin... :-T

Image

Geloof

Post by Geloof »

Ja maar iets met hout, glas, persplex, wol.....
Overal kunnen we een prf logo in laseren.

Ronald57

Post by Ronald57 »

magicmarcello wrote:Voor die 15,26 euro die deze lap leer moet opbrengen koop je toch een heel leuk blikkie lekkere pijptabak! :wink:
Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit zou gaan! :mrgreen:
Bovendien zijn er bij de kringloop en op de rommelmarkt altijd wel aparte dingetjes te scoren voor een habbekrats die hetzelfde doel dienen...
Mijn 'gadget' hiervoor is van glas, is sierlijk en uniek, heeft 50 cent gekost bij de kringloop...

Image

En volgens mij broedt er nu ook iets bij Heer Geloof, iets met leer en een PRF-logo erin... :-T

Image
Jouw gadget is een schaaltje. :D

Mikali

Post by Mikali »

Veel nut heeft zo'n mat toch niet me dunkt ... kruipt alleen maar stof en vuiligheid (en tabak) in :D

magicmarcello

Post by magicmarcello »

Voor mij is het het drogen van te vochtige tabak het enige nut dat er voor zo'n gadget denkbaar is, daarom glas, daar kan niks in kruipen... :wink:

Bommel

Post by Bommel »

magicmarcello wrote:Voor mij is het het drogen van te vochtige tabak het enige nut dat er voor zo'n gadget denkbaar is, daarom glas, daar kan niks in kruipen... :wink:
De tabak kan alleen maar wegwaaien. :mrgreen:

joko

Post by joko »

Hmmmm, een leren PRF-tabaksmat, met leren PRF-pijpetui, en leren PRF-pijpstoel, een stenen PRF-asbak/pijpsteun en een houten PRF-dolle-tamper.... Lijkt me een leuk setje...., voor bij de PRF-jaarpijp... :-T :-T :-T